Köp via CDON där säljaren gått i konkurs (Xstra Digital Storage)

Permalänk
Medlem

Köp via CDON där säljaren gått i konkurs (Xstra Digital Storage)

Köpte en processor via CDON (5800X3D) i slutet av september till mitt bygge av ny dator. Nu verkar det som säljaren hos CDON gått i konkurs i Nederländerna. Skulle så klart kollat recensioner och så där innan jag beställde, Xstra har inget vidare rykte. Men nu är det som det är...

Tidslinje:

  • 28/9: Jag beställer processorn. Utlovad leveranstid är 10-15 dagar. Jag förhandsbetalar, bland annat med presentkort.

  • 30/9: Jag får ett trackingnummer hos DPD för ett paket.

  • 5/10: Xtra Digital Storage försätts i konkurs av Nederländsk domstol Länk (holländska)

  • 10/10: Jag undrar vart mitt paket är. Trackinginformationen visar fortfarande att paketet inte överlämnats till DPD. Får reda på konkursen ovan. Skickar ett meddelande via CDON till Xstra att jag vill avbryta ordern. Försöker också kontakta CDON via andra kanaler, ännu inga svar.

  • 13/10: Får ett automatiserat mail eftersom inte Xstra svarat. CDON eskalerar frågan och ber mig vänta 2 arbetsdagar till.

Än så länge är alltså CDON tysta kring detta. Är i kontakt med några andra som råkat ut för samma sak, som åtminstone fått svar att CDON "Jobbar på att hitta en lösning".

Känner mig dum för att jag inte researchade säljaren innan köpet, och det får jag väl ta på mig. Men jag är också rätt sur på CDON när de tillåter ett företag som (baserat på Trustpilot och Sweclockers) har sånt kass renommé. Som drivs av en känd och dömd dansk svindlare inte ens ett år efter CDON var mitt i en annan lurendrejerihärva och lovade mer kontroll över säljarna på marknadsplatsen.

Men för att vara lite konstruktiv här, vad är ens mina alternativ? Processorn kommer jag nog aldrig få se röken av, och några pengar finns knappast kvar i företaget (en annan av de drabbade har inside-info om att inga pengar finns för löner, bland annat).

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Teddilord:

Köpte en processor via CDON (5800X3D) i slutet av september till mitt bygge av ny dator. Nu verkar det som säljaren hos CDON gått i konkurs i Nederländerna. Skulle så klart kollat recensioner och så där innan jag beställde, Xstra har inget vidare rykte. Men nu är det som det är...

Tidslinje:

  • 28/9: Jag beställer processorn. Utlovad leveranstid är 10-15 dagar. Jag förhandsbetalar, bland annat med presentkort.

  • 30/9: Jag får ett trackingnummer hos DPD för ett paket.

  • 5/10: Xtra Digital Storage försätts i konkurs av Nederländsk domstol Länk (holländska)

  • 10/10: Jag undrar vart mitt paket är. Trackinginformationen visar fortfarande att paketet inte överlämnats till DPD. Får reda på konkursen ovan. Skickar ett meddelande via CDON till Xstra att jag vill avbryta ordern. Försöker också kontakta CDON via andra kanaler, ännu inga svar.

  • 13/10: Får ett automatiserat mail eftersom inte Xstra svarat. CDON eskalerar frågan och ber mig vänta 2 arbetsdagar till.

Än så länge är alltså CDON tysta kring detta. Är i kontakt med några andra som råkat ut för samma sak, som åtminstone fått svar att CDON "Jobbar på att hitta en lösning".

Känner mig dum för att jag inte researchade säljaren innan köpet, och det får jag väl ta på mig. Men jag är också rätt sur på CDON när de tillåter ett företag som (baserat på Trustpilot och Sweclockers) har sånt kass renommé. Som drivs av en känd och dömd dansk svindlare inte ens ett år efter CDON var mitt i en annan lurendrejerihärva och lovade mer kontroll över säljarna på marknadsplatsen.

Men för att vara lite konstruktiv här, vad är ens mina alternativ? Processorn kommer jag nog aldrig få se röken av, och några pengar finns knappast kvar i företaget (en annan av de drabbade har inside-info om att inga pengar finns för löner, bland annat).

Rent juridiskt tror jag du är körd. Cdon är ju tydliga med att de är en förmedlare och inte med i transaktionen och är "off the hook" juridiskt. Du är en kund hos Xstra som inte fått leverans. Tyvärr är du absolut sist i listan över personer som ska få pengar från företagets konkursbo.

