Nytt och gammalt när Iphone 14-serien gör debut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jahopp, fick bli en 14 pro till frun (i födelsedagspresent) och en 14 pro max till mig. 37 400 kr totalt. Jomantackar. Men vi säljer våra gamla 12:or och får tillbaka en okej slant. Räknar med ca 12000 kr från försäljningen. Så då är vi nere på 25400 kr och det får det vara värt.

Helt klart värt det! Sett till vad man får.

Det ska väl jag strunta i - men frun tycker Max-modellen är för stor gissar jag?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Helt klart värt det! Sett till vad man får.

Det ska väl jag strunta i - men frun tycker Max-modellen är för stor gissar jag?

Precis, hon tycker den blir lite stor. Annars hade hon fått en sådan. Däremot blev det tvärtom gällande Apple watch. Jag nöjer mig med alu, men hon ska ABSOLUT ha guldversionen som ju bara är dyr i onödan enligt mig.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jahopp, fick bli en 14 pro till frun (i födelsedagspresent) och en 14 pro max till mig. 37 400 kr totalt. Jomantackar. Men vi säljer våra gamla 12:or och får tillbaka en okej slant. Räknar med ca 12000 kr från försäljningen. Så då är vi nere på 25400 kr och det får det vara värt.

Trevligt!

Vi bytta in våra 12 Pro/Pro Max och tog två 14 Pro Max, får lite mindre för dem än om man säljer men kändes smidigare. Frun ville verkligen inte ha Max versionen förra gången men blev lite avis på den stora skärmen, vi har ju bara basnivån av lagring så det sparar in en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Trevligt!

Vi bytta in våra 12 Pro/Pro Max och tog två 14 Pro Max, får lite mindre för dem än om man säljer men kändes smidigare. Frun ville verkligen inte ha Max versionen förra gången men blev lite avis på den stora skärmen, vi har ju bara basnivån av lagring så det sparar in en del.

Ja, vi sålde dom gamla till svärföräldrarna så det blev smidigt. Men att hålla på och kränga helt privat till någon man inte känner via blocket, nej tack

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ja, vi sålde dom gamla till svärföräldrarna så det blev smidigt. Men att hålla på och kränga helt privat till någon man inte känner via blocket, nej tack

Ja det är ju det absolut smidigaste, sälja dem under marknadspris till någon man känner. För oss hade det blivit marknaden här eller Blocket och det orkade vi inte med just nu, Apple erbjöd ändå helt okej inbyte för 2 år gamla modeller om jag skall vara ärlig.

Vilka färger blev det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja det är ju det absolut smidigaste, sälja dem under marknadspris till någon man känner. För oss hade det blivit marknaden här eller Blocket och det orkade vi inte med just nu, Apple erbjöd ändå helt okej inbyte för 2 år gamla modeller om jag skall vara ärlig.

Vilka färger blev det för er?

Vad får man för inbyte ungefär och vad är det för villkor? Behövs enbart telefonen?

Det blev en lila till frun och en vit till mig. Har en sån midnight blue eller vad den heter nu och tänkte variera mig lite

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

TRE måste jag säga har bästa dealen just nu . Obegränsat + iphone 14 pro 128gb för "bara" 599kr/månaden i 36 månader. Detta är ju sjukt bra om man redan har tankarna om att köpa ett obegränsat abonnemang, då är det ju mer eller mindre 100kr extra i månaden för telefonen.

Både tele2 samt telenor är inte ens i närheten av det priset om man skall plussa ihop samma abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Vad får man för inbyte ungefär och vad är det för villkor? Behövs enbart telefonen?

Det blev en lila till frun och en vit till mig. Har en sån midnight blue eller vad den heter nu och tänkte variera mig lite

Min 12 Pro Max gav de 4600 kr för och fruns 12 Pro gav de 3900 kr för, så klart under vad blocket hade gett men ändå okej tycker jag. Har inte läst något om att man måste skicka med något annat än telefonen, den skulle vara hel och fungerande och så får man ett paket att skicka in den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Min 12 Pro Max gav de 4600 kr för och fruns 12 Pro gav de 3900 kr för, så klart under vad blocket hade gett men ändå okej tycker jag. Har inte läst något om att man måste skicka med något annat än telefonen, den skulle vara hel och fungerande och så får man ett paket att skicka in den med.

Okej. Ja, helt okej. Dom verkar ganska intresserade av det för jag fick precis ett meddelande via mitt apple id i telefonen att jag kunde byta in min gamla.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Precis, hon tycker den blir lite stor. Annars hade hon fått en sådan. Däremot blev det tvärtom gällande Apple watch. Jag nöjer mig med alu, men hon ska ABSOLUT ha guldversionen som ju bara är dyr i onödan enligt mig.

Men den är snygg!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Men den är snygg!

Stämmer

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det vet jag.

Gör det extra kul!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Folk tycker att iPhone är dyr men skäms inte när de trycker in ett RTX 3090 för att spela Minecraft och wow.

Haha oh snap!! 😂

Permalänk
Medlem

Som många nämnt redan så är ju priset tack vare vår valuta helt uppåt väggarna. Därför underlättar det att andrahandsvärdet är relativt högt om man jämför mot valfri telefon hos Android.

Jag sålde min iPhone 12 Pro och fick 6800kr för den. De pengarna går ju rakt in i abonnemanget för 14 PRO Max

Permalänk
Medlem

Hutlösa priser förvisso, men för egen del är det ett icke-problem då min iphone pro max fortfarande fungerar felfritt och sannolikt kommer att överleva flera generationer till. Köper inte en ny, bara för att. Vi har kommit förbi punkten där varje ny iteration prestandamässigt förbättras så mycket att det märks i vardagligt användande.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Bättre än den fula flärpen, men ändå så känns det fortfarande som en allt för "tattig" lösning. Intresserad när de kan gömma sensorerna bakom äkta skärmyta så att de inte syns. Det är 2022. Kom igen nu Apple - bättre kan ni.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/