Tävling Pricerunner Monsterbygget PC 2022

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

Läser om robot.txt men fattar ingenting haha Något mer tips?

Jag tackar för din hjälp med AIO, fick granska bilden haha

Jag har följande
Moderkort - EDIT - Med hjälp av kartan på LOTR https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ka... får man fram en prisförändring av floden ovan Beleriand (tips sedan tidigare).

Minnen - Följde bilden på rebusen (https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/re...) och google image search på atv haha

CPU - Bilden på Carl https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ca...

Hårddisk - bilden på Lusse men kunde inte dekryptera texten mer än vad jag fick veta i en kommentar ovan (WD, 2 tb så gissar på SN850? https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Lu...

Grafikkortet - slutet på filmen, pretty ez

Kylare - AIO med hjälp av granskande av https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/40...

DOCK!
Jag missar två, chassi och PSU. Jag förstår inte det med robot.txt alls.. Chassit verkar vara Thermantake 1900-2100 enligt hjälp ovan men finns ju mängder. Fattar inte ledtråden med hunden alls.

Jag saknar dock den åttonde komponenten Är det en SSD? Vad för komponent missas

Läste denna text på Lusses sida som jag inte såg igår

"Det har kommit till vår kännedom att vi här har gömt en ledtråd som inte är helt kompatibel med vår monster-pc. Komponenten är fortsatt densamma i tävlingen, men vi lovar att vinnaren kommer få hem en burk som faktiskt fungerar."

Mitt moderkort och CPU har samma sockel, är det fel då? Vad är det som inte stämmer överens?

Robot.txt är en ”dold” fil för hemsidan. I den filen finner du vilken PSU det är. Googla kring robot.txt så kommer du lista ut hur du får fram Pricerunners

Permalänk
Medlem

Woop woop. Ett tips om ni sitter med många flikar öppna och är på gränsen till att hamna rätt, kör lite crtl F5 mellan kundvagnen och att ni lägger till rätt produkt. Jag hade rätt kundvagn flera gånger men fipplade runt mellan produkter och kunde verkligen inte fatta hur det kunde bli fel eftersom alla ledtrådar stämde.. men så körde jag ctrl F5 när jag hade 7 produkter i varukorgen och sen la jag till den sista och då dök den upp.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsehundlurvas:

Robot.txt är en ”dold” fil för hemsidan. I den filen finner du vilken PSU det är. Googla kring robot.txt så kommer du lista ut hur du får fram Pricerunners

Tack! Fick även hjälp av

Skrivet av DanielSwenson:

Var Tyst! Pedro Álvares Cabral.

kul att lära sig lite nytt med hjälp från er andra

Det stora problemet för mig är chassit nu, jag har 7 av 8, min kundvagn är på 52 049 kr och enligt pricerunner ska den kosta 24 oktober kl 09:00 52 907 kr

chassit ska alltså kosta 2 858 kr och jag fick tips ovan att det är ett Thermaltake. Det närmaste där ligger på 2838 kr och nästa är 2977 kr. Detta blir en skillnad på 20 kr fel..

Det ända jag inte är helt 100 % på är m.2 då jag chansade

Någon som kan ge tips på antingen chassit eller minnet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Tack! Fick även hjälp av

kul att lära sig lite nytt med hjälp från er andra

Det stora problemet för mig är chassit nu, jag har 7 av 8, min kundvagn är på 52 049 kr och enligt pricerunner ska den kosta 24 oktober kl 09:00 52 907 kr

chassit ska alltså kosta 2 858 kr och jag fick tips ovan att det är ett Thermaltake. Det närmaste där ligger på 2838 kr och nästa är 2977 kr. Detta blir en skillnad på 20 kr fel..

Det ända jag inte är helt 100 % på är m.2 då jag chansade på SN 850 2 tb.

Någon som kan ge tips på antingen chassit eller minnet?

