Nreal Air Glasses, någon som provat dem?

Permalänk
Medlem

Nreal Air Glasses, någon som provat dem?

Jag är sugen på att beställa:
Nreal Air Glasses Black AR VR Glasses Smart Device Design Award 2022 TUV 201"

De kostar ca 4200kr på ebay (import från Japan).

Såg ett klipp på YT och dessa verkar vara något jag vill ha!

Men om någon har erfarenhet av dem eller tips på bättre val så vore jag tacksam!

Permalänk

Beställde från Japan och fick dom på nån vecka. Bilden är riktigt bra men då jag är närsynt så måste man korrigera med antingen linser eller specialtillverkade inlägg (ingen aning om var man får tåg på dessa) om det skall bli skarp bild.

Dom fungerar som en extra skärm när man kopplar in dom i en dator eller telefon. Har man även en kompatibel telefon kan man köra MR läge (augmented reality med 3d) vilket jag ej har (har en Samsung s22 med icke kompatibel Exynos cpu så har ej provat detta).

Man får räkna med att det blir lite extra på priset med tullen, typ en tusing eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neurology7137:

Beställde från Japan och fick dom på nån vecka. Bilden är riktigt bra men då jag är närsynt så måste man korrigera med antingen linser eller specialtillverkade inlägg (ingen aning om var man får tåg på dessa) om det skall bli skarp bild.

Dom fungerar som en extra skärm när man kopplar in dom i en dator eller telefon. Har man även en kompatibel telefon kan man köra MR läge (augmented reality med 3d) vilket jag ej har (har en Samsung s22 med icke kompatibel Exynos cpu så har ej provat detta).

Man får räkna med att det blir lite extra på priset med tullen, typ en tusing eller så.

Tackar!

Kan man använda dem som primärskärm?
Jag vill ha dem till spel ifall jag köper dem.
Inte att jag alltid kör med dem så klart men som en kul grej från och till.

Permalänk

Personligen tycker jag inte det fungerar så bra att jobba med om man kodar eller skriver mycket små plottrig text. Men för film, spel och kanske surfa lite är dom helt klockrena bildmässigt och ljudet är "ok" (men inte mer).

När du kopplar in dom i datorn eller telefonen (du lär ha usb-c) så identifieras dom som en vanlig skärm utan några problem men dom har en statisk positionering i glasögonen - inte i "3d rymd" alltså.

Man får med nån sorts svarta lock man kan sätta på så man slipper se igenom men man kan även ställa upp ljusstyrkan på skärmen att vara riktigt stark så det fungerar skapligt även om man inte "blockar" utsidan med svarta locken.

Kör du nån äldre Samsung lur med qualcomm cpu kan du antagligen använda 3d-läget också.

Överlag väldigt enkla att använda, man kopplar in och kör utan konstigheter. Som sagt så om du har minsta synfel skulle jag se till att kolla upp om du kan justera det med linser. För min del har jag väldigt litet synfel men utan linser tycker jag glasögonen blir helt oanvändbara.

Permalänk
Medlem

Tack igen, har inga kända synfel.

De låter som en riktigt kul produkt

Permalänk
Medlem

Bitwit testade dem häromdagen: https://youtu.be/cJOovSQNp3s

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Capitalk:

Tack igen, har inga kända synfel.

De låter som en riktigt kul produkt

Blev det något köp? Jag tänkte skaffa ett par och en adapter så jag kan använda de till min iPad och Nintendo Switch. Köpta du någon adapter? Ser den inte finns i lager nu på Amazon.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av knorrrhane:

Blev det något köp? Jag tänkte skaffa ett par och en adapter så jag kan använda de till min iPad och Nintendo Switch. Köpta du någon adapter? Ser den inte finns i lager nu på Amazon.

Inte än, men jag är mkt sugen på en tidig julklapp till mig själv

Ebay hade säljare med bra betyg och lager sist jag kollade.

Permalänk

Jag tror dom flesta Japanska säljarna är seriösa. När jag köpte mina så tog jag bara första bästa, paketet skickades med FedEx och jag fick vänta 14 dagar tills tull-avgiften skulle betalas.

Permalänk

Dom är grymma. Köpte mina på ebay för 4200 men får betala 2027kr i tullavgift+moms. Tullkalkylatorn sa hälften.
Hur balla som helst men kanske inte värda det priset.

Gick varan levererad innan de skickade import avgiften

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Ljungström:

Dom är grymma. Köpte mina på ebay för 4200 men får betala 2027kr i tullavgift+moms. Tullkalkylatorn sa hälften.
Hur balla som helst men kanske inte värda det priset.

Gick varan levererad innan de skickade import avgiften

Wow det var en rejäl tullavgift!

Vill ändå ha dem, men 6 200 kr är en dryg slant 😅

Permalänk

Ja det är ju en hel del pengar.

