Hur får jag mina bilder att visas redan i ikonen?

Permalänk
Medlem

Hur får jag mina bilder att visas redan i ikonen?

Hur får jag mina bilder att visas redan i ikonen?
Jag hade det tidigare men måste ha tryckt på något som ändrat detta. Jag vill se innehållet i ikonen så jag inte behöver öppna varje fil.

Har Windows 11.

http://www.bilddump.se/bilder/20221015082546-188.149.171.18.j...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du vill leta upp "visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer" eller liknande och bocka ur det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du vill leta upp "visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer" eller liknande och bocka ur det
<Uppladdad bildlänk>

Fungerade tyvärr inte.

Permalänk
Skrivet av 997GTS:

Fungerade tyvärr inte.

tror du måste ha en viss storlek på iconer inställd också för at de ska visas som bilder har för mig att du bara får bilder om du har visa iconerna inställda som "stor" ("large") eller "extra stor" kanske medium funkar men osäker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror du måste ha en viss storlek på iconer inställd också för at de ska visas som bilder har för mig att du bara får bilder om du har visa iconerna inställda som "stor" ("large") eller "extra stor" kanske medium funkar men osäker.

jag kör små ikoner och för mig visas miniatyrbilder, iaf på skrivbordet dock inte alltid i utforskaren/nätverksmapp

Permalänk
Medlem

Det funkade med den storleken som är nu och som det alltid varit. Konstigt att den inte förvisar nu för nu måste jag öppna varje bild för att se vad det är den innehåller.

Permalänk
Medlem

Har du associerat bilderna med det program du vill öppna dem med? Om inte högerklicka på en av bilderna och välj "Egenskaper" (Properties) och i fliken "Allmänt" (General) har du nedandför "Öppnas med" (Opens with) och till höger om det har du "Ändra" (Change) välj där vilket program du vill öppna bilderna med och klicka sen på "Ok"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tror detta ligger under Performance Options
Sök efter "Adjust the apparence and performance...."
Kontrollera "Show thumbnails insted of icons" boxen

Bör vara likadant på Win11, men säkert gömt bakom nån wannabe MacOS knapp.