Nu vet jag inte vad du plockat ihop men jag misstänker att du ska ta en lite dyrare SSD för att justera chassipriset en aning

Gällande chassit så finns det ledtrådar tidigare i tråden om prisuppgift 1800-2100. Om du själv tänker drömbygget, vilket chassi? Lita på det och leta hund

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Att man lyckades till slut! Mer sånt här

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Nu klarade jag det också ! Tack för all hjälp i tråden!

Skrivet av Mattiiss:

Tack! Fick även hjälp av

kul att lära sig lite nytt med hjälp från er andra

Det stora problemet för mig är chassit nu, jag har 7 av 8, min kundvagn är på 52 049 kr och enligt pricerunner ska den kosta 24 oktober kl 09:00 52 907 kr

chassit ska alltså kosta 2 858 kr och jag fick tips ovan att det är ett Thermaltake. Det närmaste där ligger på 2838 kr och nästa är 2977 kr. Detta blir en skillnad på 20 kr fel..

Det ända jag inte är helt 100 % på är m.2 då jag chansade på SN 850 2 tb.

Någon som kan ge tips på antingen chassit eller minnet?

Så lite så .
Hjälper till lite till, men inte för mycket .
Totalsumma: 54 793 kr
Ditt chassi är för dyrt. Hahahaha. Jag såg precis vad dom menade med hunden nu! Herregud vad långsökt!!! Du kommer skratta när du hittar det.
Hårddisk. Om du går igenom all information i tråden (och på bilden) och söker med flera ord/nummer, så borde du få fram 5 resultat. Det är inte över 6k.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielSwenson:

Nu klarade jag det också ! Tack för all hjälp i tråden!

Så lite så .
Hjälper till lite till, men inte för mycket .
Totalsumma: 54 793 kr
Ditt chassi är för dyrt. Hahahaha. Jag såg precis vad dom menade med hunden nu! Herregud vad långsökt!!! Du kommer skratta när du hittar det.
Hårddisk. Om du går igenom all information i tråden (och på bilden) och söker med flera ord/nummer, så borde du få fram 5 resultat. Det är inte över 6k.

Lycka till!

Tack, har priset förändrat under dagen alltså med sänkta priser på komponenterna? Svårt att få ihop en dator om de inte uppdaterar ofta då

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Tack, har priset förändrat under dagen alltså med sänkta priser på komponenterna? Svårt att få ihop en dator om de inte uppdaterar ofta då

Men din summa ovan ska vara rätt då?

nu har jag provat mig fram, hittar inte exakt modell med hjälpen i tråden tyvärr, kanske bara jag som är dum. Men det jag hittat är iaf en WD m.2 och då finns det ju egentligen bara en som kostar 3777, en 3544, en 3490, en 2898 och en 2790.

För att mitt chassi var för dyrt så provade jag ju höja kostnaden på m.2 och jag får på kronan rätt om din totalsumma stämmer med WD black SN 850 för 3544 och ett chassi thermaltake core p3 1989 men får ingen "grattis" så antar att det är fel

54 793 är rätt just nu.

Testa ta ut en av komponenterna ur kundvagnen. Tryck ctrl F5 och kontrollera så priset är rätt, sen lägger du tillbaka den och ser om det dyker upp en grattisruta. Jag tror du har rätt prylar.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Landar på 53 743 med chassi strax under 2k.

100% Säker på GPU, PSU, CPU, Kylning. 99% Säker på minnen. Mobo BORDE vara rätt. Men med dom rätt så ser jag fan ingen lösning på chassi och lagring för att komma upp en extra tusenlapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

54 793 är rätt just nu.

Testa ta ut en av komponenterna ur kundvagnen. Tryck ctrl F5 och kontrollera så priset är rätt, sen lägger du tillbaka den och ser om det dyker upp en grattisruta. Jag tror du har rätt prylar.

bara för att vara tydlig, jag tittar på priset "billigast" är det rätt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Landar på 53 743 med chassi strax under 2k.

