Apple avtäcker Iphone 14 idag klockan 19:00

Permalänk
Melding Plague

Apple avtäcker Iphone 14 idag klockan 19:00

Ikväll går Apples "Far out"-evenemang av stapeln. Säkra kort inkluderar Iphone 14-familjen, men även Watch och Airpods kan få tid i rampljuset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I och med Apple Watch Series 8 och Apple Watch Pro som ryktas så hoppas jag att dom utökar antal länder med Fitness+ hit till Sverige. Jag ville prova på och skulle starta en prenumeration igår men så visade det sig att det inte finns här än av någon anledning.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

kom igen airpods pro 2!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant, bara att ladda upp med cola o popcorn

Känns som att det är dags att byta ut min Apple watch series 3, även iPaden som är en Pro från 2016

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Dags för USB-C? Mina förväntningar är dock låga.

Permalänk

USb C, bättre zoom, mindre störande flärp. I övrigt så förväntar jag mig inte mycket som som påverkar vanliga användare så mycket.
Priset med hänsyn till av inflationen kan vara intressant, kanske höjs priset för detta?
Jag tror inte heller kamerazoomen eller, flärpstorleken blir imponerande bättre, utan mer att blir på nivån att man kan se en skillnad. Det finns dock stora möjligheter att förbättra, men det blir iPhone 15 nästa år.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om de släpper en iPod istället, bara ’nej det blev ingen telefon i år’

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en ny version av AirPods Pro!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en simpel Apple Watch utan massa krimskrams.
Vill endast ha en smartklocka med LTE så att jag kan lämna mobilen hemma under träningen och där jag kan lyssna på musik, ta emot samtal och installera tex Runkeeper på.

Behöver inget mer utöver det och vill inte använda någon smartklocka när jag inte tränar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Jag vill ha en simpel Apple Watch utan massa krimskrams.
Vill endast ha en smartklocka med LTE så att jag kan lämna mobilen hemma under träningen och där jag kan lyssna på musik, ta emot samtal och installera tex Runkeeper på.

Behöver inget mer utöver det och vill inte använda någon smartklocka när jag inte tränar.

Apple Watch har ju redan allt det där. Vad har Apple Watch utöver det som du tycker är onödigt och vill få bort?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Dags för USB-C? Mina förväntningar är dock låga.

Mina 2 ören ligger på att de kommer slopa kontakten helt och köra trådlöst.

Permalänk
Snusfri

Är iPhone och iOs användbart numera?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Jag vill ha en simpel Apple Watch utan massa krimskrams.
Vill endast ha en smartklocka med LTE så att jag kan lämna mobilen hemma under träningen och där jag kan lyssna på musik, ta emot samtal och installera tex Runkeeper på.

Behöver inget mer utöver det och vill inte använda någon smartklocka när jag inte tränar.

Apple Watch SE Aluminium

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Apple Watch har ju redan allt det där. Vad har Apple Watch utöver det som du tycker är onödigt och vill få bort?

Use as Your Car Key
Use the Apple Watch as a Walkie Talkie
Record a Voice Memo
Monitor Safe Hearing Levels
Use a Calculator
Act as a Compass
Always Show You The Display
Listen to Podcasts on the Apple Watch
Unlock Passwords and Notes on Your Mac
Use the Apple Watch to Challenge Friends
Use the Apple Watch as a Flashlight
Use the Apple Watch in Water
Track Your Runs
Stay Quiet in a Movie Theater
Change Your Watch Face
See Info Quickly
Monitor Your Heart Rate
Track Your Fitness
View and Reply to Text and iMessage
Send Apple Watch Memoji
Get iPhone Notifications On Your Wrist
Share Your Heartbeat
Pay with Apple Pay
Use Apple Watch Apps
Get Directions On Your Apple Watch
Send Drawings from the Apple Watch
Use Siri on the Apple Watch
Look at Photos on Your Apple Watch
Connect to Your Car
Send Facebook Messages
Listen to Music on Your Apple Watch
Stream Apple Music
Share Your Location
Check Your Email
Control Your Apple TV & Music
Use it as a Camera Viewfinder
Find a lost iPhone
Store Tickets on Your Apple Watch
Use it as a Nightstand Clock
Set Your Apple Watch Up to 10 Minutes Fast
Send an SOS
Keep on Track to Close Your Activity Rings
Keep You On Task as a Virtual Assistant
Send Money to Friends with Apple Pay Cash
Use it as a Stopwatch
Show Store Loyalty Cards
Control Your Smart Home
Get Important Weather Alerts
Use as a Translator
Check Your Instagram Feed
Track Your Sleep
Always Have Your Passwords
Track Skiing and Snowboarding with the Apple Watch
Continuously Track Your Heart Rate Without Workouts
Control Your HomePod Music
Order a Pizza
Open Your Garage Door
Show Your Car Insurance
Check the News
Browse Etsy
Make In-App Purchases on Your Apple Watch
Check Your Blood Oxygen Levels
Use without an iPhone as a Kid or Senior

Jag behöver alltså tre funktioner av alla dessa och då anser jag att den billigaste för 3400 kr är alldeles för dyrt för en klocka som jag vill använda max 1,5h per dag.
Apple Watch idag är ju tydligt riktad mot folk som vill ha den på sig dygnet runt och använda den till max.

Permalänk

Ryktas om 48megapixel kamera i iPhone14, ska bli intressant...

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Use as Your Car Key
Use the Apple Watch as a Walkie Talkie
Record a Voice Memo
Monitor Safe Hearing Levels
Use a Calculator
Act as a Compass
Always Show You The Display
Listen to Podcasts on the Apple Watch
Unlock Passwords and Notes on Your Mac
Use the Apple Watch to Challenge Friends
Use the Apple Watch as a Flashlight
Use the Apple Watch in Water
Track Your Runs
Stay Quiet in a Movie Theater
Change Your Watch Face
See Info Quickly
Monitor Your Heart Rate
Track Your Fitness
View and Reply to Text and iMessage
Send Apple Watch Memoji
Get iPhone Notifications On Your Wrist
Share Your Heartbeat
Pay with Apple Pay
Use Apple Watch Apps
Get Directions On Your Apple Watch
Send Drawings from the Apple Watch
Use Siri on the Apple Watch
Look at Photos on Your Apple Watch
Connect to Your Car
Send Facebook Messages
Listen to Music on Your Apple Watch
Stream Apple Music
Share Your Location
Check Your Email
Control Your Apple TV & Music
Use it as a Camera Viewfinder
Find a lost iPhone
Store Tickets on Your Apple Watch
Use it as a Nightstand Clock
Set Your Apple Watch Up to 10 Minutes Fast
Send an SOS
Keep on Track to Close Your Activity Rings
Keep You On Task as a Virtual Assistant
Send Money to Friends with Apple Pay Cash
Use it as a Stopwatch
Show Store Loyalty Cards
Control Your Smart Home
Get Important Weather Alerts
Use as a Translator
Check Your Instagram Feed
Track Your Sleep
Always Have Your Passwords
Track Skiing and Snowboarding with the Apple Watch
Continuously Track Your Heart Rate Without Workouts
Control Your HomePod Music
Order a Pizza
Open Your Garage Door
Show Your Car Insurance
Check the News
Browse Etsy
Make In-App Purchases on Your Apple Watch
Check Your Blood Oxygen Levels
Use without an iPhone as a Kid or Senior

Jag behöver alltså tre funktioner av alla dessa och då anser jag att den billigaste för 3400 kr är alldeles för dyrt för en klocka som jag vill använda 1,5h per dag.
Apple Watch idag är ju tydligt riktad mot folk som vill ha den på sig dygnet runt och använda den till max.

Okej, det blir ingen klocka åt dig tyvärr.

Edit: Det ryktas ju om en billigare klocka men den lär inte bli billigare än nuvarande Series 3 på ca 2200kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är egentligen bara ute efter en klocka har första generationens Aw som är seg, min iphone är en 12mini så den är snabb.
Om Aw 8 är en stor uppgradering från 7 och inte mycket dyrare blir det en sådan. Annars försöker jag nog köpa en Aw 7 på rea.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hoppas på usb-c till min nya iphone 14, och ett par Airpods pro 2, för mina hängde med in i tvättmaskinen och har ett litet brus i transparensläge, så jag vill köpa nya.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera 12pro.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hoppas iPhone 14 Pro har följande förbättringar: Bättre main, bättre zoom & bättre wide => låter en byta sensor oberoende vilken man filmar med: zoomar man int så byter den till zoom-sensorn istället för att zooma digitalt, bättre processor så det går snabbare att encode:a videon då man vill dela.

That's it! USB-C skulle vara nice också.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Dom justerar ju nästan alltid på prisen vs dollar kurs vid lansering av en produkt så kan bli illa pris 🙈

MacBook Air sköt ju upp i pris vid launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Gav Apple och iOS chansen 2011 med min iPad 2. Och gav upp med den också. Verkar inte ha hänt mycket sen dess. Så mitt svar är klart Nej!

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Ja.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det inte uppenbart att nya iPhone får någon sorts satellit-koppling?
Eller...välkänt kanske man säger.

Därav namnet "Far out"...

Permalänk
Skrivet av Xeonist:

Är det inte uppenbart att nya iPhone får någon sorts satellit-koppling?
Eller...välkänt kanske man säger.

Därav namnet "Far out"...

Vilket snart borde bli lagkrav om de fungerar bra. Alltså att ens telefon kan skicka ytterst lite
information till SOS genom satellit. Problem är ökad kostnad, kanske tar extra plats i mobilen, drar extra ström osv. Men jag hoppas det blir bra. Jag tror inte Apple inför något som ger nämnbar nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Vad menar du?
Är android användbart numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Lite nyfiken, är du ute efter att försöka starta ett flamewar med din fråga? Vänd på frågan, är Android användbart numera?
Svaret är att båda är det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Är det inte uppenbart att nya iPhone får någon sorts satellit-koppling?
Eller...välkänt kanske man säger.

Därav namnet "Far out"...

Det har nyligen pratats om att telefoner ska kunna prata direkt med StarLink, kanske Apple gjort något coolt med detta? Inte helt otänkbart

https://www.universetoday.com/157432/youll-soon-be-able-to-ac...

Permalänk
Medlem

Hej då Samsung Galaxy Watch gen 1 för nu blir det dags för en Apple Watch
Ska bli skönt att ha något som faktiskt jobbar bra ihop med sin telefon igen.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650