2 knappar på tangentbord slutade fungera pga vatten

Permalänk
Medlem

2 knappar på tangentbord slutade fungera pga vatten

Jag har ett mekaniskt tangent bord och efter att ha städat tangent bordet osv låtit det torka osv har det på något sätt kommit in vatten i 2 av mina knappar. "FN" och noll. Jag tror iaf att det är det som har hänt. Tangentborder fungerar och är rent men just de två knapparna fungerar inte. Min fråga är då, när vattnet torkar kommer switchen börja fungera igen? Eller är switchen helt död och jag måste byta ut den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Jag har ett mekaniskt tangent bord och efter att ha städat tangent bordet osv låtit det torka osv har det på något sätt kommit in vatten i 2 av mina knappar. "FN" och noll. Jag tror iaf att det är det som har hänt. Tangentborder fungerar och är rent men just de två knapparna fungerar inte. Min fråga är då, när vattnet torkar kommer switchen börja fungera igen? Eller är switchen helt död och jag måste byta ut den.

Det går inte att garantera att det kommer fungera men av egen erfarenhet så brukar det fungera bra när vätskan torkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Det går inte att garantera att det kommer fungera men av egen erfarenhet så brukar det fungera bra när vätskan torkat

Kan konstatera att du har rätt
Provade och helt plötsligt fungerade båda bara igen!!!!!

Permalänk
Medlem

du vet väl att du kan tvätta dina snuskiga tangentbord i en vanlig diskmaskin =)?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Kan konstatera att du har rätt
Provade och helt plötsligt fungerade båda bara igen!!!!!

Härligt! Det är trist att förlora ett tangentbord pga. Fukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

du vet väl att du kan tvätta dina snuskiga tangentbord i en vanlig diskmaskin =)?

Jo jag vet men tänkte att eftersom jag hade kopplat in tangentbordet och knapparna inte fungerade så kanske det redan var kört.