100% Säker på GPU, PSU, CPU, Kylning. 99% Säker på minnen. Mobo BORDE vara rätt. Men med dom rätt så ser jag fan ingen lösning på chassi och lagring för att komma upp en extra tusenlapp.

Har du en SSD med i dom 53743 eller saknar du en fortfarande? Helt utan SSD ska det vara ett par tusen billigare

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det här var förbannat svårt. Den komponent som hör ihop med hunden, det är ju (väl?) nästintill omöjligt att få fram den såvida man inte sätter alla andra delar först, och sen försöker prismatcha sig upp till byggets rätta summa? Eller är det någonting uppenbart jag missar i ledtrådsväg? Det är åtminstone inga som helst tvivel på att man just den delen är rätt, när man väl har hittat den.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Läser om robot.txt men fattar ingenting haha Något mer tips?

Jag tackar för din hjälp med AIO, fick granska bilden haha

Jag har följande
Moderkort - EDIT - Med hjälp av kartan på LOTR https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ka... får man fram en prisförändring av floden ovan Beleriand (tips sedan tidigare).

Minnen - Följde bilden på rebusen (https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/re...) och google image search på atv haha

CPU - Bilden på Carl https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Ca...

Hårddisk - bilden på Lusse men kunde inte dekryptera texten mer än vad jag fick veta i en kommentar ovan (WD, 2 tb så gissar på SN850? https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/Lu...

Grafikkortet - slutet på filmen, pretty ez

Kylare - AIO med hjälp av granskande av https://www.pricerunner.se/images/assets/content/bit/board/40...

DOCK!
Jag missar två, chassi och PSU. Jag förstår inte det med robot.txt alls.. Chassit verkar vara Thermantake 1900-2100 enligt hjälp ovan men finns ju mängder. Fattar inte ledtråden med hunden alls.

Jag saknar dock den åttonde komponenten Är det en SSD? Vad för komponent missas

Läste denna text på Lusses sida som jag inte såg igår

"Det har kommit till vår kännedom att vi här har gömt en ledtråd som inte är helt kompatibel med vår monster-pc. Komponenten är fortsatt densamma i tävlingen, men vi lovar att vinnaren kommer få hem en burk som faktiskt fungerar."

Mitt moderkort och CPU har samma sockel, är det fel då? Vad är det som inte stämmer överens?

/Robot.txt lägger man till efter pricerunner.se
😉 Angående pricerunner så är moderkortet E-atx men chassi tar enbart ATX

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har du en SSD med i dom 53743 eller saknar du en fortfarande? Helt utan SSD ska det vara ett par tusen billigare

Nejdå, det är en ssd med. Så det är uppenbarligen något mer jag klantat mig med

Nu är jag 100% säker på chassit också och arg på PriceRunner -_-

Så nu är det väl egentligen bara att mecka lite med delarna för att se vad jag missat.

Permalänk
Medlem

Mycket irriterande, suttit väldigt länge nu och inte fått ihop skiten.
Så visar det sig att det finns två AIO-kylare med SAMMA j"¤"¤a bild...............

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Mycket irriterande, suttit väldigt länge nu och inte fått ihop skiten.
Så visar det sig att det finns två AIO-kylare med SAMMA j"¤"¤a bild...............

Filtrera på socket så får du fram rätt variant

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziia:

Filtrera på socket så får du fram rätt variant

Jorå nu är man rätt, blev bara lurad av bilden.

Permalänk
Medlem

Någon som är klar och är villig att hjälpa, vill inte läcka svaren här i?
Sitter på 50952kr.
Väldigt garanterad på cpu, ram, cpu-fläkt, tror jag vet psu och moderkort.
ssd så finns det mellan 2.

