Apple avtäcker Iphone 14 idag klockan 19:00

Permalänk
Medlem

De verkar ha höjt priset på iPhone 13 från 9750 till 10495...

Permalänk
Medlem

Kameran på Pro är ju att dö för.
Måste också medge att Ultraklockan var häftig.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hur kan svenska priser blivit så här jävla höga?
999$ kosta den sist med då var svenska priset 11999kr nu 15k

nä?

Jag uppdaterade just mitt svar! Jag hade varit inne flera gånger på sidan men ej sett iPhone 14. Jag var inne typ en sekund innan jag såg ditt svar så därför blev jag lite förvirrad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

999dollar torde landa på 12.300-isch??

Snarare runt 13700:- pga historiskt svag krona inkl. moms. Sedan tillkommer kemikalieskatt och andra avgifter (copyswe?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Kronan är väldigt svag just nu..

Skrivet av joakim99:

Kronan har försvagats en hel del mot dollarn sista året.

ok tack.
men fan så här svag... k*ken

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

23 700 kr för en 1 TB Pro Max. Vår svenska krona är tydligen inte värt jota.

Den är väl svagare mot dollarn nu än den varit på typ 21 år. Så ja, väldigt svag.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Skrivet av walkir:

Snarare runt 13700:- pga svag krona inkl. moms. Sedan tillkommer kemikalieskatt och andra avgifter (copyswe?).

Tydligen 15lax på Apple egna hemsidan, vilket brukar va dyrare än operatörernas erbjudanden.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Att Promodellen är svindyr så är det ytterst få som behöver ha promodellen. Men om man ska ha den vanliga 6,7" så är det på Apples sida ändå 13500kr.

Jag tänkte annars ge denna presentation tummen upp. Nå vi få se priser på fler ställen. (elgiganten är slö idag) Sedan iPhone 13 är ju inte precis kass om de skulle ha kvar denna och sänka priserna. Inom många produkter så finns föregående års modell kvar för billigare pris. Inte minst ser vi detta på tv-apparater.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om man behöver en så här bra kamera NUNUNU, eller om man kan vänta 1-2 år och köpa den för en tredjedel av priset.
Jag tror de flesta faktiskt inte BEHÖVER det, utan det är mer ett villha-begär.

Finns många kompetenta lurar som ger mer än godkända bilder för en spottstyver av det där priset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

16 495:- för pro max 128gb..

13 pro max kostade ju också 1099 dollar eller 13490:-

Vad hände?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlAndersson_2:

16 495:- för pro max 128gb..

13 pro max kostade ju också 1099 dollar eller 13490:-

Vad hände?

tydligen svenska kronan är inget att ha

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

15.000:- sved ju verkligen lite 😝
Som sagt, tur man inte planerat ett byte. Skulle få dryga 1900:- i inbyte för min 11:a.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Frågan är ju om man behöver en så här bra kamera NUNUNU, eller om man kan vänta 1-2 år och köpa den för en tredjedel av priset.
Jag tror de flesta faktiskt inte BEHÖVER det, utan det är mer ett villha-begär.

Finns många kompetenta lurar som ger mer än godkända bilder för en spottstyver av det där priset.

Finns inte en chans att du hittar en (ny) Iphone 14 pro för en tredjedel av priset om 1-2 år. Om 1 år lär dom till och med sluta sälja pro-varianten av 14-serien när 15 pro och pro max visas upp. Möjligtvis att du får den någon tusenlapp billigare än nu.

Permalänk
Medlem

Snacka om påkostad presentation och reklamfilmer. Men snyggt var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

tydligen svenska kronan är inget att ha

Dom har ju inte korrigerat priserna likadant för alla produkter dock. Nya AirPods Pro 2 har samma lanseringspris som vanliga AirPods Pro, där skiljer det 100kr nu, från 3195 till 3295. Det borde göra varje $249 100kr dyrare, men istället för 450kr dyrare på iPhonen blev den 3000kr dyrare...

Permalänk
Medlem

11 tusen för apple watch ultra... aj

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en större skärm på luren men det blir ett år till med vanliga 12an. Hoppas nästa års iPhones har en mindre kamera bump.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Viking

Antar att man fortfarande behöver 256GB för ProRES?

