Apple avtäcker Iphone 14 idag klockan 19:00

Permalänk
Medlem

Blir beställning direkt på AirPods Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Blivit bränd av för många Apple-Nazister så jag bubblar bara jag tänker på skiten

Underligt det där. Kan räkna alla jobbiga Apple fanboys jag sett genom åren på 5 fingrar.
Däremot Android användare som klagar på mig och andra iPhone användare är oändligt antal gånger. Nästan dagligen.
Konstigt att man råkar ut för så olika / uppfattar så olika. Det kanske ligger något i att du själv tar upp frågan, precis som du gjorde i denna tråden? Jag undviker såna samtal aktivt för jag tycker det är hjärncellsdödande diskussion.

Båda plattformar har sina fördelar och nackdelar tycker jag. Jag har noll förståelse för pajkastning pga val av telefon. Underligt beteende.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Chrillthebill:

Blir beställning direkt på AirPods Pro 2.

Jag är fruktansvärt sugen. Mina XM3:or sjunger på sista versen, och nu när jag ändå har Iphone vore det nice med något i samma ekosystem.

Permalänk
Medlem

Otroligt besviken med nya iPhone. Hade hoppats på en åtminstone mindre notch. Suck.

Skrivet av Pugilisten:

Förstår inte hur någon som inte är helt inkompetent med all form av teknik orkar använda iPhone. Dom har ju gjort det så jävla simpelt att det blir krångligt. Dom idiotförklarar användarna med deras UI som tycks vara designat för 3-åringar. Och varför i helvete inte ha en "bakåtknapp" i nedre delen av skärmen? Jag har själv en iPad och det enda som imponerar är batteritid och skärm, ska jag göra något annat än att läsa serietidningar på den så får jag psykbryt. Tur att det är det jag gör med den 99% av tiden.

Är raka mtosatsen. Vad fan ska du ha en bakåtknapp som tar upp skärmyta för? Lär dig swipa bakåt för fan eller börja träna med tinder.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Dynamic Island. Första iPhone som jag skulle kunna leva med flärpen. *edit*
Och så visade de nu en film och jag ångrade mig. Men bortsett från spel och filmer så var det coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Förstår inte hur någon som inte är helt inkompetent med all form av teknik orkar använda iPhone. Dom har ju gjort det så jävla simpelt att det blir krångligt. Dom idiotförklarar användarna med deras UI som tycks vara designat för 3-åringar.

Vad exakt är det dom gör som idiotförklarar dig som användare tycker du?

Skrivet av Pugilisten:

Och varför i helvete inte ha en "bakåtknapp" i nedre delen av skärmen?

Osäker på exakt vilken version det infördes i, men om jag inte minns fel så ersattes bakåtknappen (som jag får erkänna har varit aningen malplacerad uppe i vänstra hörnet tidigare) det med deras svepgester.
edit. 2018 så ersattes Touch ID av Face ID.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Dynamic Island. Första iPhone som jag skulle kunna leva med flärpen.

Jag håller med! Jag tycker det ser riktigt snyggt ut nu när man interagerar med den!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Otroligt besviken med nya iPhone. Hade hoppats på en åtminstone mindre notch. Suck.

Är raka mtosatsen. Vad fan ska du ha en bakåtknapp som tar upp skärmyta för? Lär dig swipa bakåt för fan eller börja träna med tinder.

Kanske för att det är smidigare? Jag tycker det är mycket smidigare iallafall. Bästa vore väl om man hade möjligheten att kunna välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Känner inte att jag vill/behöver uppgradera min iPhone 13 Pro Max, men blir nog att göra det ändå pga M2.
Jag har inte lyssnat tillräckligt på eventet men för att nyttja förbättringar i nya Airpods Pro behöver man telefon med M2 också antar jag.

Jag försökte lyssna på dessa 3 kvinnor som ordbajsat i en evighet, men min hjärna filtrerar bort det som onödigt oväsen tydligen.
Får läsa någon summering sen.

De listar bättre brusreducering, bättre batteritid, en etui som kan tuta om man tappar bort det och kalibrering för öronen. Av dessa är det egentligen bara batteritiden vid lyssning som kan bero på telefonen, om de har uppgraderat Bluetooth-versionen - brusreduceringen fungerar oavsett om man har telefonen med sig, etuiets högtalare har inget med telefonen att göra, och kalibrering för öronen måste bero på vilka sensorer det finns i hörluren.

