Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mitt håller på att installeras så det går nog bra.
Aldrig kört något Forza spel men om det är något likt gamla Gran turismo 3 fast bättre så är det nog ett trevligt soffspel.

Lucky b4stard!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Synd att man inte var hemma och också kunde köpa. De har nu korrigerat upp till 759:-
Hoppas att ni får behålla spelet ni som han slå till.
Uppdatera oss andra nyfikna hur det går

Gick fint att köpa på hemsidan också, alltså tex via telefonen, vill inte strö salt i såren utan mer att det kan vara bra att veta till nästa gång.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Den går att installera på Microsoft store och heter xbox och forza 4 och 5 kräver Windows 10 så nej det fungerar inte med Windows 7.

Tack för klargörandet!
Tyfiskt att det inte funkar med Win 7…

//B. Akåtsträvaren

Permalänk
Medlem

Såg det medans jag satt på jobbet så köpte då, nu när jag kommit hem går det inte installera så antar att den glädjen var kortvarig xD förbenat! är draget 7.59 eller va de nu var så antar bara de kommer tillbaka... men tar ju hellre spelen D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Såg det medans jag satt på jobbet så köpte då, nu när jag kommit hem går det inte installera så antar att den glädjen var kortvarig xD förbenat! är draget 7.59 eller va de nu var så antar bara de kommer tillbaka... men tar ju hellre spelen D:

Vad står det när du ska installera spelet? Startade precis upp FH5 och det funkar fin fint.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Tack för klargörandet!
Tyfiskt att det inte funkar med Win 7…

//B. Akåtsträvaren

Men varför kör du fortfarande windows 7 kan man undra ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat något utav spelen. Är det lönt att ens installera och spela 4:an eller är 5an bättre eftersom det är nyare och antagligen bättre grafik osv?

Permalänk
Medlem

@Kent TACK FÖR NYA TRÅDEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seb47585:

Har aldrig spelat något utav spelen. Är det lönt att ens installera och spela 4:an eller är 5an bättre eftersom det är nyare och antagligen bättre grafik osv?

Båda spelen är väldigt lika. Om du gillar racing/bill spel så kommer du gilla både spelen lika mycket.
Men jag rekommenderar att du börjar med 5an eftersom det är det aktuella spelet just nu som fortfarande uppdateras med nya saker relativt ofta.

4an kan jag också rekommenderas i allfall lego dlcen eftersom att du inte kommer hitta något liknade i 5an.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vad står det när du ska installera spelet? Startade precis upp FH5 och det funkar fin fint.

Det kommer bara upp någon error code, olika varje gång. Så antar jag inte fick spelen.

Permalänk
Digital fyndjägare

@Kent
Tack till denna tråd... den kom inte en sekund försent.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Tog liten stund att vänja sig vid MS-S men inga problem att installera H5 efter 7,59:- priset. Har aldrig riktigt tyckt om de spelen men för 7,59:- så kan man se emellan fingrarna

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Men varför kör du fortfarande windows 7 kan man undra ?

Som jag skrev ovan så är jag lite av en bakåtsträvare.
Är så inkörd o familjär i det os:et så jag väljer att köra vidare.
Men gånger som denna så saknar jag såklart ett nyare operativ…

Permalänk
Medlem

Såg att båda fanns på mitt Xbox one X (ej tagit hem appen till win10) där de ligger med en sabla massa "tillägg".

Men som någon ovan nämnde, är det värt att spela 4:an när 5:an finns? Om man nu inte är intresserad av Lego-grejen dvs. Inte för att jag tänker klaga på att en tidigare version av serien hängde med... med tanke på priset

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Som jag skrev ovan så är jag lite av en bakåtsträvare.
Är så inkörd o familjär i det os:et så jag väljer att köra vidare.
Men gånger som denna så saknar jag såklart ett nyare operativ…

Är der inte ganska riskfult att köra Windows 7 Microsoft har välk helt slutad att ge support för windows 7 för ett antal år sen ?
Men du han väll köpa spelet ändå ? Då kan du i allfall köra det när du väljer att ta steged till windows 10.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Får se om man får behålla Forza spelen då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Varför skulle vi inte? Det är liksom inte komplett vi snackar om här, det är Microsoft...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varför skulle vi inte? Det är liksom inte komplett vi snackar om här, det är Microsoft...

Och framför allt är det Microsoft game studios som är utgivare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Och framför allt är det Microsoft game studios som är utgivare.

Glöm inte att gå in har och installera extra tillägen. Dessutom är 5an betydligt bättre enligt mig men du får nörja i vilken ordning du vill.

Du måste själv gå in på alla tillägg separat och installera dom som ingår i ultimate paketet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Verkar som jag fick spelen ändå, fick precis mail från dom och det har dragits 7,59kr. Nu går det installera :DDDDDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är der inte ganska riskfult att köra Windows 7 Microsoft har välk helt slutad att ge support för windows 7 för ett antal år sen ?
Men du han väll köpa spelet ändå ? Då kan du i allfall köra det när du väljer att ta steged till windows 10.

Jodå, jag hann köpa spelen både till mig samt till sonen.
Ja, någon dag kanske jag tar steget o uppdaterar operativet (ska googla o se om det går att kringgå så man kan spela även på win 7)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde faktiskt likadant. Jag köpte till mig själv och till dottern. Skall installera på PC idag. XBoxen gick fint igår.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det var ett verkligen nice prisfel
Köpte till mig själv och två till mina barn

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

Återbetalning för FH 4&5, vart väl för mycket när andra länder) lyckades köpa också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Återbetalning för FH 4&5, vart väl för mycket när andra länder) lyckades köpa också

Polaren fick också återbetalning. Vore ju surt om dom bryter köpet när man spelat 10h och börjat låsa upp bilar osv

Inget återbetalat för mig än

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Skrivet av SpetsnaZ97:

Återbetalning för FH 4&5, vart väl för mycket när andra länder) lyckades köpa också

Samma här, återbetalning kl 04:02 och spelet finns inte i biblioteket…

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

även jag fick återbetalning på Forza spelen nu, lite tråkigt då jag bara hann testa spelen 2 timmar. hade tänkt spela mer i helgen, men ganska förståligt ändå.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Samma här, återbetalning kl 04:02 och spelet finns inte i biblioteket…

Same here.... spelen borta med, en annan har ju köttat på som fan och kom till lvl 57 och över 200 bilar insamlade, ffs.... D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

även jag fick återbetalning på Forza spelen nu, lite tråkigt då jag bara hann testa spelen 2 timmar. hade tänkt spela mer i helgen, men ganska förståligt ändå.

Tycker dom får stå för sitt misstag som så många andra mindre företag gör i samma situationer, dessutom med en icke fysisk produkt..

Inte okej att komma efter flera dagar och häva köpet tycker jag, känns som ett fulspel för att få folk att fastna i det sen köpa det för fullpris.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Fick också återbetalning nu imorse, känns surt och som ovanstående säger så borde dem stå för sitt misstag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P