Ska köpa nytt bygge för 4090+13900k - bild bifogad över delarna jag tänker mig - tips på förändringar?

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt bygge för 4090+13900k - bild bifogad över delarna jag tänker mig - tips på förändringar?

Hej! Ska köpa nytt bygge för 4090+13900k - bild bifogad över delarna jag tänker mig - tips på förändringar?

Permalänk
Medlem

Vart handlar du för dessa priser? Hur mycket blir tullavgift?

Permalänk
Medlem

Om det e utanför EU så blir tullen 25% precis som vanliga momsen.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

Vart handlar du för dessa priser? Hur mycket blir tullavgift?

Jag har bara använt en datorbyggare, tullavgiften beror på om du köper inom EU eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Om det e utanför EU så blir tullen 25% precis som vanliga momsen.

Stämmer detta? Är verkligen tullsatsen 25% på datorer? Att momsen tillkommer förstår jag.

Permalänk
Medlem

E min erfarenhet när jag har köpt diverse saker utanför EU. Vet inte detaljerna kring reglerna men den totala kostnaden verkar alltid bli (Pris * 1,25 + Frakt).

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

E min erfarenhet när jag har köpt diverse saker utanför EU. Vet inte detaljerna kring reglerna men den totala kostnaden verkar alltid bli (Pris * 1,25 + Frakt).

Detta ser helt rätt ut, datorprylar verkar inte ha någon tullavgift.

Permalänk
Medlem

Eventuellt en 2TB NVME SSD istället för en 1TB?

Permalänk
Medlem

Stödjer modekortet minnen du kollar på dvs de information du hittar på asus hemsida på Ram support? Till PSU hade jag gått med ett Seasonic platinum rating.

Annars kanske ett EK Cryocooling setup and hade varit något få grymma temps och kunna överklocka lite om man nu vill..

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

E min erfarenhet när jag har köpt diverse saker utanför EU. Vet inte detaljerna kring reglerna men den totala kostnaden verkar alltid bli (Pris * 1,25 + Frakt).

Precis, endast momsen tillkommer och ingen tull. Normalt betalar man moms på frakten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Precis, endast momsen tillkommer och ingen tull. Normalt betalar man moms på frakten också.

Så korrekt är (pris + frakt) *1,25