Köpråd RTX 4090 behöver hjälp

Permalänk

Köpråd RTX 4090 behöver hjälp

Har kollat runt mycket och jag förstår inte riktigt vad dessa olikheter på korten egentligen medför i praktiken, trots en massa goggle etc så får jag inte riktigt ihop det.

För min del är det 2 olika grafikkort som jag väljer mellan.

*PNY GeForce RTX® 4090 24GB XLR8 Gaming VERTO EPIC-X RGB™ Triple Fan
*ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO

Någon kunnig som lust hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Zotac verkar ha bättre komponenter
om man litar på denna
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1TGs72-RQTZkMBbKyo...

Permalänk
Medlem

ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO är zotac värsting så den hade jag tag av dom 2

Permalänk
Medlem

Läs reviewn på
https://www.komplett.se/product/1219232/datorutrustning/dator...

han kan ju bara ha fått ett måndags ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Har kollat runt mycket och jag förstår inte riktigt vad dessa olikheter på korten egentligen medför i praktiken, trots en massa goggle etc så får jag inte riktigt ihop det.

För min del är det 2 olika grafikkort som jag väljer mellan.

*PNY GeForce RTX® 4090 24GB XLR8 Gaming VERTO EPIC-X RGB™ Triple Fan
*ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO

Någon kunnig som lust hjälpa mig?

Jag skulle säga att i regel är det ytterst små prestandaskillnader mellan olika tillverkare, det som kan vara skillnad är kyllösningen (effektivitet och ljudnivå) samt det estetiska. Så om jag vore dig skulle jag gå på det kort du tycker ser snyggast ut, såvida inte någon modell har någon feature som du bara måste ha. Personligen blev det Asus eftersom de har 2 HDMI som ingen annan tillverkare har som jag ville åt. Av dom två verkar Zotac bäst men jag tror att det blir på marginalen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)