The Ridge Wallet - flera varianter

Permalänk
Medlem

The Ridge Wallet - flera varianter

Tjoho! Wall of text incoming, TL;DR bud per färg.
Norpade en handfull Ridge wallets från Amazon när de var ovanligt billiga, för att passa på att testa, och de extra trodde jag skulle bli bra presenter. Funktionsmässigt är jag dock inte riktigt nöjd med den jag öppnade till mig själv, och känner därför inte heller att det är riktigt lika bra av en present. Ni kan hitta otaliga reviews online, både som testar "The Ridge" och jämförelser med de billigare alternativen. Jag försöker inte sälja in dessa eller lura på någon en produkt de sen visar sig missnöjda med, här är min mini-recension:
Resåren krävde att man kämpar lite innan motståndet blir vad jag skulle kalla lagom, och att få ut något annat kort än det längst fram eller bak är snäppet bökigare än jag trodde. Att jag typ 10 gånger i veckan använder ett fysiskt SLkort som aktivt RFID-blockas gör det inte smidigare. Samtidigt är formatet oslagbart storleksmässigt, materialval och kvalité förmodligen i topp jämfört med de billigare varianterna och designen på "burnt metal" och "carbon fiber" helt i min smak. Jag behåller en som daily driver och känner efter lite till.

Så..
Någon som är sugen på att testa innan jag skickar tillbaka? Verkar inte som att så många hann nappa då jag hittade priset av en slump och det var borta igen innan jag hann posta i någon fyndtråd.
Det gäller modellerna "Titanium - Burnt", "Aluminum - Gunmetal", "Aluminum - Black" och "Carbon Fiber" - Samtliga med "money clip" tillägget. Jag tänker att jag släpper (minst) en av varje då jag knappast kommer komma på 7 personer som dessa passar som presenter till (men kanske 3!)

Startade först tråden i Swedroids forum men det föll på att det var bortom gränsen för vad de vill kalla teknik - så fortsätter här.

Finns i Stockholm, föredrar hämtning eller möte, startbud från 300 styck plus eventuell frakt men påpekar också att färgerna normalt sett kostar olika då materialet varierar.
Skriv vilken modell ni vill ha - pris plus frakt/upphämtning i tråden så blir det lättare för alla att hänga med, blev tyvärr många PM på Swedroid och därmed rörigare för alla inblandade.
Edit: Utgångspris för Carbon Fiber och Burnt Titanum blir 550kr då det inkommit bud på 500kr

Läs hela annonsen här

Permalänk

Är sugen på Aluminum - Gunmetal för 300 + Frakt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Sorry - Budgivningen för Burnt Metal och Carbon börjar på 501kr.
Redigerar startposten också.

Permalänk
Medlem

@gawgizz Är det moneyclip? Inget elastiskt band utanpå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@gawgizz Är det moneyclip? Inget elastiskt band utanpå?

Förstår att det är svårt att hitta något i den där röran, men fick in det i stycket med färgerna - Money Clip på samtliga

Permalänk

Aluminium black 300 + frakt

Permalänk
Medlem

Carbon fibre 501+frakt

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Är sugen på Aluminum - Gunmetal för 300 + Frakt

Check!

Skrivet av TheIrishMan:

Aluminium black 300 + frakt

Check!

Skrivet av basn:

Carbon fibre 501+frakt

Jag måste erkänna att jag gjorde en miss när jag behövde redigera annonsen för att ta mig runt ett regelbrott, det känns inte rätt att tillåta en höjning om 1kr och föredrar 500+hämtning framför att frakta oavsett. Godtar dock 550+frakt
Ber om ursäkt för böket!

Vänliga hälsningar
/Gabriel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Jag måste erkänna att jag gjorde en miss när jag behövde redigera annonsen för att ta mig runt ett regelbrott, det känns inte rätt att tillåta en höjning om 1kr och föredrar 500+hämtning framför att frakta oavsett. Godtar dock 550+frakt
Ber om ursäkt för böket!

Vänliga hälsningar
/Gabriel

550+frakt då

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

550+frakt då

Noterat!

Permalänk
Medlem

Fick in 550 hämtar för Titanium - Burnt i PM

Så nuläget är
300 - Black
300 - Gunmetal
550 - Titanium
550 - Carbon fiber

Permalänk
Medlem

Aluminum - Gunmetal 350:-

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightVsDawn:

Aluminum - Gunmetal 350:-

Okej!

Sätter en sluttid klockan 20.00 imorgon (Lördag) för samtliga modeller.
Fått frågan i PM om eventuella byten, men tänker att det lättaste blir om i alla fall dessa 4 säljs så man slipper göra massa värderingar inom budgivningen. Om någon kommer med ett fantastiskt förslag på byte får det bli mot resterande exemplar bortom annonsen.

Vänliga hälsningar
Gabriel

Permalänk

1000kr + frakt för Gunmetal + Titanium

Permalänk
Medlem

Aluminum black - 350. Kan hämta!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Kan inte redigera men menade faktiskt 1000kr för båda och kan hämta!

Permalänk
Medlem

Check!
350 - Black
1000 - Gunmetal + Titanium
550 - Carbon fiber

Permalänk
Medlem

600+frakt för carbon fibre
Eventuellt upphämtning beroende på vart i stockholm

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

600+frakt för carbon fibre
Eventuellt upphämtning beroende på vart i stockholm

Absolut!

Bor i Söderort, jobbar på Universitet.

Permalänk
Medlem

400:- + frakt för black

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

400:- + frakt för black

Noterat!

PMar vinnarna när klockan passerat 20 så gör vi upp ev frakt/möten

Permalänk

800 + frakt Carbon

Permalänk
Medlem

Vinnarna kontaktade - lämnar tråden uppe tills allt är klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Vinnarna kontaktade - lämnar tråden uppe tills allt är klart

Är alla sålda eller finns det någon kvar?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

De fyra jag annonserade är sålda - fått betalt för två och de andra två blir hämtade under dagen. De jag köpte utöver dessa 4 är dock kvar, men jag är inte övertygad om att de ska säljas. Om någon har något coolt i ljudväg eller sitter på något spännande i tangentbordsväg skulle jag hellre göra ett byte.

Oavsett vilket är det fritt fram att komma med förslag i PM!