Full fräs inför Black Friday – rea viktigare i vikande ekonomi

Permalänk
Medlem

Vill hitta en robotdammsugare till ett vettigt pris men det finns ju en uppsjö med dom, så kom gärna med förslag

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Tyska Amazon kommer väl som vanligt att halvera priset på sina (redan billiga) amazonlåsta surfplattor. Köpte en till dottern häromåret, och låste upp den och lade in Googles butik osv. Jag villhöver en till. JAG har ju faktiskt ingen surfplatta... Om jag köper en sådan kan jag ju se på serier när jag cyklar på träningscykeln. *motivera*

Annars får det väl till något billigt SD-kort på 512GB eller nåt. Tror jag fick ett för typ 424kr förra året.

Jag har inte span på något jag behöver, men kan säkert lockas att köpa något om bara priset är nedsatt nog....

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Var tror ni man kan göra ett riktig kap när det gäller en laptop upp till 7000:- på BF? Kommer det vara nå större skillnad jämfört med Black Week och den officiella dagen 25e?

Permalänk

Skulle behöva en NAS fortfarande.
Annars är det en kopiator (laserskrivare) till mamma som behövs.
Alternativt en telefon till henne.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spännande att så många bestämt sig att handla på black friday fastän de inte har en aning om vilka priserna kommer vara på respektive produkter?!

Det är mer spännande med de som bestämt sig för att inte handla tycker jag. Jag avskyr konsumtionshets och materialism, man kan jag "spara" en slant på en onödig teknikpryl så går ju det före.

Permalänk
Medlem

Tog vet inte. Rear dom ut 5800X3D så visst, då shoppar vi.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Går i samma tankar. Vad har du för budget på ett ungefär?

5000 kr kommer nog vara min gräns. Känns inte som att jag vill ge mer än så för förra generationens grafikkort. Inet sålde 3060 Ti för 5000 kr under en stream, så man kan ju alltid hoppas på att kunna fynda ett 3060 Ti för 4000-4500 kr under Black Friday.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

kommer bli roligt att se hur många butiker som för 3 månader sedan höjde priset på sina varor nu inför Black friday så dom kan hävda att det är rea

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Eventuellt ska jag byta ut mina gamla trotjänare till telefon. Har en galaxy A70 som jag skaffade 2019. Fungerar fortfarande väldigt bra förutom dess bluetooth som har börjat strulat en hel del på sistone:/

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

En LG C2 55" är planerad. Hoppas bara att den dyker upp på någon bra rea.

Skrivet av Selmalagerlöf:

kommer bli roligt att se hur många butiker som för 3 månader sedan höjde priset på sina varor nu inför Black friday så dom kan hävda att det är rea

Tur att man har prisjakt och liknande som gör statistik över priserna så att man slipper bli lurad

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Börjar det redan den 18:e denna veckan? Gött, kan man kolla lite deals på lördagen då.
Men brukar inte allt släppas på måndagen som först? Vissa verkar ju släppa lite varje dag typ, bara drygt och vänta.

Skrivet av e@s:

Vill hitta en robotdammsugare till ett vettigt pris men det finns ju en uppsjö med dom, så kom gärna med förslag

Kolla på Roborock, köp en som är billig.
Köpte en Roborock S6 Pure förra året på BF, brukar alltid varan någon modell som de säljer ut. De har massa olika.

Skrivet av Buulaa:

Kan man få en mer prissänkt ränta och elräkning istället?

Vadå denna månaden var ju billig för elen. Var -100% för min del på räkningen jämfört med månaden innan.
Räntan är dock rätt kört, blir nog 0,75 höjning den 24:e nov. Lagom till BF

Skrivet av blackeagle:

Jagar 6600XT, 6700XT eller möjligtvis 3060Ti. Får se om det blir någon märkbar sänkning mot nuvarande hyfsade priser. Måste besikta bilen först så jag vet min budget XD

Inet sålde ju ett 6700XT för 4600kr förra veckan.
Men jag kollar också efter kort i den prisklassen, se om det finns ännu bättre deals när black week / bf drar igång.
Känns som det minst borde komma ner i de priserna igen iallafall.

Permalänk
Medlem

Får se om något jag har på bevakningslistan på prisjakt triggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

kommer bli roligt att se hur många butiker som för 3 månader sedan höjde priset på sina varor nu inför Black friday så dom kan hävda att det är rea

Ja...Amazon.se har länge haft ett pris på 512GB Samsung micro SD-kort som legat på dryga 800kr, Elgiganten och en del andra ligger på 600-700, jag skulle inte bli förvånad om Amazon klipper till med €49 eller halva priset eller något på ett väl valt antal kort. Min Nintendo Switch villhöver ett sådant kort så jag håller ett halvt öga på priserna på micro sd. Amazon har faktiskt lägre pris på Samsung Pro Plus (832kr, liten rea just nu på 6%) än de har på Samsung Evo Plus (857kr) och bara marginellt dyrare än Amazon-specialen Samsung Evo Select (806-836kr, oklart vilket) (samma som Plus).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad som reas ut, 5800X3D med tillhörande mammabräda o minnen är väl vad jag hoppas på

Permalänk
Medlem

Jag svarade ja, men det hänger ju på om rätt prylar dyker upp till rätt pris. Eftersom jag vill bygga ny dator så hoppas jag på att dom komponenter jag tittat på dyker upp till rätt pris. Grafikkort och processor står väl högst upp på listan då dessa är dom dyraste komponenterna i bygget jag helst vill göra.

