Skärmstativ som går bakom skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Skärmstativ som går bakom skrivbordet?

Hej!

Jag håller på och färdigställer kontoret och letar efter en lämplig arm för en 42" skärm(LG C2). Jag skulle helst vilja ha en arm som gör att man kan flytta skärmen "bakom" skrivbordskanten om jag känner att jag skulle behöva djupet. Jag hittar ingen information om vilka som har den möjligheten men jag har hittat ett youtube-klipp på en Ergotron HX som nästan kan hamna bakom skrivbordet.

Någon som har erfarenhet av något annat stativ jag ska titta på?

Permalänk
Medlem

Ganska många armar borde klara det där men frågan är om de klarar att all vikt är på ”fel” sida. Jag körde en M VESA Gas Lift Arm Single Svart i många år och den har samma typ av fot som Ergotron-armen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Ganska många armar borde klara det där men frågan är om de klarar att all vikt är på ”fel” sida. Jag körde en M VESA Gas Lift Arm Single Svart i många år och den har samma typ av fot som Ergotron-armen.

Jag tänkte att det finns en risk att skärmen tar i armen så det förhindrar att få den längre bak?
Men det är nog som du säger att de flesta borde klara det mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovan:

Jag tänkte att det finns en risk att skärmen tar i armen så det förhindrar att få den längre bak?
Men det är nog som du säger att de flesta borde klara det mer eller mindre.

Skärmen kan ta i armen på alla fästen, det beror mer på skärmen än fästet men är det ett problem kan du med hjälp av distanser och längre skruvar öka avståndet mellan skärmen och fästet lite grann.

Är det avståndet till skärmen du vill åt kanske det är möjligt att "flytta dig bakåt" med hjälp av någon (i sann 90-talsstil) utdragsbar tangentbord+mus hållare.

Personligen har jag skärmen på fixt avstånd och höjd från skrivbordet oavsett om jag sitter eller står. Så när nya skärmen var för tung för gasarmen jag länkade byggde jag mig ett fast stativ istället på rätt höjd och avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Skärmen kan ta i armen på alla fästen, det beror mer på skärmen än fästet men är det ett problem kan du med hjälp av distanser och längre skruvar öka avståndet mellan skärmen och fästet lite grann.

Är det avståndet till skärmen du vill åt kanske det är möjligt att "flytta dig bakåt" med hjälp av någon (i sann 90-talsstil) utdragsbar tangentbord+mus hållare.

Personligen har jag skärmen på fixt avstånd och höjd från skrivbordet oavsett om jag sitter eller står. Så när nya skärmen var för tung för gasarmen jag länkade byggde jag mig ett fast stativ istället på rätt höjd och avstånd.

Eftersom jag inte har sakerna än så tänkte jag vara proaktiv och köpa ”rätt” från början. Jag tror att det troligen är som du säger att det något man ställer in en gång och sen inte ändrar.
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Supernöjd med ergotron iaf

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P