Apple TV Plus får prisökning på 50 procent

Permalänk
Medlem

Är det plötsligt dyrare än Spotify?

Permalänk
Medlem

När börjar nya priset att gälla? Framgår inte i artikeln.

Permalänk
Medlem

Haha, jag som bytte från Spotify till Apple Music för typ 2v sen och tyckte det var smutt att de var lite billigare

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har apple music samma utbud som spotify eller?

Samt Apple TV, hur bra är den? Finns det nått där och glo på?

Edit: kollade upp det lite snabbt, ser ut som ren skräp? (sämsta streamingtjänsten av dem alla eller?)
https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/apple-tv-plus/tv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

ksp58 med låg och ojämn eldhastighet.

En sån skulle man ha

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Läste någonstans en hänvisning till inflationen. Jag trodde faktiskt att Apple skulle ta ur kistorna för att prisa ut konkurrenterna och ta kliv framåt med eminenta Apple One. Det är fortfarande prisvärt, men mindre så och tvektröskeln blir istället något högre.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Samt Apple TV, hur bra är den? Finns det nått där och glo på?

Finns ett gäng bra filmer och serier på Apple TV+. Dock ser man klart på allt på någon månad.

Har aldrig betalat för ATV+, utan har fått 1 år resp. 3 månader gratis vid ett par tillfällen.

Permalänk
Medlem

Där ryker Apple TV Plus för egen del iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Jag måste bara få reda på vad ksputwjudrrs betyder!!

Kapitalisera. Har fixat originalinlägget nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Funderade på att gå från Spotify family till Apple one family, nu blev jag mer tveksam.

Exakt min tanke, hade det legat kvar på 199 hade jag bytt. 249 är mer tveksamt..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

I YouTube Premium ingår YouTube Music för 119 kr per månad! I'm lovin' it

Håller med. Svinnöjd haft flera år nu

Permalänk
Livsnjutare 😎

Oj!
Det var ingen liten ökning ??

Och tjänsten är ju inte ens bra 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Betalar "bara" 89 kr för 2TB lagring uppdelat på familjen. Mest för att spara alla bilder i molnen och enkelt kunna dela.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kapitalisera. Har fixat originalinlägget nu.

Cofefe moment

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Där ryker Apple TV Plus för egen del iaf.

Samma här. Amerikansk dramaunderhållning är inget jag känner tvingande behov av. Det får sällskapa Disney+ i sparandet, har sett det som intresserar mig där, finns skarpa gränser för hur mycket av mitt återstående liv jag vill spendera på TV-underhållning.

Permalänk
Medlem

Säsong 2 av severance kan inte komma fort nog.

Men snart kommer ju ny säsong av the mornign show.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Vad dyrt. 0kr+50%=0kr
Har inga planer på det just nu i alla fall. Men alla verkar ju höja och inte bara pga rådande ekonomi så inte förvånad.
Bara det att alla konkurrerar om kunderna med sina egna lösningar gör ju att varje bolag får färre kunder men vill ha bra marginal.
De kan ju inte heller dela på vissa kostnader som tidigare heller.

tror du dom kommer sänka priserna efter inflationen gått ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kapitalisera. Har fixat originalinlägget nu.

Det du skrev lät mycket häftigare!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Cofefe moment

Microsoft Swiftkey-moment

Skrivet av Tazhaul:

Det du skrev lät mycket häftigare!

Det var ju inte jag, utan Microsofts smarta algoritm. De är säkert bland de företag jag syftar på så de försöker väl dölja sanningen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Tryck på låttiteln så borde det gå. Dom la ihop dom där för ett tag av oklar anledning.

Det Spotify gjorde var att göra om PC-versionen till en mobilapp som du lör på datorn .De hävdar att det absolut inte går att ha olika gränssnitt/versioner av programmet så då fick alla versioner det mobila gränssnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

tror du dom kommer sänka priserna efter inflationen gått ner?

Nej

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Om jag inte minns fel så måste barnen vara 13+ för att de ska kunna vara med, så där faller det för min del iaf.

OK?
Så vitt jag vet är det en regel som inte bara gäller dem. Det var en regel som är standard sedan många år på samtliga online tjänster. Är du 13+?
Insta, Face. MSN, Skype, TEAMS, TS3, Discord. Steam, Origin, Epic, och så vidare. Alla nämnda tror jag inte har det men det är standard med att är du 13+. Framflöralt ifrån tjänster i USA. Tror EU har något liknande men där har jag ingen bra koll.