Håller med dig om ordbajsandet, kan inte hålla reda på vad de säger.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

De listar bättre brusreducering, bättre batteritid, en etui som kan tuta om man tappar bort det och kalibrering för öronen. Av dessa är det egentligen bara batteritiden vid lyssning som kan bero på telefonen, om de har uppgraderat Bluetooth-versionen - brusreduceringen fungerar oavsett om man har telefonen med sig, etuiets högtalare har inget med telefonen att göra, och kalibrering för öronen måste bero på vilka sensorer det finns i hörluren.

Håller med dig om ordbajsandet, kan inte hålla reda på vad de säger.

Jo precis, det ryktade ju om Bluetooth 5.2 med stora förbättringarna i latens och ljudkvalitet. Bluetooth 5.0 i min nuvarande iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Är det bara jag som tycker att eventet är enormt snyggt producerat och samtidigt väldigt mycket "corporate hell"? Alla människor verkar ju totalt sakna personlighet.

Allt handlar om att locka till köp oavsett vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kanske för att det är smidigare? Jag tycker det är mycket smidigare iallafall. Bästa vore väl om man hade möjligheten att kunna välja.

Det är dock inte smidigare. Varenda applikation jag kan tänka mig har en dedikerad bakåtknapp uppe t.v. Skulle de skaffa en dedikerad bakåtknapp för hela UIt skulle de behöva ändra formatet på mobilen och skulle man kunna välja mellan båda måste utvecklare koda för båda.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

999dollar, är det vad 13pro landade på ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

999dollar, är det vad 13pro landade på ?

Ja.
Notera att amerikanska priser alltid presenteras exklusive moms, dvs tillkommer 25% på priserna i Sverige.

Permalänk
Medlem

de har samma pris och svenska priset är 15 tusen ?
Va fan är det här.. helvete

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tycker det var bra av Apple att inte lansera något jag ville ha i dessa inflationstider… Går min Apple Watch sönder så är väl nya SE bättre än den gamla, men det är inget habegär direkt. Telefon blir det ingen av de här nu när de tog bort minin.

Skrivet av Kevlarheart:

999dollar, är det vad 13pro landade på ?

Ja.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hela världens tekniksajters och dess forum hårdknackar tangenterna för att uppdatera och publicera priserna 💲🍏

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

de har samma pris och svenska priset är 15 tusen ?
Va fan är det här.. helvete

Får man se de svenska priserna någonstans?

Permalänk

999dollar torde landa på 12.300-isch??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

14995 för 14 Pro??? Vad i hela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Får man se de svenska priserna någonstans?

apple.se

fan vad sne jag är..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

https://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphone-14-pro

15 lax för en normal pro, 16500 för en pro max. Herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

apple.se

fan vad sne jag är..

Aha, du kikar på 13 pro? Tänkte inte så långt för det bör ju bli samma.

Edit: Nä, nu dök det upp. Jag har kikat flera gånger men endast sett 13.

Permalänk
Medlem

Hur kan svenska priser blivit så här jävla höga?
999$ kosta den sist med då var svenska priset 11999kr nu 15k

Skrivet av Forsgren:

Aha, du kikar på 13 pro? Tänkte inte så långt för det bör ju bli samma.

nä?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Tycker det var bra av Apple att inte lansera något jag ville ha i dessa inflationstider… Går min Apple Watch sönder så är väl nya SE bättre än den gamla, men det är inget habegär direkt. Telefon blir det ingen av de här nu när de tog bort minin.

Känner likadant med min 11:a.
Har inga planer på att uppgradera telefonen åtminstone förräns tidigast nästa år, den fyller 3 år nu i slutet av månaden och känns helt ärligt....ja kanske inte exakt likadan som ny, men nära på ny sett till hur bra allt flyter på. Sett både till batteritid och själva ui:er, sen hjälper ju Apples generösa uppdateringspolicy till att hålla den vid liv i många år till.
Fortfarande dryga 1½ dags batteritid.

Ser ingen anledning att uppdatera ännu, även om jag får medge att flytet i ex deras 120hz skärmar på 13/13 Pro Max nog kändes för jävla sweet. Större skillnad än jag hade faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir ett år till med iPhone X

Permalänk
Medlem

Nu kan man se priser på apple.se!

Edit: 14 995 kr för iPhone 14 Pro

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hur kan svenska priser blivit så här jävla höga?
999$ kosta den sist med då var svenska priset 11999kr nu 15k

nä?

Kronan är väldigt svag just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hur kan svenska priser blivit så här jävla höga?
999$ kosta den sist med då var svenska priset 11999kr nu 15k

Kronan har försvagats en hel del mot dollarn sista året.

Permalänk
Medlem

23 700 kr för en 1 TB Pro Max. Vår svenska krona är tydligen inte värt jota.