Jag hoppas att Cdon skyddar konsumenter och ser till att lösa detta mot dig. Cdon har 14-30 dagars utbetalningstid till partnerföretagen så med lite flyt så finns det pengar kvar hos Cdon som är "öronmärkta" till företaget som konkat. Senast det var blåsning på marknadsplatsen så löste de sägs det. Håll oss uppdaterade!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Rent juridiskt tror jag du är körd. Cdon är ju tydliga med att de är en förmedlare och inte med i transaktionen och är "off the hook" juridiskt.

Är det verkligen så? Vore en enorm lucka i konsumentköplagen i så fall.
Men när jag skummade igenom KKL hittade jag inget om fall där näringsidkare förmedlar för en annan näringsidkare. Men detta finns där:
1 kap 4 §: Lagen gäller även i fall då säljaren inte är en näringsidkare, om köpet förmedlas för säljaren av en näringsidkare.

Så att inte fall där näringsidkare förmedlar för näringsidkare finns med känns lustigt. Har fall som detta provats i domstol? Eller finns det annan tillämplig lag än KKL?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fryngel:

Är det verkligen så? Vore en enorm lucka i konsumentköplagen i så fall.
Men när jag skummade igenom KKL hittade jag inget om fall där näringsidkare förmedlar för en annan näringsidkare. Men detta finns där:
1 kap 4 §: Lagen gäller även i fall då säljaren inte är en näringsidkare, om köpet förmedlas för säljaren av en näringsidkare.

Så att inte fall där näringsidkare förmedlar för näringsidkare finns med känns lustigt. Har fall som detta provats i domstol? Eller finns det annan tillämplig lag än KKL?

"Du" har köpt en produkt av Xtra, och det råkar vara CDON som äger varuhuset.
Precis som om du köper en produkt av Webhallen i Mall of Scandinavia. Inte som att du kan gå på varuhuset då.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Xstra Digital Storage var ju mästare på att sälja produkter via CDON som mystiskt nog var normala priser ex. moms. Antingen gick de back på allt eller så sket de i att betala svensk moms. Köpte själv flera varor från dem och aldrig haft några problem med leverans så troligen har du bara haft extrem otur att de konkat snarare än att det rör sig om ett medveten bedrägeri.

Oavsett så kommer säkert CDON ersätta dig. Om de ersätter bedrägerier så lär de ersätta konkurser också.

Permalänk
Medlem

Även om CDON i sina villkor är tydliga med att de inte är part i köpet skriver de även att

Citat:

Tryggt köp via CDON

Ett av våra stora mål är att erbjuda den bästa köpupplevelsen online. Det är därför viktigt för oss att du känner dig trygg när du väljer att handla på vår marknadsplats.

Vi garanterar att alla köpvillkor från våra samarbetspartners uppfylls som utlovat. Detta innebär att du som kund alltid kan känna dig säker när du handlar- och vi försäkrar dig om att du får den hjälp du behöver vid behov.

Med sådana utfästelser är väl frågan hur goda möjligheter de skulle ha att slippa ansvar i TS fall, de har ju trots allt på eget bevåg garanterat Xstras köpvillkor och att kunden skall känna sig säker.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Med sådana utfästelser är väl frågan hur goda möjligheter de skulle ha att slippa ansvar i TS fall, de har ju trots allt på eget bevåg garanterat Xstras köpvillkor och att kunden skall känna sig säker.

Lite så jag tänker också. Dels har de ovan formulering, sen handlar det ju också om ett förtroende för hemsidan. Om man inte kan lita på att butikerna (som man ofta aldrig hört talas om) där görs någon kontroll eller tas något ansvar för av CDON, vad skiljer dem då från typ Wish?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddilord:

Lite så jag tänker också. Dels har de ovan formulering, sen handlar det ju också om ett förtroende för hemsidan. Om man inte kan lita på att butikerna (som man ofta aldrig hört talas om) där görs någon kontroll eller tas något ansvar för av CDON, vad skiljer dem då från typ Wish?

Om CDON agerar i enlighet med hur de vill framstå kommer de också lösa ärendet så att du står utan skada. Jag gillar inte för fem öre deras upplägg där de å ena sidan vill visa ett enhetligt, tryggt butiksupplägg och å andra sidan försöker distansiera sig själva från de företag som säljer via sidan. Det är mycket uppäten kaka och samtidigt försöka låtsas som att den är orörd och fin tills födelsedagsgästerna kommer på kalas.

Baserat på det senare skulle jag för egen del gärna se lite tvister, bara för att få klarhet från mer officiellt håll var gränsdragning skall göras. För den enskilde är det givetvis tradigt att dra ärenden i långbänk, men där är vi trots allt inte än i just denna fråga.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag tvistar mer än gärna om jag inte får några pengar tillbaka. Men jag slipper helst.

