Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Lego Ferrari Daytona SP3. Ca 8h byggtid, 3778 bitar. Banana for scale.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Lillen började snabbt bli för stor för buren jag hade i bilen (som precis gick in på djupet i bilen), så det fick bli att införskaffa hundgrind och lastgaller istället. Både jag och lillen är mycket nöjda med denna uppgradering. Blev även en ny stor och fluffig bädd som bättre täcker upp allt utrymme han nu har att röra sig på där bak.

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för charmig ras du har?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad är det för charmig ras du har?

Det är en Whippet hane som nu är 17 veckor gammal. Ett riktigt litet charmtroll.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Det är en Whippet hane som nu är 17 veckor gammal. Ett riktigt litet charmtroll.

<Uppladdad bildlänk>

Tyckte det såg ut som en whippet, är en av dom hundraserna jag skulle överväga om jag hade tid för en egen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

<Uppladdad bildlänk>
Lego Ferrari Daytona SP3. Ca 8h byggtid, 3778 bitar. Banana for scale.

Då är bara frågan varför du lagt en mini banan framför bilen säger ingenting om storleken ungefär som att ställa en sko brevid.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hjälm och goggles till elscootern

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Hjälm och goggles till elscootern

<Uppladdad bildlänk>

Vad har du för scooter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Vad har du för scooter?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Slysor:

Det är en Whippet hane som nu är 17 veckor gammal. Ett riktigt litet charmtroll.

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt stilig! Har själv två stycken lite äldre Whippet-herrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Lego Ferrari Daytona SP3. Ca 8h byggtid, 3778 bitar. Banana for scale.

Första gången jag känt ordet sexig tillsammans med Lego.

När jag var barn / strax över barn eller något fick jag en liknande stor Teknik-Lego-bil, den var jävligt cool med fungerande kolvar, hjulupphängning och växellåda å lite sånt. Hur ballt som helst.

Skrivet av vinylens:

Då är bara frågan varför du lagt en mini banan framför bilen säger ingenting om storleken ungefär som att ställa en sko brevid.

Kolla också soffbordet och soffan i bakgrunden, samt 4000 bitar. Det är en stor modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Första gången jag känt ordet sexig tillsammans med Lego.

När jag var barn / strax över barn eller något fick jag en liknande stor Teknik-Lego-bil, den var jävligt cool med fungerande kolvar, hjulupphängning och växellåda å lite sånt. Hur ballt som helst.

Kolla också soffbordet och soffan i bakgrunden, samt 4000 bitar. Det är en stor modell.

Vet att det är en stor modell var mer tanken på hur man jämför sedan kan man få saker att se stora eller små ut beroende på hur man fotar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vet att det är en stor modell var mer tanken på hur man jämför sedan kan man få saker att se stora eller små ut beroende på hur man fotar.

Det är en meme, inget att hänga upp sig på

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Första gången jag känt ordet sexig tillsammans med Lego.

När jag var barn / strax över barn eller något fick jag en liknande stor Teknik-Lego-bil, den var jävligt cool med fungerande kolvar, hjulupphängning och växellåda å lite sånt. Hur ballt som helst.

Kolla också soffbordet och soffan i bakgrunden, samt 4000 bitar. Det är en stor modell.

Denna?

Byggde mycket med Lego när jag var yngre och var då var den till vänster helt fantastiskt med fungerande 5 växlars växellåda plus back. Spola fram tiden ~15 år och jag får på någon sida syn på Lamborghini Sian-modellen. Älskar utseendet på Lamborghinis så jag köpte den direkt för att ha som prydnad och för att få lite byggnostalgi. Men jag blev helt blown away av hur mycket modellerna utvecklats. Om man tyckte om Lego när man var yngre så kan jag helhjärtat rekommendera någon av dessa stora bilar (Bugatti Chiron, Lamborghini Sian eller Ferrari Daytona SP3), det är en fantastiskt nostalgiupplevelse som även har blivit bättre med åren.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

En kul leksak införskaffades.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

En kul leksak införskaffades.