Tror jag inte hade köpt dom om jag vetat innan. Ångrar dock absolut inte att jag gjorde det.

De lever verkligen upp till alla bra reviews.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de kommer gå att köpa inom EU tids nog?

Är de tillräckligt bra kan de vara klockrena till prylar som steam deck, nintendo switch, GPD Pocket etc.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag försöker hitta samma information men vad jag hittar så finns det inte mycket nyheter om det än, eller har andra snappat upp några rykten om det?

Vore skönt att veta om dem kommer snart till Europa så kan man vänta en stund, annars kommer jag troligen köpa ett par väldigt snart ändå från Japan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Ljungström:

Dom är grymma. Köpte mina på ebay för 4200 men får betala 2027kr i tullavgift+moms. Tullkalkylatorn sa hälften.
Hur balla som helst men kanske inte värda det priset.

Gick varan levererad innan de skickade import avgiften

Hur blir det så saftigt hos tullen???

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Någon som har koll när dessa hamnar inom EU?

Skrivet av frong:

Hur blir det så saftigt hos tullen???

Det brukar vara administrationsavgift, moms, extra porto, eventuell kemikalieskatt samt eventuell tullavgift om varan faller i "rätt" kategori.

Exempelberäkning:
4200kr nreal
500kr frakt till sverige (denna momsas!)
100kr administrativ avgift
100kr frakt från tullen
200kr kemikalieskatt
-----------------------
5100kr * 1.25 (moms) = 6375kr

tl;dr
Ska du importera genom tullen, se till att det är mycket åt gången.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Behöver nReal Air men när jag kikar på Amazon Japan så syns följande:

Begagnat samt skickas ej till Sverige... hur tolkar man det?

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja få tag på ett par, men det verkar förvirrande svårt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Behöver nReal Air men när jag kikar på Amazon Japan så syns följande:

<Uppladdad bildlänk>

Begagnat samt skickas ej till Sverige... hur tolkar man det?

Att du inte kan köpa dom

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Såg att Qualcomm släpper AR glasögon som är true wireless vilket nreal air inte är.

Förhoppningsvis är glajjorna mer lätt tillgängliga än vad nreal är.

Permalänk
Medlem

Det borde komma mer inom denna typen av produkt närmaste åren.
Nreal verkar bra, men lite konkurrens gör nytta för kunderna.
AR / VR blir billigare och bättre snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitalk:

Det borde komma mer inom denna typen av produkt närmaste åren.
Nreal verkar bra, men lite konkurrens gör nytta för kunderna.
AR / VR blir billigare och bättre snabbt.

Lenovo Glasses T1 är på ingång 😀

https://www.youtube.com/watch?v=ECfXplvPVDs

Permalänk
Medlem

Nice! Ser lite stora ut men läcker pryl.
Skulle vara nice med 90+ mhz men jag ska hålla koll på T1 lanseringen!

Permalänk
Medlem

Jerry Rig Everything släppte en "teardown" video nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neurology7137:

Beställde från Japan och fick dom på nån vecka. Bilden är riktigt bra men då jag är närsynt så måste man korrigera med antingen linser eller specialtillverkade inlägg (ingen aning om var man får tåg på dessa) om det skall bli skarp bild.

Dom fungerar som en extra skärm när man kopplar in dom i en dator eller telefon. Har man även en kompatibel telefon kan man köra MR läge (augmented reality med 3d) vilket jag ej har (har en Samsung s22 med icke kompatibel Exynos cpu så har ej provat detta).

Man får räkna med att det blir lite extra på priset med tullen, typ en tusing eller så.

Går det inte köra dubbla glasögon. Körde det med stereo 3d brillor var inga problem men de här är ömtåliga måhända?
Hur fungerar det ser man alltid igenom dem?

Är mer inne på vr än ar ev bigscreen beyond.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Går dessa använda utomhus även när de ljust? T.ex kolla film vid en promenad ute.

Permalänk
Medlem

Ni som har testat, är ni nöjda? Hur skarp är bilden om man jämnför med Meta quest 2?
Kan man sitta en längre stund och ha det som skärm till datorn?

Visa signatur

//björn

Permalänk
Medlem

Har beställt Xreal (Nreal har blivit uppköpta av xrai?) Air Pro 2 på Aliexpress, ankomst datum den 10 December! Förtullat och klart!

Främst för textning via arbete, men allt som kommer omkring är inte fyskam!

Permalänk
Medlem

Skriv gärna omdöme här 😊

Permalänk
Medlem

Xreal Air 2 och Air 2 Pro finns att köpa på amazon.de nu. Även Beam finns där. Förtullat och klart.

https://www.amazon.de/s?k=nreal+air+2+pro&crid=20L2G5RRDGSU2&...