Permalänk
Medlem

Betalade du med kreditkort så vänd dig till banken/utgivaren då du har ett visst skydd där.

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/kortreklamation/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Betalade du med kreditkort så vänd dig till banken/utgivaren då du har ett visst skydd där.

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/kortreklamation/

Det stod i första inlägget att betalningen var delvis gjord med presentkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det stod i första inlägget att betalningen var delvis gjord med presentkort.

Ja, men det stod inte hur resterande del var betald. Om den delen är med kreditkort så bör det reklameras.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Ja, men det stod inte hur resterande del var betald. Om den delen är med kreditkort så bör det reklameras.

Endast en bråkdel är med kreditkort. Presentkort var typ 95% av betalningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddilord:

Köpte en processor via CDON (5800X3D) i slutet av september till mitt bygge av ny dator. Nu verkar det som säljaren hos CDON gått i konkurs i Nederländerna. Skulle så klart kollat recensioner och så där innan jag beställde, Xstra har inget vidare rykte. Men nu är det som det är...

Tidslinje:

  • 28/9: Jag beställer processorn. Utlovad leveranstid är 10-15 dagar. Jag förhandsbetalar, bland annat med presentkort.

  • 30/9: Jag får ett trackingnummer hos DPD för ett paket.

  • 5/10: Xtra Digital Storage försätts i konkurs av Nederländsk domstol Länk (holländska)

  • 10/10: Jag undrar vart mitt paket är. Trackinginformationen visar fortfarande att paketet inte överlämnats till DPD. Får reda på konkursen ovan. Skickar ett meddelande via CDON till Xstra att jag vill avbryta ordern. Försöker också kontakta CDON via andra kanaler, ännu inga svar.

  • 13/10: Får ett automatiserat mail eftersom inte Xstra svarat. CDON eskalerar frågan och ber mig vänta 2 arbetsdagar till.

Än så länge är alltså CDON tysta kring detta. Är i kontakt med några andra som råkat ut för samma sak, som åtminstone fått svar att CDON "Jobbar på att hitta en lösning".

Känner mig dum för att jag inte researchade säljaren innan köpet, och det får jag väl ta på mig. Men jag är också rätt sur på CDON när de tillåter ett företag som (baserat på Trustpilot och Sweclockers) har sånt kass renommé. Som drivs av en känd och dömd dansk svindlare inte ens ett år efter CDON var mitt i en annan lurendrejerihärva och lovade mer kontroll över säljarna på marknadsplatsen.

Men för att vara lite konstruktiv här, vad är ens mina alternativ? Processorn kommer jag nog aldrig få se röken av, och några pengar finns knappast kvar i företaget (en annan av de drabbade har inside-info om att inga pengar finns för löner, bland annat).

Jag är dessvärre i exakt samma läge. Dock är det först nu jag fått veta att scam-säljaren gått i KK. Var väl kanske inte så oväntat. Också betalat med presentkort, och fått besked från CDON att avvakta, "och att de arbetar på en lösning" ( jo tjena, väntar väl bara på att själva få konkursa). Själv håller jag på med att anmäla till ARN, då CDON inte vill avbryta affären och skicka tillbaka pengarna. Det efter råd från min konsumentvägledare, vars kommentar var "ingen mening med CDON, inte första gången, och inte sista gången".

Tycker det är synd att den där bluffsidan finns kvar, men med tanke på hur konkurrenterna sköter sig, så känns det som att CDON förhoppningsvis inte finns kvar så länge till.

Men jag får väl skylla mig själv som valde att handla via CDON, borde ha vetat bättre, men då är det vissa gånger.

Permalänk
Avstängd

@raffeboy Varför handlade du då på en sådan sida?

Permalänk
Medlem

Satt och glodde på 5800x3d typ exakt samma datum som du, valde att köpa på netonnet för 300 spänn extra istället för att riskera en skum leverantör. Antar att jag hade jävligt tur, hade lika gärna kunnat vara jag. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

@raffeboy Varför handlade du då på en sådan sida?

Därför att den var billigare, med 400 spänn. Visst, jag borde ha lärt mig, är det för bra för att vara sant, så är det inte sant. Men ibland vill man försöka spara pengar. Nu blev jag av med 900 spänn istället.

Dock kommer det bara vara Amazon i framtiden, aldrig gått åt skogen där.

Inte för att Cdon kommer drabbas så hårt av det, jag har ju ändå inte handlat där på 2 år.