Så det är bara att hålla tummarna för att Black Friday inte blir lika fis ljummen som den har varit dom senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Eventuellt ett chassi jag inte behöver, brytare som jag inte behöver och en 55" Oled tv jag VERKLIGEN inte behöver.

Jag också letar efter ett chassi som jag inte behöver. Den modellen verkar vara populär i år.

Permalänk

Överväger om det är värt att försöka fynda ett 6700XT eller 6750XT för att ersätta mitt 1660Ti (villhöver då jag bara får ut dryga 30 fps i Warhammer III i 1440p)...😬

Frågan är om de kommer att gå under 6500/6000 kr?🤔

Permalänk
Medlem

Sällan det tyvärr är reor på den typ av G-Shock jag är ute efter just nu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När jag jobbade i butik som lageransvarig (leksaksaffär) för 21 år sedan så styrdes våra priser helt av våra leverantörers priser till oss. Sänkte dom priserna till oss så kunde vi sänka priserna till kunderna. Vi körde aldrig någon rea på egen hand så att säga och hade alltid samma marginal.

Jag kunde bli arg ibland när jag såg vad vissa saker kostade oss jämfört med vad kunden betalade eftersom man själv var/är konsument. Glömmer aldrig en produkt, någon Pokemon pryl, som kostade oss 19,90kr men kundens pris var 79,90kr.

Permalänk
Medlem

Behöver torktumlare till nya huset samt mobilt bredband tills man kan dra in fiber i vår/sommar. Kanske något annat till huset man behöver också. Vet inte om någon kör BF på värmepump och solpaneler

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av BurningSnowman89:

Överväger om det är värt att försöka fynda ett 6700XT eller 6750XT för att ersätta mitt 1660Ti (villhöver då jag bara får ut dryga 30 fps i Warhammer III i 1440p)...😬

Frågan är om de kommer att gå under 6500/6000 kr?🤔

Köpte 6700XT för 4600kr förra veckan på inet. Så gissar på att det kommer komma ut för samma igen eller billigare pris.
Samt andra kort i den klassen som 3060, 3060ti, 6750XT osv.
Men visst kan ha fel. Känns bara som alla sitter på överfulla lager.

Permalänk

Ett problem med 2021 och 2020s black friday-reor var att det generellt var väldigt utdaterade produkter som såldes till lågt pris. Den enda produkten som var uppmärksam var en MSI datorskärm som var väldigt ny, modern och fick ett sinnessjukt pris.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

Ett problem med 2021 och 2020s black friday-reor var att det generellt var väldigt utdaterade produkter som såldes till lågt pris. Den enda produkten som var uppmärksam var en MSI datorskärm som var väldigt ny, modern och fick ett sinnessjukt pris.

Man kan ha olika definition av ordet väldigt utdaterad. Men jag ser det hör lite till att det ej är så mycket rea på nya produkter som det ej finns så stora marginaler till.

Permalänk
Skrivet av BurningSnowman89:

Överväger om det är värt att försöka fynda ett 6700XT eller 6750XT för att ersätta mitt 1660Ti (villhöver då jag bara får ut dryga 30 fps i Warhammer III i 1440p)...😬

Frågan är om de kommer att gå under 6500/6000 kr?🤔

Finns ett 6700XT på Amazon just nu för 5000:-

https://www.amazon.se/MSI-RX-6700-MECH-12G/dp/B08Z84S3K6/ref=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Det är mer spännande med de som bestämt sig för att inte handla tycker jag. Jag avskyr konsumtionshets och materialism, man kan jag "spara" en slant på en onödig teknikpryl så går ju det före.

Tja, lyfter jag blicken så ser jag att jag har roat mig med prylshoppande ganska länge. Vet inte hur högt räntan kommer att stiga och hur länge, inte heller hur höga elpriserna blir här nere i zon 4. Köpte nu före BF i alla fall, för att jag var frustrerad med ett problem med mitt grafikkort - för att naturligtvis upptäcka att det nya grafikkortet var konstruerat för att jag INTE skulle kunna sänka (eller egentligen höja, men jag är ointresserad av höjningar eftersom effekten redan är för hög för tyst kylning) Power Limits för att skydda försäljning av deras dyrare OC modeller. Så det blev halvdåligt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Satt kolla på 13900k och mobo insåg att mobot går på minst 6k helt sinnes
Så rea spelar nog inte så stor roll om det inte är 60 % minst

gav ca 8k för mitt z690 moderkort 🫣

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Ja en 5800X3D skulle jag haft i kikaren på årets BF men lyckades knipa en på Kompletts Bonanaza så nu känner jag mig rätt färdig med min build några år framöver. Men vad gör man då? Jo man börjar kolla snabbare minne och 4K-skärm istället... hur svårt ska det vara att vara nöjd någon gång? 😅

lg ultragear 27gp950 kör jag, kostade 10k men sett den går för ca 7-8k nu. riktigt nöjd med den 👌 skulle kunna tänka mej att den kommer på rean 🙂

https://www.inet.se/produkt/2218994/lg-27-ultragear-27gp950-4...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Är själv på jakt efter en prisvärd elscooter 🙂👌

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Hoppas på bra pris på stor popcornmaskin.

Säg till ifall du hittar en. Är också ute efter det

Permalänk
Skrivet av spacemanuh:

Känner mig tveksam till att köpa sådant på Amazon om det skulle vara något som strular🫣 Väntar ett litet tag till och håller tummarna tror jag...