Geforce RTX 3090 EX Black Gamer KFA2 24GB

Permalänk
Avstängd

Geforce RTX 3090 EX Black Gamer KFA2 24GB

Jag var som många andra snabb i början av året och köpte då in mitt kort ifrån NetOnNet i hopp om att spendera 100 tals timmar till mina favoritspel men med 4 barn i bagaget blev det ungefär 25-40 timmar framför datorn innan den inte användes igen.

Kortet är inköpt för några månader sedan, kostade då 23990:- kvitto finns och har använts till spel, INTE mining.

Finns att hämta hos mig i Skara men kan skickas om du som köpare bor längre bort.

Pris : 10.500:-

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

I have agreed with the seller to take the card. thanks @swedbnk

Permalänk
Avstängd

Annonsen är avslutad

Permalänk
Avstängd

Haft 3 kort.

Sålt till @Jeriko och @Göteborgaren

Permalänk
Medlem

kommer kvittot snart?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

I have asked for the same thing … @Göteborgaren

Permalänk
Medlem

ja han har inte gett oss det han lovat oss i annonsen, glöm inte ta bild på annonsen. får anmäla det annars så får han tillbaka korten då han inte levererat det vi har betalat för.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Jag har kvitto på korten och kvitto ska jag maila ut till er.
Som jag sagt till varje enskild som frågat så har jag bara inte hunnit ta tag i det, det här kommer jag ordna och maila till köpare som jag lovat

Permalänk
Avstängd

Well, to be honest, that you are online now:

all of us have problems with the cards: 105C hot spot, oil everywhere ,it seems they were heavily mined.
And it is not just my card, all of them you sold here.

Please share the receipt so we can see for how long have these been mined.

Permalänk
Medlem

japp. var är kvittona som är lovade i annonsen?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har tyvärr också problem med korten, 82 grader med fan speed på 3100rpm samt clock speeds på 1400mhz. Är det något bios ändring som har sket här?

Permalänk
Medlem

Samma upplevelse för mig. 3200 rpm hotspot över 105 grader

Ashkan: har du också ett kfa2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Samma upplevelse för mig. 3200 rpm hotspot över 105 grader

Ashkan: har du också ett kfa2?

Yes det är ett KFA2 kort 😔

Permalänk
Medlem

köpt av samma person? får joina våran tråd vi har angående detta. inget kvitto heller så han har ju brutit köpeavtalet så vi har ju lagen på våran sida, minsta han kan göra är att ge tillbaka 1k i kompensation iaf då det kommit fram att han ljugit i annonsen etc. annars fåre bli en anmälan. ringde och kollade med konsument rådgivningen och vi har rätt att avbryta köpet då allt som avtalats inte har levererats alt komma överens i en uppgörelse. swishar han tillbaka 1000kr så kommer jag inte göra en anmälan och så ser jag affären som avklarad.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Nu får ni faktiskt ta och skärpa er.

Jag har sålt er grafikkort, skyndat på med frakt/försändelse för att ni skulle hinna få dem i tid utan någon LAG om att jag måste skicka det direkt. Kvitto har jag klickat i, det medföljer och har jag givit någon av er annan information än att ett kvitto ska medfölja? Nej, det har jag inte gjort men även här har jag sagt att kvittot digitalt ska skickas ut till mailarna ni givit mig vilket är nästa steg.

Jag har inte brutit något avtal, ni har fått kortet och kvittot kommer ni att få.

Tycker det är oerhört tråkigt att ni är missnöjda såhär, även om jag förstår er så får ni helt enkelt lita på mig och jag har även här, ska tilläggas sålt korten för 2-3000 under begärt pris utan att bråka om det.

Permalänk
Avstängd

You forgot some details:

All cards malfunction, in a similar way ..not just 1 , but all of them… is this just a coincidence? I think NOT!

It is super sad to see something like this happening, these cards have been used in bad conditions otherwise they would not be in this state.

You have started an add and you told story, and then you said something else ..

Either you pay back for the trouble you have put all of us on, or you pay us back full amount and you can get the cards back!

All in all, I think sweclockers is not a place to tolerate this behavior.

Permalänk
Medlem

Blir lite orolig när jag läser era kommentarer om temperatur och andra BIOS osv. Jag köpte ett Asus RTX3090 TUF av honom i torsdags och skall hämta ut det i eftermiddag och testa så att allt fungerar.

Är det så att dom har använts till mining och presterar dåligt eller har ovanligt hög temp samt har någon annan typ av BIOS än original så har du rent av ljugit i annonserna, då du tydligt angivigt att dom endast har använts till spel och INTE mining.

Men jag påstår inte att du gjort något fel än, återkommer efter jag hämtat ut kortet och testat

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Avstängd
Skrivet av floiyd:

Blir lite orolig när jag läser era kommentarer om temperatur och andra BIOS osv. Jag köpte ett Asus RTX3090 TUF av honom i torsdags och skall hämta ut det i eftermiddag och testa så att allt fungerar.

Är det så att dom har använts till mining och presterar dåligt eller har ovanligt hög temp samt har någon annan typ av BIOS än original så har du rent av ljugit i annonserna, då du tydligt angivigt att dom endast har använts till spel och INTE mining.

Men jag påstår inte att du gjort något fel än, återkommer efter jag hämtat ut kortet och testat

Det känns som det är något med KFA, jag själv kan / har inget med mining att göra. Sålt korten med den information jag givit er och är minst lika upprörda som er alla

Permalänk
Medlem

Så nu har jag hämtat mitt kort och har testat det lite snabbt och allt verkar vara i sin ordning.

Lite siffror efter en spelsession borderlands 3:

Gpu temp:72c
Hot spot: 95c
Memory temp: 90c
Fan speed: 2312RPM
Gpu Clock: 1710MHz

Hoppas det löser sig för er andra.

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Avstängd
Skrivet av floiyd:

Så nu har jag hämtat mitt kort och har testat det lite snabbt och allt verkar vara i sin ordning.

Lite siffror efter en spelsession borderlands 3:

Gpu temp:72c
Hot spot: 95c
Memory temp: 90c
Fan speed: 2312RPM
Gpu Clock: 1710MHz

Hoppas det löser sig för er andra.

Tack floiyd.

Jag har varit lika ärlig mot dig som alla andra och tycker det är oerhört tragiskt att det är som det är.
Lycka till med ditt spelande och skulle det vara något är du välkommen att skicka ett PM till mig, lite tålamod bara så lovar jag att hjälpa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Så nu har jag hämtat mitt kort och har testat det lite snabbt och allt verkar vara i sin ordning.

Lite siffror efter en spelsession borderlands 3:

Gpu temp:72c
Hot spot: 95c
Memory temp: 90c
Fan speed: 2312RPM
Gpu Clock: 1710MHz

Hoppas det löser sig för er andra.

ser bra ut 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av floiyd:

Så nu har jag hämtat mitt kort och har testat det lite snabbt och allt verkar vara i sin ordning.

Lite siffror efter en spelsession borderlands 3:

Gpu temp:72c
Hot spot: 95c
Memory temp: 90c
Fan speed: 2312RPM
Gpu Clock: 1710MHz

Hoppas det löser sig för er andra.

It is okish, you can get better by changin thermal pads and repaste - strongly recommend. 95 hot spot is not something you want to run with for many hours.

Permalänk
Medlem

no 95c hotspot is the highest for longtime use and is not good for the gpu in the long run. 105c and i starts throttling down itself to not take damage instantly.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Tja, jag är en av dom som köpte ett 3090 från honom. Jag snacka med honom igår och han lovade att skicka alla kvitton snart. Så jag kommer ge honom en chans tills söndag.

Permalänk
Medlem

okej, håller tummarna att det stämmer då 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Gjorde research om KFA2 korten och det verkar som de alla lider av dessa temp problem. Visade sig att det inte var något fel på våran kort som Swebnk behövde nämna. Tycker vi alla tar och skriver till mods om detta så kanske han kan få tillbaks kontot. Tycker fortfarande att kvitton kunde ha skickats länge sen men killen var säkert väldigt upptagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ashkan57:

Gjorde research om KFA2 korten och det verkar som de alla lider av dessa temp problem. Visade sig att det inte var något fel på våran kort som Swebnk behövde nämna. Tycker vi alla tar och skriver till mods om detta så kanske han kan få tillbaks kontot. Tycker fortfarande att kvitton kunde ha skickats länge sen men killen var säkert väldigt upptagen.

Sorry but I cannot agree with this. They might have some issues like all 3090 ( they can have some high hot spot) , but my only regret is not taking pictures of it being opened. If you took a shit(sorry for the word) on it would have been more cleaned then this was delivered.
- cat hair
- dirt - NOT Dust - dirt
- fan blades are transparent, right? Well these were brown
- pads or basically burnt, difficult to clean i have consumed a box of wipes

So yes, i do not have pictures because I am an idiot and didn’t took any, but the others had the same issue, and we cannot say it is coincidence.

I am a humble guy, not looking for anything and if the cards were like he said -25-40 hours used with the family I would NOT care to write here anything.

But NO, i feel i was scammed , and even to this date he doesn’t reply and no receipt to be seen.

If he wanted his account back, he could have had it long time ago by cooperating with us. Again, this is not about 1 case, but 3-4 people …

Sorry , but again I do not agree with this.

Permalänk
Medlem

indeed whole card was covered in black sot and oil, hair in the fans, thermal pads was not even right over the memory on mine etc

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

I had no idea that your cards looked like this, mine was pretty much brand new looking and very clean. I thought that all the cards were in the same condition. In that case i understand you guys 🙌