Edit: Verkar nu funka med 128GB-modellen, men med max 1080p30.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Jag kan inte minnas någon gång senaste åren som inte nya iPhone har kommit direkt in på elgigantens m.m hemsida. Men nu är det samtidigt som väldigt konstiga svenska priser på apple.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Min gissning: Apple höjer priset på basmodellen av Iphone 14 pro till 1099 USD exklusive moms, vilket tillsammans med svag krona och svensk moms blir hiskeligt dyrt, över 15000 kronor

Hah! Hade nästan på pricken rätt! Men trist att den faktiskt är så otroligt dyr…

Permalänk

Någon som listat ut vad den nya prylen under strömknappen är på högersidan? Väntade med spänning på att dom skulle snacka om touch ID men det kom aldrig så det måste vara något annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Specias:

Om en iPhone är krånglig för dig och besvärlig, då vill jag inte ens tänka på hur svårt och besvärligt det måste vara för dig att ha en Android-telefon.

Har testat båda och Android faller mig bäst i smaken pga användarvänligheten, logiken och flexibiliteten. Så att påstå att Android är ett haveri jämfört med ios beror nog mest på din upplevelse och förmåga att förstå det som os.

Bägge os är bra på sin sak. Vad som avgör är nog mest vilken personlighet man är dvs hur man upplever olika saker.

Du kan på papper få fram att ios eller android är bäst, men när en användare får bekanta sig med respektive os (utan yttre påverkan och förutbestämd favorit) blir ofta utgången annorlunda. Det som påverkar valet mest är omgivningen dvs kollegor, vänner och familj.

Jag gillar designen på iphone, men föredrar android som mjukvara så jag har ett dilemma.

Skönt att det finns olika tillverkare av både mjukvara och hårdvara så alla kan finna nåt som passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Dom har ju inte korrigerat priserna likadant för alla produkter dock. Nya AirPods Pro 2 har samma lanseringspris som vanliga AirPods Pro, där skiljer det 100kr nu, från 3195 till 3295. Det borde göra varje $249 100kr dyrare, men istället för 450kr dyrare på iPhonen blev den 3000kr dyrare...

ja det är fan ännu mer galet. vad fan håller de på med.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Största problemet med alla Apple produkter enligt mig är att dom kostar betydligt mer än motsvarande konkurrenter, som kan lösa exakt samma uppgifter lika bra(ibland bättre) fast med mindre "status", jag går för mindre status

Skulle en Apple produkt vara prisvärd skulle jag vara intresserad

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har 14 pro 120hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlAndersson_2:

Någon som listat ut vad den nya prylen under strömknappen är på högersidan? Väntade med spänning på att dom skulle snacka om touch ID men det kom aldrig så det måste vara något annat.

Jag tror det är en 5G antenn.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Viking
Skrivet av siigen:

Har 14 pro 120hz?

Det är klart den har.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Alltså Apple är ju ofta inte ens bra på säljsnacket...

Har med "all day battery" som selling point 2022 och i princip berättar att deras förra iPhone var skit och fick slut på batteri konstant.

Framstår bara som att de gjort absolut minsta möjliga, inte att de gör något revolutionärt.

Och kan vi lägga ner dessa portrait modes som ser ut som en åttaåring med Photoshop frilagt halvdåligt och lagt på gaussian blur... Så försöker de sälja in funktionerna som att "so that pro photographers can..". Inget proffs jobbar med en iPhone, av självklara anledningar. "iPhone is already the choice for filmmakers", nu skojar de va? "The only phone to shoot pro res", alltså Apples egna format, vilken chock. "iPhone 14 pro is capable of recording shots that for most film cameras is simply impossible". Nu är det ju bara humor.

När de visar upp sin nya bildstabilisering så ser videon ut att ha en bit rate på ungefär 3 bit/s, och då tittar jag inte ens en fullskärm på en 27" skärm. Skäms de inte över hur det ser ut när folk tittar på sin TV?

Vill också ifrågasätta WR 100 på ultra klockan som tydligen ska klara "dyk till 40 meter och extreme water sports". Andra klocktillverkare, exempelvis Casio anger följande:
"Wearable around sinks, during swimming, poolside diving, snorkeling, but not while jet-skiing or scuba diving". Seriösa dykarklockor har minst en "Divers 200" rating.

Och välkommen always on display, det var nytt. Om man hållt för öronen de senaste 8 åren eller så.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Uppfann de just ett flytande notifikationsfält och tog fram den bästa telefonen de någonsin gjort för 14:e gången i rad?
Sa Tim i slutet att de fortsätter förbättra något som redan är det bästa Apple skapat?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med priset? Är det inte flera tusen dyrare Iphone 13 pro max 256gb mot iphone 14 pro max 256gb.
Har inte för mig 13 pro max alls låg på detta priset.
21k för 512mb modellen what?