Fatta skillnaden, den här veckan har jag lagt 4 beställningar eller nåt sånt på Amazon, 2020 var sista gången på Cdon. Om mitt mönster stämmer med andra, så är det ju rätt tydligt vart Cdon kommer att hamna.

Dock har jag som vana att bara handla på faktura i vanliga fall, men nu var det lite innestående presentkort. Jag hade ju inte drabbats alls om jag hade betalat via faktura som jag brukar.

Permalänk
Medlem

Inga direkta uppdateringar så här långt. Xstra svarar inte. CDONs kundombudsman svarar inte på mail, och fick nedan svar från CDONs support:

"Hej XXXX,
Vi förstår självklart din besvikelse över att du inte har fått svar gällande din leverans och vi vill försäkra dig om att vi finns här för dig samt att vi kommer hjälpa dig vidare hela vägen för att åtgärda de problem som uppstått.
Vi kommer att återkomma när vi har mer information om din order och ber dig vänligen avvakta till dess.
Stort tack för ditt tålamod under tiden!
Önskar dig en fin dag!"

Vilket inte direkt get intryck av att detta kommer magiskt ordna sig i närtid...

Permalänk
Medlem

Översättning!
Vi skiter i dig totalt och hjälp kommer du inte få innan det blir en social media/gammelmedia storm.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Översättning!
Vi skiter i dig totalt och hjälp kommer du inte få innan det blir en social media/gammelmedia storm.

Korrekt uppfattat. Just det som Cdon sitter och väntar på. Blir det ingen snackis, så är de där vackra orden om att Cdon vill erbjuda trygghet och garanterar villkor inte ens vatten värt. Blir det en snackis, då jävlar är det ju så självklart att Cdon ska hjälpa kunderna.

Fördelen med det här är att Qliro blev ganska drabbat i varje fall. Alla har ju givetvis inte förskottsbetalat.

Permalänk

Jag skulle inte oroa mig om jag vore du. Deras affärsidé faller lite ifall dom inte hjälper en ur sådana här situationer med återförsäljarna dom förmedlar.

Men det ska nog vändas en del papper innan du får tillbaka pengarna i handen.

Permalänk
Medlem

Sitter i exakt samma situation med Xtra och en 5800x3D med qliro betalning direkt och utan propp.
ARN och Qliro och polisanmälan om det inte hjälper.

edit:Ruttna på fördröjningen och köpte en 5800x3D på annat håll för 300 extra

förtydligande
Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

Sitter i exakt samma situation med Xtra och en 5800x3D med qliro betalning direkt och utan propp.
ARN och Qliro och polisanmälan om det inte hjälper.

edit:Ruttna på fördröjningen och köpte en 5800x3D på annat håll för 300 extra

Eventuella täckningsköp kommer vi ju kunna drömma och glömma. Men pengarna tillbaka ska vi ju absolut ha.

Permalänk
Medlem

detta fick jag från CDON nyss:
"
Vi kontaktar er med anledning av att bolaget Xstra Digital Storage B.V. (säljaren), som har sålt varor via vår marknadsplats, har gått i konkurs.
Om du har ingått ett avtal om köp med Xstra Digital Storage B.V. via marknadsplatsen vill CDON upplysa dig om vad säljarens konkurs innebär för dig.

CDON hänvisar till Konsumentverkets riktlinjer när en säljare på marknadsplatsen går i konkurs. Som kund kan du påverkas på olika sätt, beroende på hur du har handlat. Konsumentverkets vägledning när ett företag går i konkurs kan du läsa här.

Nedan följer ett utdrag från Konsumentverket om vad som händer om en vara som du har betalt för inte har levererats innan konkursen.
”Om du har beställt och betalat en vara före konkursen, men inte fått den levererad, kommer varan troligen att ingå i konkursboet.

I vissa fall kan du ha möjlighet att få din vara.” Se mer information om detta hos Konsumentverket enligt ovan.
”Har du inte möjlighet att få din vara kan du ha möjlighet att få tillbaka pengarna. Dina chanser att få tillbaka pengarna kan dock skilja sig åt beroende på hur du har betalat:
Om du har betalat med kort (ej kredit), Swish, banköverföring eller kontanter kan det vara svårt att kräva pengarna tillbaka, eftersom pengarna då ingår i konkursboet. Företagets skulder betalas utifrån en särskild ordning och vissa skulder prioriteras framför andra. Den typen av skuld som ditt krav på ersättning skulle utgöra blir en så kallad oprioriterad fordring, och det gör tyvärr att möjligheterna att få tillbaka dina pengar är ganska små i detta fall.
Om du har betalat med kreditkort kan du med skydd av konsumentkreditlagen vända dig till kreditgivaren med ditt krav på ersättning och eventuellt få pengarna tillbaka.”
Hos Konsumentverket finns ytterligare information om vad som händer när en säljare går i konkurs. Se informationen här.

