Tävling Pricerunner Monsterbygget PC 2022

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Gender Bender:

Står helt still på chassi och lagring för mig. Var hittar man ledtrådarna för dessa?

Lusse på lagring
Uteslutningsmetoden på chassi, men filtrera inte på E-ATX för tror att Pricerunner gjort en miss där.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Chassi o lagring får jag banne mig inte fram. fler tips?

Permalänk
Inaktiv

Moderkort och chassi har jag kvar.. Hittade en ledtråd på kartan men den lämnade ju ändå ganska mycket att hitta?

Chassi har jag ingen aning om vart jag ska leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Moderkort och chassi har jag kvar.. Hittade en ledtråd på kartan men den lämnade ju ändå ganska mycket att hitta?

Chassi har jag ingen aning om vart jag ska leta.

Moderkortet nämns tidigare i tråden vill du leta själv så är det en flod som går ovan Beleriand. Flodens mönster är en prisutvecklingskurva. Lycka till!

Chassi kan man köra uteslutsmetoden, annars nämns det ovan också

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Lusse ger mig absolut ingenting när det kommer till lagring. Men så är jag inte speciellt klipsk heller

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteya:

Chassi o lagring får jag banne mig inte fram. fler tips?

Lagring är en wd, I Polaroid bilden med Lusse nämns en känd serie av m2 diskar(siffror) . Kan vara svårt att se men det står "WFUWIWT KQPSEMY PAQTC LH850 IRJC RSS YLXM NLICCZK 2HQ"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inaktiv

Enda chassit jag lyckas gissa mig till (genom att prismatcha) är ett serverchassi... Och det stämmer på kronan! WTF

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Enda chassit jag lyckas gissa mig till (genom att prismatcha) är ett serverchassi... Och det stämmer på kronan! WTF

Chassit är ett thermaltake i 1900-2100 klassen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

Chassit är ett thermaltake i 1900-2100 klassen

Okej då är jag off med typ 2k? Vad ligger priset på nu?

Visst är minnena kitet på¨2x? eller har dom räknat 2st av singel?

Visst är processorn varianten utan kylning?

Visst är den totala lagringen bara bestående av en NVME SSD? Eller har jag missat en HDD eller SATA SSD månne?

Permalänk
Medlem

Nu fick man äntligen till det. Tack alla för tipsen!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Lagring är en wd, I Polaroid bilden med Lusse nämns en känd serie av m2 diskar(siffror) . Kan vara svårt att se men det står "WFUWIWT KQPSEMY PAQTC LH850 IRJC RSS YLXM NLICCZK 2HQ"

alltså man är ju blåst.. jag fattar inte hur detta kopplas till rätt disk :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Okej då är jag off med typ 2k? Vad ligger priset på nu?

Visst är minnena kitet på¨2x? eller har dom räknat 2st av singel?

Visst är processorn varianten utan kylning?

Visst är den totala lagringen bara bestående av en NVME SSD? Eller har jag missat en HDD eller SATA SSD månne?

Total pris just nu är 54 791:-
8st komponenter
DDR är 2x16
CPUn är utan kylare då man måste hitta en aio här https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/40...

Lagringen är en 2tb m2 disk

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 4ng3l:

alltså man är ju blåst.. jag fattar inte hur detta kopplas till rätt disk :/

Kolla på roteringschiffer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ng3l:

alltså man är ju blåst.. jag fattar inte hur detta kopplas till rätt disk :/

Jag tog bara 850 och sökte och testade mig fram. Jag tänkte att ingen har enbart 1tb lagring för en sådan pc.

Jag fick dock mycket hjälp av att någon nämnde TT som chassi så man kunde överblicka urvalet bättre.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Total pris just nu är 54 791:-
8st komponenter
DDR är 2x16
CPUn är utan kylare då man måste hitta en aio här https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/40...