Permalänk
Medlem

Jag har rätt komponenter men får inte upp grattis-rutan. Har provat med ctrl F5 och tagit ur och lagt till del igen, men fungerar inte. Chassit och hunden är ju självklar när man väl hittar rätt

EDIT
Mitt fel som vanligt.. Läste ju inte reglerna korrekt, döpte inte kundvagnen till korrekt Monsterbygget

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Jag har rätt komponenter men får inte upp grattis-rutan. Har provat med ctrl F5 och tagit ur och lagt till del igen, men fungerar inte. Chassit och hunden är ju självklar när man väl hittar rätt, kan säga att titta på alla bilder på chassin.

EDIT
Mitt fel som vanligt.. Läste ju inte reglerna korrekt, döpte inte kundvagnen till korrekt Monsterbygget

Har du gjort den klart? Hade du kunnat hjälpa och/eller peka mig i rätt riktning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sens:

Har du gjort den klart? Hade du kunnat hjälpa och/eller peka mig i rätt riktning?

Dagens pris är 54 604 (enligt pricerunners billigaste).

Lättare om man har korrekt pris varje dag, något jag tycker pricerunner ska uppdatera dagligen iaf.

Finns mycket hjälp ovan, hårddisken och chassit var svårast för mig

Chassit är samma egentligen, med mitt tips i inlägget ovan att titta på bilder gör att du är 100 % på chassit när du väl kommer dit och då kan du köra uteslutningsmetoden för den delen du inte hittar, t.ex. m.2.

Tipsen ovan om chassit är att priset är mellan 1900 och 2100 kr.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sens:

Har du gjort den klart? Hade du kunnat hjälpa och/eller peka mig i rätt riktning?

Som ovan skribent säger, kolla på bilderna på chassit! Tänk inte att det är en ledtråd som alla de andra utan "tvärtom"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Som ovan skribent säger, kolla på bilderna på chassit! Tänk inte att det är en ledtråd som alla de andra utan "tvärtom"...

Jo, tror nog inte chassit är det jag har strulat till med. För ligger någon tusenlapp under priset jag ska vara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sens:

Jo, tror nog inte chassit är det jag har strulat till med. För ligger någon tusenlapp under priset jag ska vara på.

Då ligger vi förmodligen i samma sits. Jag ligger på 53 622 och vet fan inte vart det är fel någonstans. Det är rätt chassi, det är jag 100% på. Sen trodde jag att jag var 100% på alla andra delar också, men det är jag ju uppenbarligen inte -_-

Permalänk
Medlem

Ni som lyckats. Fick ni bekräftelsemail efter att ha skrivit motivering? Jag fick inget iaf.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Viking

Var nästan lite för enkelt med alla ledtrådar ni givit. Men tack för det. 🙂👍

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Aktuellt pris är 54 598 kr.

Fick dock upp rutan för att skicka in motivering, men kunde inte då jag inte fyllt i alla uppgifter i min profil. När jag sedan gick ur för att uppdatera profilen får jag inte upp rutan igen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Ni som lyckats. Fick ni bekräftelsemail efter att ha skrivit motivering? Jag fick inget iaf.

Står där man skriver in motivering att det inte kommer skickas något bekräftelsemail. Är med när man skickar in motiveringen.

Permalänk
Viking
Skrivet av Normgivaren:

Aktuellt pris är 54 598 kr.

Fick dock upp rutan för att skicka in motivering, men kunde inte då jag inte fyllt i alla uppgifter i min profil. När jag sedan gick ur för att uppdatera profilen får jag inte upp rutan igen!!

"Om du har missat att fylla i alla dina uppgifter innan du skickar in ditt svar kommer du behöva ta bort en produkt ur listan, göra en så kallad "hård refresh" i din webbläsare, och lägga till den igen efter att du fyllt i din profil."

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

"Om du har missat att fylla i alla dina uppgifter innan du skickar in ditt svar kommer du behöva ta bort en produkt ur listan, göra en så kallad "hård refresh" i din webbläsare, och lägga till den igen efter att du fyllt i din profil."

Tack!!