Google inleder återbetalning av Stadia-köp

Permalänk
Melding Plague

Google inleder återbetalning av Stadia-köp

Under onsdagen påbörjade Google processen att återbetala alla användare som inhandlat spel, handkontroller och andra Stadia-relaterade produkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Google, detta är schysst av dem.

Permalänk
Medlem

Bra löst!

Vet vi något nytt om att släppa drivruiner så handkontrollerna kan användas fristående från stadia?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra!

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Bra löst!

Vet vi något nytt om att släppa drivruiner så handkontrollerna kan användas fristående från stadia?

Man ska väl bara kunna koppla in dem i USB C/USB A?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Man ska väl bara kunna koppla in dem i USB C/USB A?

https://www.forbes.com/sites/barrycollins/2022/09/30/is-your-...

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Klart folk som dragits med i det misslyckade experimentet ska ha pengarna tillbaka. Men vi lever i en tid när företag tackas och hyllas när de gör sådant som borde vara förväntat och självklart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Helt oväntat, generöst! Bra där Google

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Bra löst!

Vet vi något nytt om att släppa drivruiner så handkontrollerna kan användas fristående från stadia?

Den fungerar absolut(med kabel), använder den just nu för att köra Uncharted.

Permalänk
Medlem

För mig är det här en oväntad bonus. Jag köpte PGA 2021(?) för att slöspela på mobilen/lappen. Det blev väl ca 5h innan jag tröttnade och glömde bort det. Nu får jag tillbaka pengarna. Jag har glömt vad jag gav men tror det var runt 400kr med nån rabatt på 100 spänn.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag ska få tillbaka mina 250 kr, får väl se när dessa trillar in.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ozzed:

Klart folk som dragits med i det misslyckade experimentet ska ha pengarna tillbaka. Men vi lever i en tid när företag tackas och hyllas när de gör sådant som borde vara förväntat och självklart.

Aldrig får man vara glad!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Med den svaga kronan så väntar jag mig dubbla pengar tillbaka. 😂

Permalänk
Medlem

Sjukt förvånande! Jag köpte Cyberpunk och fick en kontroll i slutet av 2020. Spelade kanske 2-3h och sen glömde jag bort det lite.
Hade inte förväntat mig något tillbaka men perfekt att få tillbaka 629kr om det nu blir så.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aldrig får man vara glad!

Glada är människor som inte vet bättre.. Som Percy Nilegård sa

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Sjukt förvånande! Jag köpte Cyberpunk och fick en kontroll i slutet av 2020. Spelade kanske 2-3h och sen glömde jag bort det lite.
Hade inte förväntat mig något tillbaka men perfekt att få tillbaka 629kr om det nu blir så.

Blir samma för mig. Har för mig att det var både kontroll och Chromecast Ultra, bara att tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem

Ska få tillbaka runt 3000 kr så jag är väldigt glad

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Medlem

Riktigt bra lösning, hatten av.

Nu hoppas jag att blizard gör samma sak åt alla som köpte overwatch 1.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

Ska få tillbaka runt 3000 kr så jag är väldigt glad

Jag lär få runt 1/3 av detta, gillade plattformen men Google valde att inte använda sina marknadsförings-muskler och får därav betala för sitt misslyckande. Som dator entusiast har inte jag sett någon reklam för Stadia så kan självfallet förstå varför ingen normal person någonsin hört talas om det.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte skicka tillbaka hårdvara då heller? Isåfall är det ju minst en gratis chromecast 4K.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FreddeY2K:

Man behöver inte skicka tillbaka hårdvara då heller? Isåfall är det ju minst en gratis chromecast 4K.

Nepp, du behåller rubbet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kommer väl få ca 2500kr tillbaka, vilket ju är schysst om man ser till att de lika väl hade kunnat stänga ner utan återbetalning.

Jag hade dock mycket hellre haft kvar tjänsten och kunnat spela på som vanligt, jag är jätteledsen att den stängs ner

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Riktigt bra lösning, hatten av.

Nu hoppas jag att blizard gör samma sak åt alla som köpte overwatch 1.

Fast det är ju inte riktigt samma sak..

Permalänk
Medlem

Sweet 2400kr back här

Permalänk
Medlem

Jag har fått en transaktion på 456:- men vet inte om det är detta. Köpte nått billigt paket med kontroller och cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Fast det är ju inte riktigt samma sak..

Hurdå?
Jag har köpt ett spel som inte går att spela eller ladda ner längre.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Dyr historia, men smart av google! Det här gör ju att man vågar hoppa på googles experiment utan att vara rädd för att kasta pengarna i sjön.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Var någon förvånad att Stadia läggs ner? Google lägger ner dom flesta projekt.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Nice. Jag som köpte 10st med tillhörande chromecast på rean.