HBO Max slås samman med Discovery Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

HBO är ofta tung underhållning. Väldigt bra men kräver uppmärksamhet för att det är så bra. Inget casual..

Det som discovery kan ge är sådana där program som "we built this city", "big machines" "arkitektur", historiska faktaprogram etc. Sånt jag dras till vad gäller tv-tv. Men inget jag vill skaffa en till tjänst för.

Så bakas det in för en tia, fine.. För dubbla priset... Då hoppar jag på HBO vid de stora släppen enbart.

Allt handlar om vad det kostar, naturligtvis. Det jag vänder mig mot är den nuvarande trenden att vi har en massa jättar som skall ha lite av allt och konkurrera med det. Jag skulle mycket hellre haft flera tjänster som var nischade mot ett område och så fick man betala för de man ville ha. Det här ser väldigt mycket ut som ett försök att ta det attraktiva i HBOs djupa bibliotek (ja, det är attraktivt - de har överlevt i decennier utan att visa reklam eller ingå i några bundles, och det gör man inte om inte folk vill se det man producerar) och dra upp priset för det genom att slänga med en massa billiga program, eller att bryta de dyra programmen för reklam. Discovery var tidigare det perfekta exemplet på en sådan tjänst som jag ville att alla skulle vara - de hade absolut inget jag ville ha, så hade det gett mig tjänsten gratis så hade jag ändå inte tittat. Det är alldeles perfekt, både för mig och för den som är ett superfan av Discovery. Den enda det inte är perfekt för är personen som tittar lika mycket på både manusdriven prestige-TV och reality. Jag vågar påstå att de personerna är väldigt få.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Härligt! Nu blir det Gold Rush 24/7!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Discovery Plus har den värsta white trash dyngan jag någonsin sett.

Blir det sammanslagning där så blir det omedelbar uppsägan.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Hett ämne, mycket känslor! Hehe

Allmänt tycker jag många sagt att de ogillar "alla olika streamingtjänster som dyker upp".

Kul att de som vill ha en streamingtjänst för varje programtyp nu gör sin röst hörd här i tråden.

"En till streamingtjänst, thats it jag piratar"
"färre tjänster?? Thats it jag piratar" 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Hett ämne, mycket känslor! Hehe

Allmänt tycker jag många sagt att de ogillar "alla olika streamingtjänster som dyker upp".

Kul att de som vill ha en streamingtjänst för varje programtyp nu gör sin röst hörd här i tråden.

"En till streamingtjänst, thats it jag piratar"
"färre tjänster?? Thats it jag piratar" 😅

Hehe, förstår precis vad du menar men riktigt så enkelt är det ändå inte. Jag t ex väljer vilka tjänster jag vill sponsra genom en prenumeration med stor omsorg. Nu "besmutsas" en av dem med ett innehåll jag aktivt valt att exkludera. Inte ens när Discovery kört med gratismånad har jag nappat.

Man måste skilja på tjänster och tjänster. Hade HBO Max slagit sig ihop med Apple TV+ eller Amazon Prime hade vi nog alla hurrat!

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara klart med sammanslagningen. Våren 2024 gäller för Sverige. Tidigare i USA.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem
Skrivet av "dj":

Nu verkar det vara klart med sammanslagningen. Våren 2024 gäller för Sverige. Tidigare i USA.

Ja sommaren 2023 i USA, skönt att man iaf får ett år till med halva priset för HBO Max. Får se vad det landar på sen

https://variety.com/2022/digital/news/hbo-max-discovery-plus-...