Behöver hjälp med att få ned min ping/svarstid för att kunna remote-arbeta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Fiber är också värdehöjande för bostaden. Kan vara ett sätt att övertala ägaren.

Precis, nämnde det till honom. Men han var inte helt såld på argumentet då det funkar så bra för honom och hans fru redan.. och att ingen tidigare hyresgäst tydligen hade haft något problem med det innan. Det bodde en spelprogramerare här innan mig tydligen, och min hyresvärd sa att han aldrig hade klagat. Men för programering så behöver man inte den responsen/hastigheten som jag kräver.

Men ska försöka pusha för det igen och be om att få dela på kostnaden!

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Tack för förtydligandet, är lite mer med på banan nu!

Det är ett villahus, men jag bor i en separat undervåning. Vad jag vet så har han ingen kabel dragen överhuvudtaget, eller känns som att han hade nämnt det då. Men sen så har han ju visserigen inte stenkoll på allt detta heller. Kan ju dubbelkolla med honom igen för att vara helt säker!

Är det en villa som är äldre än typ tio år så finns det garanterat telefonuttag/jack. En del samhällen har redan stängt ner telenätet, men för att undersöka är det inte svårare än att gå in på telia.se och skriva in adressen.