<Uppladdad bildlänk>

Avis! Har själv gått och suktat efter en trx-4, men det är en massa pengar!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Avis! Har själv gått och suktat efter en trx-4, men det är en massa pengar!

Eller hur! Har blickat flera gånger mot en trx-4 jag också.. Men jag kommer nog införskaffa en Axial scx24 inom kort för att undersöka om crawlers är något för mig innan jag spenderar allt för mycket pengar

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

Eller hur! Har blickat flera gånger mot en trx-4 jag också.. Men jag kommer nog införskaffa en Axial scx24 inom kort för att undersöka om crawlers är något för mig innan jag spenderar allt för mycket pengar

Låter vettigt, lite mer realistiskt pris på en sådan! Och den fanns ju i rätt roliga utföranden också, en c10 hade inte varit helt fel

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk

Husqvarna Norden 901

Senaste större inköpet är en motorcykel.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linux Lover:

Senaste större inköpet är en motorcykel.
https://utedag.se/advrider/Norden901.jpg

Fin hoj och fina fjäll. Var är bilden tagen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Playstation 5 och FC6

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Avis! Har själv gått och suktat efter en trx-4, men det är en massa pengar!

Ett tips är ju att kolla in en RedCat Gen8 eller 7. Mycket crawler för pengarna om man kan skippa tex 2 växlad låda etc. Elefun säljer dessutom sjukt mycket uppgraderingar till dom.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Skrivet av griid:

Fin hoj och fina fjäll. Var är bilden tagen?

Tack så mycket. Det är just norr om Stekenjokkvägen/Vildmarksvägen i Saxnäs.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Glas Skates till Logitech G Pro X Superlight

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Tänkte testa en kolstålpanna för att komplettera mina gjutjärnspannor. Testar ikeas 28 cm, lär väl duga som instegsmodell. Behöver brännas in och de rekommenderar att man gör det tre gånger första gången. Så kommer dröja innan den används första gången.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

USB-meter

I en djungel av USB-laddare, USB-kablar och olika laddningsprotokoll bestämde jag mig för att själv ta reda på hur det verkligen ligger till. Detta genom att själv mäta och undersöka laddare och kablar.
Hjärtat i det hela är USB-metern FNB-48, en kompetent och tillförlitlig mätare som klarar samtliga moderna protokoll, så som PD 3.0, Samsung FC mm. Den klarar även av att mäta resistans i kablar och visa frekvenser, går även att koppla via BT till din smartphone.
Som ström-sänka använder jag ett 150W system från Aideepen.

Bilden nedan visar resistans i en Biltemakabel av typen USB-A - USB-C kabel. 0,29Ω (0,145Ω/m) är mycket för en kabel av den här typen. Det sorgliga är att resistansen i kablar är den viktigaste faktorn för kvalitén på kabeln. Resistans visar aldrig när du köper dem.

Nedan är stömsänkan i bruk. har kylfläns som aktiveras vid behov.

Här är hela system i en testkonfiguration.

Man kan testa laddare och kablar enkelt med detta system. Det går även att läsa av E-marker chip i kablar vilket är ett stort plus med.

Permalänk
Medlem

Blev en ny struggle pyjama till samlingen, specifikt en yusho top model.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Var dags att uppgradera ljudet här hemma!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen har likadana bilar (Cupra Born) och följaktligen ser bilnycklarna exakt likadana ut. Rätt opraktiskt har det visat sig (surprise, surprise). Nu gör de inte det längre.

Ni får gissa vems bil nyckeln går till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/yInS4rE.jpg

Jag och tjejen har likadana bilar (Cupra Born) och följaktligen ser bilnycklarna exakt likadana ut. Rätt opraktiskt har det visat sig (surprise, surprise). Nu gör de inte det längre.

Ni får gissa vems bil nyckeln går till...

Haha fy för fan, det var det hemskaste jag sett i mitt liv 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Nytt band/skydd till min Galaxy Watch.
Gillade inte bandet som följde med, så fick bli ett sånt här. Väldigt nöjd
Modellen är en Spigen Rugged armor.
<Uppladdad bildlänk>

Var köpte du kitet ifrån?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650