Logitech G visar upp G502 X-serien

Permalänk
Medlem

Trevlans, har kört enbart Logitech. Först en G9a, strax efter de kom till marknaden, den ersatte jag till slut pga jag var helt enkelt rädd att den skulle ge upp med tanke på hur gammal den var då...Ersatte den med en G502:a, men inte när den släpptes utan den hade några år på nacken när jag köpte mig en. Så det säger ju en del om ungefär hur gammal min G9a var.

502:an hade jag fram till förra året då katten välte ut ett glas vatten över den så högerklick gick och la sig. Köpte en till 502:a fast RGB varianten som jag kör nu och lär köra med den tills den ger upp. Vem vet när det blir, sannolikt är det ett antal år innan det sker...om inte katten har andra planer dvs

När denna väl ger upp lär det bli Logitech igen, brukar inte vara märkestrogen på detta vis men jag är så pass nöjd med G9an och G502an att jag ser helt enkelt ingen vits med att prova något annat som det ser ut nu. Kanske blir det en sån här, eller kanske har dess ersättare nått marknaden innan det sker xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Sjuka priser!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Sitter själv fortfarande med min G502 Proteus Core (Tror jag den heter). Första med endast blått ljus. Har ibland funderat på att köpa en ny, kanske blir en av dessa. Om jag kan använda i 10 år så tycker jag att priset låter okej.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig Plus har en batteritid på 120 tim respektive 140 tim jämfört med lightspeed om rgb inte är aktiverad när de är exakt samma mus enligt er?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Aldrig provat G502, men gillar formen på såväl MX518/G400 som G603.
Hur är formen på G502 mot de andra?
Lite svårt att se när den har en massa fler knappar osv.

G603 är rätt bra, men för plastig yta. Utmärkt kontorsmus men sämre för spel då den är hal. Vikten minskas med AAA-batteri i adapter, vilket också gärna är laddningsbart.
Har färdigladdade batterier på bordet, tar inte många sekunder att byta.

Varför G502 aldrig varit intressant är för att skrollhjulet har lutning/tilt, det brukar göra hjulet mindre stabilt och även tyngre att klicka med. Använder skrollknappen mycket frekvent så den ska vara lätt att klicka med utan att råka skrolla el något annat samtidigt.
Hade gärna haft fler knappar än G603, i det ser 502 bättre ut.

Sen intressant och helt rätt att RGB-varianten kostar mer. Gör likadant med det mesta annat också. Låt bling-folket betala.

Bra att nya stöder trådlös laddning, däremot borde de göra en trådlös laddplatta som passar under skrivbordsmatta också. Nuvarande har ju en stor upphöjning.

Nog börjar priserna vara väl så höga, för möss. Över 1000 är ju väl så saftigt.

Permalänk
Medlem

Har noll förtroende för Logitechs gamingsprylar längre. Körde allt logitech tidigare, mus, tangentbord och headset... hade problem med alla. Flera olika möss också dessutom. Glappande brytare i mössen var ett av problemen. Deras mjukvara har även den... förbättringspotential...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Har noll förtroende för Logitechs gamingsprylar längre. Körde allt logitech tidigare, mus, tangentbord och headset... hade problem med alla. Flera olika möss också dessutom. Glappande brytare i mössen var ett av problemen. Deras mjukvara har även den... förbättringspotential...

För att inte tala om det ökända problemet att deras möss dubbelklickar..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av wurpan:

Har noll förtroende för Logitechs gamingsprylar längre. Körde allt logitech tidigare, mus, tangentbord och headset... hade problem med alla. Flera olika möss också dessutom. Glappande brytare i mössen var ett av problemen. Deras mjukvara har även den... förbättringspotential...

Samma här. Körde MX500 och MX510 i jag vet inte hur många decennium. Provade någon G9 Laser men den hade konstig känsla i knappar och scrollhjul. Så när man skulle byta upp sig till 2010-talet provade jag en G403 Prodigy som började dubbelklicka efter någon månad. Bytte till G502 som började dubbelklicka efter två veckor, fick en ny G502 som dubbelklickade efter någon mån.

Har dessutom ett G512 mekaniskt tangentbord där switcharna förvisso fungerar bra än så länge, men ett helt gäng dioder i knapparna har dött så det är konstiga färger samt att dioderna för caps lock och num lock är stendöda. Tangentbordet började "slockna" redan efter ett halvår max.

Blir aldrig mer Logitech för min del. Dessutom räcker 5-600 kr för en mus.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

För att inte tala om det ökända problemet att deras möss dubbelklickar..