Lagringen är en 2tb m2 disk

jag vet inte vad jag har gjort som ar fel min kostar 54792 och vet inte vilka jag har fel

Permalänk
Medlem

Ingen som faktiskt har hittat en ledtråd till det specifika chassit som ska användas? Mer än att prismatcha och testa sig fram, måste ju finnas nånting?
Hunden?
Är även osäker på CPU där det finns 3 att välja mellan på det specifika man ska söka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Ingen som faktiskt har hittat en ledtråd till det specifika chassit som ska användas? Mer än att prismatcha och testa sig fram, måste ju finnas nånting?
Hunden?
Är även osäker på CPU där det finns 3 att välja mellan på det specifika man ska söka på.

Enbart en cpu har rätt snittbetyg på pricerunner.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Hur lyckades alla hitta GPU? Jag missade den ledtråden heelt och hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ooink:

Hur lyckades alla hitta GPU? Jag missade den ledtråden heelt och hållet

Kolla på videon igen, fast kör den lite långsammare mot slutet... : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Enbart en cpu har rätt snittbetyg på pricerunner.

Tackar.
Får fortfarande inte ihop det så nåt jävulskap är det med disk/chassi fortfarande haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Kolla på videon igen, fast kör den lite långsammare mot slutet... : )

Tack..känner mig så dum nu

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla tips och råd, där satt den!

Jävla klurig tävling, först tvingar den en att damma av sina php-skills för att lösa ett improviserat chiffer, sen nästa ledtråd så har dom bara gömt produkten i miniformat i en av bilderna, så trots att den är skitenkel är man inställd på att läsa källkod, leta efter gömd info i jpg/png data och "osynliga pixlar", så det tar ändå 2 timmar att hitta den....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Tackar.
Får fortfarande inte ihop det så nåt jävulskap är det med disk/chassi fortfarande haha...

får inte heller till chassit.. lär ju vara fel någon annanstans.. är dock rätt säker på resten nu

Permalänk
Medlem

Så frustrerande haha är liksom rätt säker på att allt är rätt :') är priset fortf 54 791kr?

Edit: Hade rätt grejer men tog ut en del och la in den igen så kom rutan upp!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Skrivet av 4ng3l:

får inte heller till chassit.. lär ju vara fel någon annanstans.. är dock rätt säker på resten nu

Jag har också problem med chassi och m.2 och jag tror att jag har rätt på allt annat, haha. Ligger just nu på 54 793 kr när Swedishchef_90 sa att det ska ligga på 54 791 kr...

Permalänk

Får fasen inte till PSU, ser ju ledtråden men fattar inte? Nån som kan styra mig åt rätt håll?

Nån som kopplat ihop hunden ned chassiet ännu? Om det nu ens är hunden man ska länka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ricky Spanish:

Får fasen inte till PSU, ser ju ledtråden men fattar inte? Nån som kan styra mig åt rätt håll?

Nån som kopplat ihop hunden ned chassiet ännu? Om det nu ens är hunden man ska länka?

Finns en koppling mellan hund och chassi, men den är fan inte lätt eller inituiv att hitta.. Man hittar ledtråden när man hittat rätt produkt kan man säga...

Kolla kommentarer i tråden för hjälp med PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Vet inte hur mycket man ska spoila för andra men

om du kollar videon där dom presenterar tävlingen på YouTube och använder undertexter, så kommer det dyka upp en liten ledtråd mot slutet. Eller

så googlar du bara robot.txt

Dold text
Dold text

Läser om robot.txt men fattar ingenting haha Något mer tips?

Skrivet av Swedishchef_90:

Total pris just nu är 54 791:-
8st komponenter
DDR är 2x16
CPUn är utan kylare då man måste hitta en aio här https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/40...

Lagringen är en 2tb m2 disk

Jag tackar för din hjälp med AIO, fick granska bilden haha

Jag har följande
Moderkort - EDIT - Med hjälp av kartan på LOTR https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ka... får man fram en prisförändring av floden ovan Beleriand (tips sedan tidigare).

Minnen - Följde bilden på rebusen (https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/re...) och google image search på atv haha

CPU - Bilden på Carl https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ca...

Hårddisk - bilden på Lusse men kunde inte dekryptera texten

Grafikkortet - film?

Kylare - AIO med hjälp av granskande av error bilden

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Sjukt frän tävling! 😎

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

PSU. Jag förstår inte det med robot.txt alls..

Var Tyst! Pedro Álvares Cabral.