Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

För mycket Lego och en tatuering 🙄
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Är det Comic Sans på tatueringen? Hard core om det är det

Edit: ser inte ut som det när jag tittar närmare

Permalänk
Medlem

Plockade upp en ylletröja på Norge-resan. Kan inte bära den så ofta som jag hade önskat, men det kanske är bäst för äktenskapet ändå.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

LG UltraWide 35WN65C-B

Köpte in en Lg skärm till mammas hemma kontor. Hon Är nöjd med större skärm än MacBookens

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Så var det dags igen, senaste inköpet... en klyvkniv som går att ha lägre än klingan för dolda snitt, har saknat detta ett tag. Tyvärr tappade schenker bort den en stund nånstans mellan Tyskland och Sverige, men den hittade rätt till slut.

Nu måste jag bara bli klar med tenta-plugget (2 veckor kvar) så jag kan faktiskt kan använda sakerna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Är det Comic Sans på tatueringen? Hard core om det är det

Edit: ser inte ut som det när jag tittar närmare

Haha, nej inte så hardcore. Det är Daniel Black

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Fick bli en borrhammare inför montering av 22 radiatorer/element och rördragning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Fick bli en borrhammare inför montering av 22 radiatorer/element och rördragning.

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som du har verktyg som klarar det ändå

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Ser ut som du har verktyg som klarar det ändå

Nja, några 10-25mm hål i betong hade jag inget som klarar, mindre hål har fungerat okej med borrdragaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Gött! Hittat något extra billigt ställe eller bara "bunkrar" du? Tar gärna tips om det är billigare än vanligt

Delitea, 105 kr per burk vilket var det billigaste jag hittade. Fyra för att få hem dem fraktfritt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

En liten glödplugs klämma till bilen. Funkar bra, det som är bra är att man kan byta batteri när det blir dåligt. Det som är mindre bra är att det är ett NICD på 1800mah istället för ett NIMH som brukar ligga på runt 3000mah. Får se hur det klarar sig, perfekt att ha i fickan.
<Uppladdad bildlänk>

Endera är den väldigt gammal och har legat på lagret eller så bryter tillverkaren mot lagen, Kadmium har varit helt förbjudet att använda i batterier i 5 år (men man skulle få sälja slut på tillverkade prylar) och Batteridirektivet kom 2006 så det är väldigt underligt att du kunnat köpa nått med batterier med Kadmium, se verkligen till att de tas om hand på rätt sätt när de är uttjänta.
https://environment.ec.europa.eu/topics/waste-and-recycling/b...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Endera är den väldigt gammal och har legat på lagret eller så bryter tillverkaren mot lagen, Kadmium har varit helt förbjudet att använda i batterier i 5 år (men man skulle få sälja slut på tillverkade prylar) och Batteridirektivet kom 2006 så det är väldigt underligt att du kunnat köpa nått med batterier med Kadmium, se verkligen till att de tas om hand på rätt sätt när de är uttjänta.
https://environment.ec.europa.eu/topics/waste-and-recycling/b...

Kan vara gamla saker då intresset för modeller svalnat eller så är det något parti som slinkit förbi. det som står på batteriet är: sigema SC 1800mah 1.2 volt NI-CD sealed type rechargeble.
Lägger alltid gamla batterier i holken eller återvinningen.

Kan det vara så att inköparen gjort en miss? Biltema sålde en handdammsugare för flera år sedan med NI-CD batterier i, idag ser den likadan ut så kanske det sitter kvar sådana i den också? fast den dammsugaren har några år på nacken så där kan det fortfarande varit lagligt när jag köpte den och att dom bytt batterier på resten, eller om de haft ett väldigt stort lager med väldigt låg åtgång. så kan det även vara med denna glödare?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kan vara gamla saker då intresset för modeller svalnat eller så är det något parti som slinkit förbi. det som står på batteriet är: sigema SC 1800mah 1.2 volt NI-CD sealed type rechargeble.
Lägger alltid gamla batterier i holken eller återvinningen.

Kan det vara så att inköparen gjort en miss? Biltema sålde en handdammsugare för flera år sedan med NI-CD batterier i, idag ser den likadan ut så kanske det sitter kvar sådana i den också? fast den dammsugaren har några år på nacken så där kan det fortfarande varit lagligt när jag köpte den och att dom bytt batterier på resten, eller om de haft ett väldigt stort lager med väldigt låg åtgång. så kan det även vara med denna glödare?

Batteritypen är rätt gammal, det har ju kommit NiMh som närmaste ersättare och idag har det mesta som ska klara hög ström konstruerats om för någon typ av Lithiumbatterier så de har nog legat på lager, jag har svårt att tro att de på nått sätt nyproducerats men bara tillverkaren kan svara på det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bakgrund:
Hur laddar man upp bilder i forumet?-guide

Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst, exempelvis imgur.com.

