Vilken pryl i ditt hem har varit ditt bästa köp under de senaste åren?

Permalänk
Medlem

Hmmm svårt ligger mellan Nya cykeln och slowcooker combo med bänkdismaskinen.

Cykeln för jag sparar 1500-2500:-/mån för man slipper ta bilen som kostar både bränsle och slitage på delarna.

Slowcooker för den gör att jag tillbringar ca 1½timme i köket i månaden. Älskar att laga mat men hatar tiden man *slösar*. Nu slänger man ner allt som tar 15min sen får det sköta sig själv och med bänkdiskmaskinen så man sätter alla grejer i så man slipper diska för hand och spar ännu mer tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Hmmm, blir jäkligt svårt att rangordna, jag kan nog inte det.

Nu blir det lite svamligt: Kaffemaskin, multicooker och airfryer tycker jag är bekväma allihopa. Orkade sällan fixa kaffe på morgonen innan jag stack till kontoret tidigare, nu blir det en espresso varje morgon, löjligt bekvämt, en DeLonghi för drygt 2 lapp (outlet pris). Multicooker och airfyer är väldigt smidigt för matlagning, underlättar. Tycker också att min Philips 70" Smart UHD 4K TV 70PUS8535/12 för 8000 kr var ett riktigt kap (ett par år sedan), vissa tv nördar tycker tydligen inte att skärmbilden är tillräckligt bra men för mig duger den alla ggr, extremt nöjd över att jag inte hivade upp 25-40 lap för en Oled. De begagnade datorkomponenterna jag kom över nyligen är bra också, rackarns stabil trots att jag tweakar en hel del med lite bättre flyt i allt, ett ordentligt lyft. Racercyklarna har också varit lyckade köp.

Rangordna detta vet i f-n alltså. Jo, ok, jag gör det, den begagnade Merckx racern jag knep på blocket för 13 eller 14 lapp (minns inte riktigt) är det bästa köpet, en seriöst snabb hoj, riktigt bra, väldigt många mil avverkade. Ja, man kan komplettera med cykling i hemmet också kopplad till en smarttrainer uppkopplad mot Internet (Zwift) så den räknas.

Permalänk
Medlem

Bästa köp senaste 10 åren:

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Köpte en tyst duux-fläkt i maj någon gång och den var nästan konstant igång till mitten av augusti, har inte sovit så bra under en sommar tidigare i detta hus. Lätt värt de 900:- jag gav.

Permalänk
Medlem

Klart bästa köp är detta - Dyson V15 Detect Absolute Extra.

Vi har 2 stycken inomhuskatter och vi märker inget av katthår eller annat damm när man har använt dammsugaren.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black