Veckans fråga: Vilken mediaspelare använder du för musik?

Permalänk
Medlem

Finlyssnar på pc genom foobar2000 som körs i wasapi (push) + Mathaudio room EQ som jag kombinerar med en UMIK.

Har också en del rumsakustik som jag någon gång har fått så mycket av att jag kan skippa alla filter. Nuvarande är absorbenter på första reflexen i sidorna, och helmholtslådor för min största puckel på 32hz.

Fullyssning sker i vad som helst.. spotify, di.fm, eller bara youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

vet ej om det räknas som strömningssida men jag bygde en egen navidrome och kör numera med för min musik. Riktigt smidigt!

Kan tipsa om substreamer på android om du vill köra Navidrome utanför huset. Reversen proxy behövs dock

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Youtube för det mesta. Annars Spotify.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Gnarf:

Kan tipsa om substreamer på android om du vill köra Navidrome utanför huset. Reversen proxy behövs dock

Har substreamer, fungerar utmärkt. Kör dock utan reverse proxy men med egen VPN tunnel in till huset
Ska bli en mer ordentlig lösning senare när man uppgraderat servrarna lite!