Kan väl knappast gälla alla möss? Har en MX master 1 hemma och Mx master 3 på jobbet och dessa fungerar klockrent.
Haft äldre gamingmöss i form av mx518 utan problem, men där emot upplever jag att vänster musknapp på nya GMX518 inte är var den var för 1 år sedan, men den dubbelregistrerar inte än iaf.

Har deras kvalitet gått ner sig nu i modern tid??
Hade sett fram emot att testa nya G502 nämligen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Kan väl knappast gälla alla möss? Har en MX master 1 hemma och Mx master 3 på jobbet och dessa fungerar klockrent.
Haft äldre gamingmöss i form av mx518 utan problem, men där emot upplever jag att vänster musknapp på nya GMX518 inte är var den var för 1 år sedan, men den dubbelregistrerar inte än iaf.

Har deras kvalitet gått ner sig nu i modern tid??
Hade sett fram emot att testa nya G502 nämligen.

Har MX serien både på jobbet hemma med MX Master 2 och 3 samt MX keys och där verkar fortfarande kvaliten vara som gamla Logitech. Men det kommer oroväckande mycket rapporter från gamingserien.

Permalänk
Medlem

Vart skratta lite över namnen. Nog har Intel, AMD, Nvidia osv gjort sina stolpskott men G502X samt G 502 X, förlåt?
Ursäkta, har ni en G.... 502....X på hyllan? Eller en G502X?

😂

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Galet vad dyrt det blivit med möss alltså. Visst folk har preferenser för Logitech, men du får ju en supersnabb, lätt, trådlös Razer Viper Ultimate för under tusenlappen. Eller en Logitechs egna G Pro X Superlight för den delen. Inga budgetmöss direkt. Vad är det som gör att de här ska kosta nästan det dubbla?

Det dom gör dessa dubbelt så dyra (eller snarare GPSL och RVU hälften så dyra) är att dom funnits på marknaden ett bra tag och därmed droppat i pris. Båda dom hade lanseringspris runt 15-1800:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det låter ju helt klart överkomligt. Gillar dock AA-batterier av en annan anledning och det beror på att interna batterier blir sämre över tid men det är väl helt klart en smaksak. Har en gammal Xbox 360-kontroller från 2005 t.ex. som fortfarande går bra att använda då AA används. Tror inte att ett internt batteri från 2005 hade mått så bra.

Lite OffT.
Men precis detta gjorde att jag köpte en riktigt billig skäggtrimmer. Hittade ingen av bättre kvailté med AA batterier.
Den jag hade funkade kanske i 5 min efter flera timmars laddning. Helt värdelös. Denna hoppas jag håller i flera år. Batterierna håller ju i alla fall riktigt länge nu.

Samma sak gäller X360 kontrollen som du nämde jämfört med DS4 kontrollen. X360 kontrollens batterikapacitet springer cirklar runt DS4 kontrollens batterikapacitet på 1000mAh.

Använder 2100mAh för både skäggtrimmern och X360 kontrollen, men har 2600mAh som väntar på att börja användas.

Nä, inbyggda batterier hör hemma på batteriåtervinningen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Det dom gör dessa dubbelt så dyra (eller snarare GPSL och RVU hälften så dyra) är att dom funnits på marknaden ett bra tag och därmed droppat i pris. Båda dom hade lanseringspris runt 15-1800:-

Det förklarar väl inget egentligen? Det låter bara som att lanseringspriserna är åt skogen. Finns det någon annan produktgrupp som sjunker till nästan halva priset på två år?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Kan väl knappast gälla alla möss? Har en MX master 1 hemma och Mx master 3 på jobbet och dessa fungerar klockrent.
Haft äldre gamingmöss i form av mx518 utan problem, men där emot upplever jag att vänster musknapp på nya GMX518 inte är var den var för 1 år sedan, men den dubbelregistrerar inte än iaf.

Har deras kvalitet gått ner sig nu i modern tid??
Hade sett fram emot att testa nya G502 nämligen.

Gäller främst deras gamingmöss men även Anywhere-serien, t ex föregångaren till denna Logitech g502 wireless. Den hade enorma problem med dubbelklick.
Hoppas Logitech har bättre kvalitetskontroll nu.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Kan väl knappast gälla alla möss? Har en MX master 1 hemma och Mx master 3 på jobbet och dessa fungerar klockrent.
Haft äldre gamingmöss i form av mx518 utan problem, men där emot upplever jag att vänster musknapp på nya GMX518 inte är var den var för 1 år sedan, men den dubbelregistrerar inte än iaf.

Har deras kvalitet gått ner sig nu i modern tid??
Hade sett fram emot att testa nya G502 nämligen.

G-serien verkar vara katastrof. Hade inga problem med gamla MX heller. Det var snarare nästan lite irriterande att de aldrig gick sönder så man kunde motivera en uppgradering.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Aldrig provat G502, men gillar formen på såväl MX518/G400 som G603.
Hur är formen på G502 mot de andra?
Lite svårt att se när den har en massa fler knappar osv.

Gillar du formen på dem gillar du sannolikt G502 också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt köpa en Lightspeed. Har haft två av den nuvarande tillsammans med logitech powerplay (så man aldrig behöver fundera på att ladda). Lättare vikt låter klockrent, vikten är den enda nackdelen som jag ser det idag. Har testat G903 lightspeed också men jag klarar mig inte utan att kunna mappa en massa till knapparna på musen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

G903 är också min favorit. Enda jag inte gillar med den egentligen är scrollhjulet, där man ju får välja mellan två lägen med antingen väldigt tröga (och högljudda) steg eller helt fritt med noll friktion som nästan roterar bara man andas i närheten. Skulle vilja ha ett läge däremellan, helt steglöst men med ändå lite friktion…

Ja, hade det inte varit för de apkassa brytarna så hade det varit det värsta med dem.

Tyvärr har jag lådor för 5st G502 och 3st G903 där hemma. Alla ersatta pga. brytarfel. Helt otroligt att Logitech inte åtgärdat problemen.
Har ett gäng headsets ersatta av dem också...

Permalänk

Någon som hittat en butik som är redo att skicka idag?

20-31 sept verkar de flesta få in dom.
Mest sugen på trådlös utan RGB.

Permalänk
Medlem

Är fortsatt riktigt nöjd med min G703:a som jag haft i några år nu. Laddade den oerhört sällan (tror det var 3 ggr totalt på 6-7 månader) men köpte ändå en Powerplay när det var dags för ny musmatta. Smidigt värre.

Gillar musen främst för dess storlek och form som passar mitt grepp väldigt bra. Hade dock gärna haft en sån där landningsbana för tummen att vila på som dessa har. Scrollhjulet på G703 är aningen för smooth, jag gillar skarpa klick. Annars tiptop och den får hänga med många år till, tills den är helt uttjänt.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpRange:

Någon som hittat en butik som är redo att skicka idag?

20-31 sept verkar de flesta få in dom.
Mest sugen på trådlös utan RGB.

Det verkar som den blivit försenad generellt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Var nyss inne på inet och spontan köpte en Logitech G502 X Plus och en Logitech G Power Play. Mitt spontana köp blev 2889kr 👀. Tänkte då min lätt använda Logitech wireless pro inte passar mig som mus. Vet att den äldre G502 var underbar så kan bli kul och testa den nya ikväll och se vad som är nytt och ändrat.

För den som är ute efter en. Finns två kvar på inet butiken Sveavägen.

Permalänk
Medlem

Hittade på Webbhallen, G502 X Lightspeed för 1182 :-

https://www.komplett.se/product/1215747/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Skrivet av BlackRed Guy:

Hittade på Webbhallen, G502 X Lightspeed för 1182 :-

https://www.komplett.se/product/1215747/gaming/spelutrustning...

Jag beställde, ska bli intressant att se om dom hedrar det priset.
400 kronor lägre än alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpRange:

Jag beställde, ska bli intressant att se om dom hedrar det priset.
400 kronor lägre än alla andra.

Ja, blev riktigt överraskad, beställt en jag med.

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha korrigerat priset nu.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

Vilket bra pris! Jag beställde en G502 X Lightspeed nu. Har använt G9, G502 och sedan G502 Wireless (+PowerPlay) i många år! Äntligen dags för en uppgradering. Ej nödvändigt, men kul!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blir lite smått sugen på en Logitech G502 X Lightspeed Wireless Vit.
Designen påminner mycket om min MX Master 3 som jag verkligen älskar, men skulle vilja ha någon mer "gaming anpassad" för just spelandet.

Nu spelar jag inga generiska r'n'g som BF, CoD, CS eller liknande så behöver ingen 10grams fjädermus heller.

Jag körde alltid Logitechs lyxiga kontorsmöss, från att den första dök upp egentligen.
Revolution, reloaded, MX Master etc, lämnade dock efter MX master efter att ha provkört en Steelseries Rival3 och insåg hur viktigt en "riktig" sensor var.

Blev ganska snabbt en G502 därefter, frihjulsscroll, lite extraknappar och faktiskt liknande form som Logitechs kontorsmöss.
Har man en gång haft och vant sig vid frihjulsscroll, så vill man nog inte gå tillbaka (om man gör annat än att spela)

Vanliga G502 finns på rätt trevliga kampanjer, har haft min icke trådlösa i drygt 4 år utan tecken på problem.
Go for it!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com