Hälsningar
CDON.COM
Med vänlig hälsning
Hilma
CDON Customer Support
"

testa länk
Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Hur har det gått för er som är i denna situation? Fick ett mejl av cdon idag om att xstra digital storage har gått i konkurs. Har köpt en intel core i5 12600k, för 3400kr vilket skulle vara riktigt surt om de bara försvinner…
Men som sagt, hur har det gått för er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

detta fick jag från CDON nyss:
"
Vi kontaktar er med anledning av att bolaget Xstra Digital Storage B.V. (säljaren), som har sålt varor via vår marknadsplats, har gått i konkurs.
Om du har ingått ett avtal om köp med Xstra Digital Storage B.V. via marknadsplatsen vill CDON upplysa dig om vad säljarens konkurs innebär för dig.

CDON hänvisar till Konsumentverkets riktlinjer när en säljare på marknadsplatsen går i konkurs. Som kund kan du påverkas på olika sätt, beroende på hur du har handlat. Konsumentverkets vägledning när ett företag går i konkurs kan du läsa här.

Nedan följer ett utdrag från Konsumentverket om vad som händer om en vara som du har betalt för inte har levererats innan konkursen.
”Om du har beställt och betalat en vara före konkursen, men inte fått den levererad, kommer varan troligen att ingå i konkursboet.

I vissa fall kan du ha möjlighet att få din vara.” Se mer information om detta hos Konsumentverket enligt ovan.
”Har du inte möjlighet att få din vara kan du ha möjlighet att få tillbaka pengarna. Dina chanser att få tillbaka pengarna kan dock skilja sig åt beroende på hur du har betalat:
Om du har betalat med kort (ej kredit), Swish, banköverföring eller kontanter kan det vara svårt att kräva pengarna tillbaka, eftersom pengarna då ingår i konkursboet. Företagets skulder betalas utifrån en särskild ordning och vissa skulder prioriteras framför andra. Den typen av skuld som ditt krav på ersättning skulle utgöra blir en så kallad oprioriterad fordring, och det gör tyvärr att möjligheterna att få tillbaka dina pengar är ganska små i detta fall.
Om du har betalat med kreditkort kan du med skydd av konsumentkreditlagen vända dig till kreditgivaren med ditt krav på ersättning och eventuellt få pengarna tillbaka.”
Hos Konsumentverket finns ytterligare information om vad som händer när en säljare går i konkurs. Se informationen här.

Hälsningar
CDON.COM
Med vänlig hälsning
Hilma
CDON Customer Support
"

Ja det verkar som att dom inte vill ta något ansvar för sin marknadsplats. Är ju tyvärr inte första gången det är problem för användare.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebba:

Hur har det gått för er som är i denna situation? Fick ett mejl av cdon idag om att xstra digital storage har gått i konkurs. Har köpt en intel core i5 12600k, för 3400kr vilket skulle vara riktigt surt om de bara försvinner…
Men som sagt, hur har det gått för er andra?

Läser man ovanstående så ser det rätt så dystert ut. Jag har av denna anledning inte handlat på CDON på väldigt många år, det är som en lekplats för oseriösa aktörer som bara kan härja loss verkar det som :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni som hamnat i kläm skickar iväg en ARN-anmälan gentemot CDON med hänvisning till deras "Tryggt köp". Har man utfäst att "Vi garanterar att alla köpvillkor från våra samarbetspartners uppfylls som utlovat." borde det inte finnas något utrymme för att helt åsidosätta detta närhelst det passar. CDON skall bära den skada deras kunder åsamkats genom denna konkurs, det har de lovat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Jag hoppas att ni som hamnat i kläm skickar iväg en ARN-anmälan gentemot CDON med hänvisning till deras "Tryggt köp". Har man utfäst att "Vi garanterar att alla köpvillkor från våra samarbetspartners uppfylls som utlovat." borde det inte finnas något utrymme för att helt åsidosätta detta närhelst det passar. CDON skall bära den skada deras kunder åsamkats genom denna konkurs, det har de lovat.

Är inte Xstra digital cdons kund i detta fallet? De köper plats på marknaden där de säljer direkt till slutkund.
TS har ju inte köpt något av cdon i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Fan ta hela marknadsplatskonceptet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB