SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk

Har en Apple Series Watch 4, är jättenöjd. Fick den i 40-års present.

Permalänk
Medlem

Omega Seamaster 600
Jag gillar den men den behöver en rengöring för den börjar bli trög att dra upp
Skulle vilja ha en automatisk men tycker dom är lite för dyra

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Casio G-Shock, den är hållbar.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Mi band 6. Tyvärr tyckte jag inte att prishöjningen till Mi Band 7 var så bra så jag får nog vänta med att uppgradera när 7:an är billigare =(

Permalänk
Medlem

IWC Pilot Chronograph, tror den numera heter Pilot Classics som ligger i en byrålåda samt en Garmin Phoenix 5 som används dagligen.

https://imgur.com/XKtBk12

Permalänk
Medlem

Vem här blir först med att överklocka sin klocka? Vattenkylning kanske?

Permalänk
Medlem

Apple Watch Series 5 blir ev en Apple Watch series 8 iår.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Watch 3 Classic

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Apple Watch 7 till vardags och sen en ”slow watch jo 17” till fest.

https://images.app.goo.gl/QS9u5RTUabV5gPMx8

Permalänk
Medlem

Withings ScanWatch, sjukt bra klocka, hade en Nokia brandad av samma företag i botten innan och var jättenöjd med den också. Lagom smart, har notiser etc. men inte en stor skärm att läsa text på direkt, men nog för ett kort sms. Mäter sömn, aktivitet, EKG m.m. och har 30 dagar batteritid ungefär så man måste inte ladda den stup i ett vilket är den riktiga uspen.

Ser inte behållningen i t.ex. Apple Watch som kan mäta sömn men i praktiken så måste du ladda den varje dag så blir en klurig rutin att både ha den laddad för dagen och på armen under natten. Ser heller inte riktigt poängen i att ha två telefoner. Den enda nice funktionen jag saknar är att kunna via QR koder för t.ex. boarding kort och betala, där ser jag poängen. Men det är knappast värt dom åtskilliga tusen som skiljer klockorna åt.

Permalänk

Jag har en Garmin Approach S62

Permalänk
Medlem

En Sea-dweller, från ett klassiskt märke. Lite större än en Submariner. Annars rätt lika.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk

Har någon tips på vart man kan hitta nato-band av bra kvalitet? Har sett att det finns mycket på amazon.se men svårt att veta vilka säljare som har bra grejer. Natoband.nu har varit OK men inte så stort utbud och några band har varit av ganska dålig kvalitet.

Permalänk
Medlem

Victorinox Inox Titan

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Garmin fenix 7. Oerhört skönt äntligen ha en smartklocka som är både snygg och håller två veckor (mer om man snålar) mellan laddning.

Permalänk
Medlem

Någon Apple, den ballade ur efter en månad och har typ en halv dags batteritid och är sällan kopplad till telefonen, har prokastrinerat i över ett år nu att reklamera den så det är i dagsläget bara en helt värdelös vanlig klocka med digitala visare. Går nog tillbaka till Garmin snart.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Har en Casio ibland när jag är ute och cyklar, köpt på Ur & Penn

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Klocka kan man ha i lite olika syften, bl a:
-För att visa tiden.
-Som accessoar.
-För andra funktioner, ev kopplade till telefon.

Hade tidigare innan mobilerna blev lika vanliga/smidiga, klocka för att visa tiden och ev ha för alarm, el som mindre nödbelysning.
Minns att man vid tentor/prov på skolorna inte fick ha mobilen, men att det inte heller fanns klockor på väggen. Enormt svårt att göra tidsbegränsade tentor/prov utan någon möjlighet att se hur man låg till i tid.
Men klockan var i övrigt ofta ivägen och hade en tendens att fastna i jackor och ryggsäckar m m, störde mig också lite på att behöva ha något på armen.

När mobilerna kom var ju ett av de främsta användningsområdena med dessa att visa tiden, då hade man ju inte internet el särskilt mycket annat intressant, men man tog ofta fram mobilen ändå bara för att kolla klockan.
Mobilen som man ändå alltid hade med ersatte på sikt helt armbandsuret som tidvisare.

Aldrig varit mycket för accessoarer eller att visa upp saker så. Frånsett någon kortare period på gymnasiet när jag hade (nog inte samtidigt): armband, halsband, byxkedja, fickur (både billiga enkla och ett ärvt sådant i guld).
Har nog egentligen aldrig haft ekonomin tidigare att köpa dyra saker bara för att visa upp, aldrig varit en del av statusjakten.

Inte heller varit enormt träningsintresserad så att tränings-/pulsklocka varit motiverad eller alls intressant.

Fick ett aktivitetsarmband i julklapp något år, använde det aktivt ett tag för att kolla sömnen främst, men det var så pass primitivt i övrigt att det inte motiverade omaket att behöva ha på det hela tiden. Tror jag slutade använda det när jag bytte mobil och det inte blev av att installera och konfigurera appen igen el något sådant.

Var först inte så intresserad av smarta klockor, då dessa oftast varit dyra och hade till synes begränsad nytta samt kort batteritid. Men fick med en Huawei Watch GT när jag valde Huawei-telefon 2019 och tänkte att jag kunde ge den en chans och se om det var något. Sen dess har jag använt den dagligen, även om jag också bytt till en senare modell med fler funktioner (GT 2).
Dessa har bra batteritid och behöver inte laddas mer än varannan vecka el så, då inkluderat viss GPS-användning utöver kontinuerlig puls-/steg-/sömnmätning.
Även om Huaweis klockor är något enklare smartklockor och mer mot sportklockor, så räcker funktionerna till mer än väl för att motivera att bära dem hela tiden. Nyttjar en hel del av funktionerna men känner inte mig begränsad.
Jag behöver inte kunna skicka meddelanden, ladda ner nya appar eller ringa från den helt fristående utan mobil.
Samtidigt känns det också lite som att jag gått varvet runt på något sätt, när klockan delvis minskar behovet att kolla mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Vem här blir först med att överklocka sin klocka?

Min går cirka tre sekunder extra per dygn, räknas det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Har någon tips på vart man kan hitta nato-band av bra kvalitet? Har sett att det finns mycket på amazon.se men svårt att veta vilka säljare som har bra grejer. Natoband.nu har varit OK men inte så stort utbud och några band har varit av ganska dålig kvalitet.

Jag beställde ett med invävt mönster från princenato.se i somras, verkar vara hyfsad kvalitet så här långt och priset var helt OK.

Permalänk

Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (46mm).
Kopplad till en Sony Xperia 1 III.

Samsung vill inte erkänna att den fungerar ihop med andra mobil tillverkare.
Men jag har lyckats att få allt o fungera, med lite omvägar.
Sen så avinstallerade jag en massa bloatware så som Samsung pay och Bixy.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Garmin Vivoactive 4, gillar designen, 22mm band, gps, golfbanor, batteri, Spotify, appen
Casio DEP-700, inköpt 1998 (arkiverad)
Amazfit BIP, BIP S, GTS (arkiverade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Ja, det är nog ingen strategi för mig. Det jag gillar mest är sömn-analysen (är den bra i Apple Watch btw?) och då är det ju typ 8 timmar som försvinner där. Och jag vill ju använda den på jobbet, då snackar vi 8-10 timmar till. Blir ett väldigt litet spann som jag måste (komma ihåg att) ladda den under.

Den loggar de senaste 14 dagarna, jag upplever själv att det har hjälpt mig.
Sömnanalysen kommer med en downside också. Den kräver minst 30% batteri, om du har lägre blir man uppmanad att ladda den…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

En Citizen automatic från 1954.

Permalänk
Medlem

Gillar inte känslan av att ha något på armen eller fingrarna. :\

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Garmin Fenix 6X Solar Pro

Permalänk
Medlem

Ok, nästan läskigt att detta togs till framsidan just nu...har under veckan funderat på att skaffa en klocka någon gång framöver faktiskt.

Det lutar åt något analogt, möjligen en analog-digital hybrid, analoga visare är ett krav iaf. Så helt digital eller smart är rätt uteslutet för mig spontant. De blir inte lika snygga/eleganta som en analog.

Smarta kan vara snygga när de är tända förvisso, men eftersom de måste laddas stup i kvarten är de ju släckta majoriteten av tiden för att iaf orka med några dagar på en laddning. Så oftast är de ju bara en svart klump på vristen. Inte supersnyggt i mina ögon. Många av de smarta funktionerna väger inte upp för mig, kanske bara inte vet vad jag missar men då får det väl vara så.

Frågan är bara...vad man ska skaffa sig. Finns ju huuuuur mycket som helst att välja mellan. Spontant får jag nog gå förbi den lokala urmakaren och se lite vad som finns. Klämma och känna lite helt enkelt snarare än beställa via nätet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Garmin Fenix 6X Pro,
Fick den som en bonus för bra arbete under pandemi tiden av min Chef i Maj.

Och den funkar perfekt för mig då jag måste hålla koll på min stress nivå och sömn efter att tidigare varit långtids sjukskriven,
Så det är riktigt trevligt att kunna kunna ha koll på allt sånt aktivt och reglera hur man jobbar och stressar där efter.

Permalänk
Medlem

Någon av mina egenbyggda Seikos!

Permalänk
Medlem

Klocka? Jag har en mobil i fickan.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer