Permalänk
Medlem

Speltips tack!

Hej!

Jag byggde färdigt min första egna dator här i veckan och har nu blivit sugen på att installera lite schyssta spel.
Jag har inte spelat så mycket på PC sedan 2005 och tar gärna emot tips på både gamla och nya spel.

Spelfavoriter sedan tidigare är följande:

Advance Wars
Command & Conquer Generals
Crypt of the NecroDancer
Cuphead
Donkey Kong Country 2
Fire Emblem Awakening
Heroes of Might & Magic III
Jazz Jackrabbit 2
Mario Kart 8
Metroid Prime
Need For Speed Underground 2
Pokémon Ruby & Sapphire
Portal 2
Resident Evil 4
Super Mario 64
Super Metroid
The Legend of Zelda Ocarina of Time
TimeSplitters 2
Tomb Raider Definitive Edition

Hittills har jag skaffat Homefront The Revolution för sitt TimeSplitters 2-easter egg och till min förvåning tyckte jag om basspelet väldigt mycket. Jag har även köpt Need For Speed Heat efter många timmar NFS Underground 2 i högstadiet och Act of War Direct Action för min kärlek till Command & Conquer Generals.

Jag tar gärna emot tips på bra spel i allmänhet såväl som spel som kan passa mig utifrån det jag gillar sedan tidigare.

Gärna tips på något rollspel där man levlar upp sin karaktär som i Pokémon - men med en krigare istället om det finns något sånt. Helst en enskild karaktär och inte flera som i exempelvis Final Fantasy eller Golden Sun.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

The Witcher (3)?

Permalänk
Medlem

Jag har nu aldrig spelat Pokemon så jag kan inte jämföra, men Witcher 3 som redan nämnts så är ju i linje med dina önskemål, snygg gafik trots sin ålder. Stor och varierande värld och engagerande story och sido-quests. Har själv spenderat nästan 300 timmar på den.
Assassins Creed Odyssey en annan. Sen finns ju alltid klassikern Skyrim. Men vill du ha modernare tider så finns ju Cyberpunk 2077.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ta en kik på Subnautica.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Skyrim

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Ta en kik på Subnautica.

Riktigt härligt spel, dock ganska buggigt.
Har ändå spelar igenom det 2 gånger.
Sen finns uppföljaren subzero. Kul, men även den lite buggigt.

Permalänk
Medlem

Går man efter din lista så verkar du gilla det mesta. Beta av någon eller några listor vet jag, ex dessa
https://culturedvultures.com/best-indie-games-all-time/
https://www.pcgamer.com/best-indie-games/
Tror du kommer gilla mycket av dom.

Skyrim är en världsfavorit som alltid är värd att iallafall testa.

Permalänk
Medlem

Factorio

Permalänk
Medlem

Firewatch är ett måste. Streets of Rouge är riktigt vasst just nu också... Sedan vill jag slå ett slag för Mr. Prepper -- underbart spel.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Titanfall 2, för att det typ är höjden av hur kul man kan ha med ett singleplayer FPS.

Hades, för att det är det bästa spelet pengar kan köpa. Lika bra på konsol iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Riktigt härligt spel, dock ganska buggigt.
Har ändå spelar igenom det 2 gånger.
Sen finns uppföljaren subzero. Kul, men även den lite buggigt.

Tycker personligen att upplevelsen är värd den trots buggarna, men håller med. Finns en näve man har funderat på varför de inte bara fixat.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Watchdog 1 o 2 har jag verkligen gillat att spela.
(nutida frågor och farhågor som visualiseras till hur de kanske fungerar i världen)
Horizon zero Dawn - precis spelat klart och är en riktigt tidsslukare (scifi fantasy) spelar som en krigare man lvlar up för mer perks.
Assassins creed origins/odessey/Ragnarrok. (origins får du "gratis"med amazon prime denna månad)

Jag har själv lirat ALLA nfs spel och de görs sig bäst på konsol om du inte kör med ratt.

Om du gillar strategi så civilization 6/stellaris.

Little nightmares om du gillar platforms spel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Fallout serien är alltid trevlig, bortsett från Fallout 76.

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.