Kopiera sedan länken till bilden inklusive filändelse, t.ex. .jpg eller .png.

Infoga bild:
Använd "infoga bild"-funktionen eller [img]-taggar för att infoga en bild, dvs. [img]bildlänk inkl. filändelse[/img]

https://i.imgur.com/YLuHRhA.png

Visa mer

Nog borde detta uppdateras nu när SweClockers fått inbyggt stöd för bilduppladdning?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Man kan inte redigera inlägg efter en viss tid längre så det får moderator göra i så fall. Men de flesta förstår sig nog på det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S22 Ultra (Juli månads mobil hos Comviq)
Skärmskydd från amazon. Skal från phonehouse.

Det blev för många sprickor i min Huawei P30 Pro så det var dags att byta.
Hade det inte blivit så hade jag nog bara bytt batteri i den.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Batteritypen är rätt gammal, det har ju kommit NiMh som närmaste ersättare och idag har det mesta som ska klara hög ström konstruerats om för någon typ av Lithiumbatterier så de har nog legat på lager, jag har svårt att tro att de på nått sätt nyproducerats men bara tillverkaren kan svara på det.

Får använda den tills den är slut och sedan återvinna den på rätt sätt helt enkelt. Känns som det nästan måste vara en äldre lagervara.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En fråga.

Måste det vara nya saker, eller går det bra begagnade prylar som är nyinköpta?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

En fråga.

Måste det vara nya saker, eller går det bra begagnade prylar som är nyinköpta?

Allt du har köpt skulle jag säga 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tiopack metallsugrör från Kjell & Company. Har använt ett papperssugrör en gång, aldrig mer. (Nackdelen med metallsugrör är att man kan dö av dem, det var visst någon som ramlade olyckligt och fick genom hjärnan.)

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på pumpen som brummar lite för mycket. Så stod mellan ny pump eller gå till tornkylare och skippa vatten. Och så fick det bli. Visst lite kul är det med vatten men tycker mest det är massa bök. Så nu ska allt ut och kylare till cpu och gpu bytas. Grafikkortet får sin originalkylare (MSI 1060 med twin frozr-kylare). Vattenkylningen består av bla två Zalman Reserator utan pumpar och lite annat kul. Får se om jag orkar sälja det eller om det får hamna på vinden i väntan på att jag ångrar mig igen

Cpu-kylaren blev iaf en Be Quiet! Dark Rock Slim som borde passa min 5800X utmärkt. Blir den för varm finns ju fästen för en extra fläkt så känner mig trygg. Läst gott om den bla här på Swec.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ekhyddan:

Samsung Galaxy S22 Ultra (Månadens mobil hos Comviq)
Skärmskydd från amazon. Skal från phonehouse.
https://i.postimg.cc/Y0MqTVLC/s22.jpg

Det blev för många sprickor i min Huawei P30 Pro så det var dags att byta.
Hade det inte blivit så hade jag nog bara bytt batteri i den.

Nyfiken! Är du nöjd med S22 Ultra?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Nyfiken! Är du nöjd med S22 Ultra?

Ja det är jag.
De kort som jag har tagit med den tycker jag har ser bra ut men jag har inte hunnit testa kameran utförligt.
Samsung One UI tycker jag har bra funktioner och är lätt att anpassa till hur jag vill ha det.
Pennan har jag inte börjat använda än.
Bara lite större än P30 Pro så jag vande mig snabbt.

Det är synd att de inte säljs med Snapdragon i Europa dock.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

En jättestekpanna / wook / laga mat sak.

Muurikka 78cm

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

2 Kg resin och 40 meter USB kabel (10x4)

Permalänk
Medlem

En EcoFlow Max.
Stänger de av strömmen till höst kan jag fortsätta dammsuga, who's laughing now? Skojjar

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Blev ett switch igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

En EcoFlow Max.
Stänger de av strömmen till höst kan jag fortsätta dammsuga, who's laughing now? Skojjar <Uppladdad bildlänk>

Cool!
Nyfiken, vad kostar en sån där pjäs, det finns olika styrkor också om jag fattar det rätt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Cool!
Nyfiken, vad kostar en sån där pjäs, det finns olika styrkor också om jag fattar det rätt?

runt 7 beroende på storlek

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Cool!
Nyfiken, vad kostar en sån där pjäs, det finns olika styrkor också om jag fattar det rätt?

Skrivet av Adnerhill:

runt 7 beroende på storlek

Japp ^^, ca 7k. Det fullständiga namnet, ECOFLOW River Max 576Wh, beskriver batteri-storlek.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Oh no, they're multiplying!
(Blev tydligen ytterligare ett par till Bessey REVO, ett par UniKlamp och några LMU.)

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.