Edit:
Så vitt jag förstått det så kan barnen vara under 13+ men du som vårdnadstagare kan inte vara några 13år.
Så din 13åriga p12 eller f14 får inte skriva på ett kontrakt för er familj.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfin67:

Det Spotify gjorde var att göra om PC-versionen till en mobilapp som du lör på datorn .De hävdar att det absolut inte går att ha olika gränssnitt/versioner av programmet så då fick alla versioner det mobila gränssnittet.

Har du nån källa på det eller är det bara nåt du hört ryktesvägar? Jag tycker iaf programmet på datorn o appen på telefonen fungerar väldigt olika där mobilappen tillomed saknar en del funktionallitet som finns på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Säsong 2 av severance kan inte komma fort nog.

Men snart kommer ju ny säsong av the mornign show.

Severance=Längtar!
Morning show= säsong 1 var bra, säsong 2 var totalt värdelös. Längtar inte.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Det står 59kr på mitt abb fortfarande är det någon som vet om ökningen bara gäller nya kunder direkt eller kommer allas nästa faktura vara det nya priset?

Permalänk
Medlem

Apple TV Plus är nog den sämsta streamingtjänsten jag testat. Fick med något år med iPhone (som förlängdes när knappt något innehåll lades till under året) och nästan allt man ville kolla på var låst bakom ytterligare en hyr-betalvägg. Apple Music är bra skit dock.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det står 59kr på mitt abb fortfarande är det någon som vet om ökningen bara gäller nya kunder direkt eller kommer allas nästa faktura vara det nya priset?

Jag fick ett mejl från  Apple på senaste betaldagen (den 25e) att det skulle ske från nästa månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

OK?
Så vitt jag vet är det en regel som inte bara gäller dem. Det var en regel som är standard sedan många år på samtliga online tjänster. Är du 13+?
Insta, Face. MSN, Skype, TEAMS, TS3, Discord. Steam, Origin, Epic, och så vidare. Alla nämnda tror jag inte har det men det är standard med att är du 13+. Framflöralt ifrån tjänster i USA. Tror EU har något liknande men där har jag ingen bra koll.

Edit:
Så vitt jag förstått det så kan barnen vara under 13+ men du som vårdnadstagare kan inte vara några 13år.
Så din 13åriga p12 eller f14 får inte skriva på ett kontrakt för er familj.

Spotify tillåter barn under 13 år.
Såg nu att Google börjat rulla ut supervised accounts som någon form av övergång mellan kids-varianten och den kompletta. Verkar inte ha kommit hit än dock.

Är ganska säker på att Apple Music även tillät konton med en angiven ålder på under 13. Google gjorde det inte alls, oavsett vem som skapade kontot. (Förutsatt att man faktiskt anger barnets ålder med)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag fick ett mejl från  Apple på senaste betaldagen (den 25e) att det skulle ske från nästa månad.

Hm ok, har inte fått något sånt. Eventuellt att jag får en till på 59kr då innan det höjs. Min är den 10e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Apple är ett I raden av företag som gör vad de kan för att kapitalisera på inflationen och permanenta de högre priserna. Ingen högoddsare att företagen behåller de höga priserna mot konsumenter även om deras kostnader sedan skulle minska. Det är inte roligt att vara konsument I dessa dagar.

En vän till mig, en socialt obegåvad eremit med skyhögt IQ, sa dessa orden:

”Det är ett stort problem idag att många människor inte besitter några intressen eller hobbies, de köper grejer, slänger grejer för att sen köpa - och så håller det på. På 70- 80- och större delen av 90-talet så läste man böcker, byggde lego, spelade sällskapsspel eller var ute och lekte, tränade - man hittade på ganska mycket som inte kostade pengar - dessa saker kan man fortfarande göra idag - utan att behöva bry sig om inflation kring prylar, streamingtjänster, tjänster. Det enda som direkt påverkar är livsmedel - men även där agerar folk med största oklokhet - de köper vad de alltid köpt istället för det som har nedsatt pris - förmågan att tänka själv har försvunnit in i smartphones, sociala medier-etern och allmän depression - vare sig människor accepterar det eller inte, så är det så.”

Jag kan hålla med honom i ganska mycket. Föreningslivet håller mer eller mindre på att dö ut så sakteliga för det finns inga människor som vill vara ordförande (det får man ju knappt betalt för). Frivilligkraften (som inte heller får betalt) som Sverige besatt till 100% genom eldsjälar som var tränare, domare, ledare för att få ungdomar engagerade i sport håller på att dö ut den med. Allt på grund av att individen blivit mer självcentrerad samtidigt som den bryr sig för mycket om vad andra gör.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.