HBO Max slås samman med Discovery Plus

Permalänk
Melding Plague

HBO Max slås samman med Discovery Plus

Till följd av Discoverys förvärv av Warner Media är den långsiktiga planen att slå ihop de båda streamingtjänsterna till en gemensam plattform.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här var det jag var rädd för när affären blev klar - att de skall göra en ny, dyr tjänst med allt. Discovery är nästan bara reality-skräp som jag absolut inte vill betala för.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Intressant läsning, undrar hur dom kommer ta ställning till Hbo:s "halva priset for lifetime" erbjudande som kom iom lanseringen av "max"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Intressant läsning, undrar hur dom kommer ta ställning till Hbo:s "halva priset for lifetime" erbjudande som kom iom lanseringen av "max"

Ja, det är intressant att få veta.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Antagligen gör dom om bolaget så det ""lifetime"" gäller bara HBO max som nu försvinner och ersätts med HBo-Discovery Max där inte life time gäller.... bara en tanke

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av StegeSWE:

Antagligen gör dom om bolaget så det ""lifetime"" gäller bara HBO max som nu försvinner och ersätts med HBo-Discovery Max där inte life time gäller.... bara en tanke

Eller så höjer de bara ordinariepriset. Så man får behålla sin rabatt men istället för 44,5 blir det 99,5 kr tex

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Antagligen gör dom om bolaget så det ""lifetime"" gäller bara HBO max som nu försvinner och ersätts med HBo-Discovery Max där inte life time gäller.... bara en tanke

Ja det är ju det man kan misstänka. I så fall blev ju det där fina erbjudandet väldigt kortlivat...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PappelApel:

Intressant läsning, undrar hur dom kommer ta ställning till Hbo:s "halva priset for lifetime" erbjudande som kom iom lanseringen av "max"

Livstiden för tjänsten HBOmax lider väl mot sitt slut antagligen.
Jag tror att de vågade ge den typen av deal just för att de redan höll på att snickra på att slå ihop tjänsterna innan HBOmax lanserades. Det var tidsbestämt från start. Tror jag då

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Elakekocken:

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

5 knappt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det här var det jag var rädd för när affären blev klar - att de skall göra en ny, dyr tjänst med allt. Discovery är nästan bara reality-skräp som jag absolut inte vill betala för.

Min ödmjuka åsikt också. Finns inget på Discovery+ som är det minsta intressant, HBO Max har avsevärt bättre content. Risken är att en ihopslagning kommer göra att jag hoppar av helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

Stod precis och pratade med en kollega om det priset. Sen dök det här upp. Det var det, det 😅

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

Det måste väl nästan vara någon typ av avtalsbrott?

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att ni som nappade på 44,5kr erbjudandet får behålla det. Känns som att skjuta sig i foten att efter knappa halvåret ta bort det. Fast jag är ju långt ifrån någon expert i frågan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elakekocken:

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

Fast du har ju ingen aning om när den nya tjänsten kommer, kan ju ta flera år. Vi vet inte heller om det ens blir någon direkt prisökning eller om vi ser nytt liknande erbjudande. Kanske kan vara värt att spara till gnället tills eller om det faktiskt blir aktuellt att det försvinner

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Dreas89:

Det måste väl nästan vara någon typ av avtalsbrott?

Det skulle förvåna mig om det inte finns någon typ av kryphål i det finstilta, typ att det bara gäller specifikt för tjänsten HBO Max och så länge den finns. Skulle de då officiellt lägga ned den för att starta upp en kombinationstjänst skulle det vara ett "nytt" avtal och det gamla är fullföljt, iom att kunder fått rabatten så länge den specifika tjänsten fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det skulle förvåna mig om det inte finns någon typ av kryphål i det finstilta, typ att det bara gäller specifikt för tjänsten HBO Max och så länge den finns. Skulle de då officiellt lägga ned den för att starta upp en kombinationstjänst skulle det vara ett "nytt" avtal och det gamla är fullföljt, iom att kunder fått rabatten så länge den specifika tjänsten fanns.

Gissningsvis har du rätt. Det smakar bittert vid tanken - Kan vara så att jag hoppar av isf.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dreas89:

Det måste väl nästan vara någon typ av avtalsbrott?

Skrivet av Frisell:

Jag skulle tro att ni som nappade på 44,5kr erbjudandet får behålla det. Känns som att skjuta sig i foten att efter knappa halvåret ta bort det. Fast jag är ju långt ifrån någon expert i frågan.

Avtalet var 50% rabatt på vad än ordinariepris råkar vara. Dvs erbjudandet råkade vara 44,5 precis när man tecknade det men det var ingen garanti för att det skulle förbli så, däremot 50% rabatt på vad än priset blir senare.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

OBS att det säkert tar ett tag innan de slås ihop. Han CFOn pratar om att de först kommer att bundla tjänsterna, för att sedan slå ihop dem. HBO Max har faktiskt fått till ett bra 2021 med en hel del nya kunder (internationellt sett) och vill nog inte jaga bort dem omedelbart.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Intressant läsning, undrar hur dom kommer ta ställning till Hbo:s "halva priset for lifetime" erbjudande som kom iom lanseringen av "max"

När företag säger lifetime så syftar man oftast på produktens livstid, inte kunden.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Det var dom 44,50kr /mån det… kul så länge det varade. Sex månader nu va?

Det var väl också "50% av HBO Max månadspris resten av livet" alltså skrivet på ett sätt så att när dom börjar höja priserna, likt netflix så kommer även det höjas för oss? Netflix kostade ju också 99kr i månaden förut, numera typ 149kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Avtalet var 50% rabatt på vad än ordinariepris råkar vara. Dvs erbjudandet råkade vara 44,5 precis när man tecknade det men det var ingen garanti för att det skulle förbli så, däremot 50% rabatt på vad än priset blir senare.

Aha. My bad. Ja, då kan det ju bli lite dyrare.

Permalänk

Sånt är livet. HBOMax var när det kom billigt och bra. Men nu när jag har sett igenom det jag vill se. Och jag hade nog sagt upp abonnemanget om det inte vore för rean.

Men nu när det kanske blir dyrare så säger jag nog upp.

Min bild av discovery var att det var hur coolt som helst runt år 2000. Så mycket roligt man såg där. Nu idag tittar jag inte ens på det, det de har finns på youtube. Jag skulle tro att discovery är mycket uppskattat av de som ser mycket på traditionella kanaler medans många andra som mig har övergett kanalen.

Permalänk
Medlem

Visste inte om förvärvet, förhoppningsvis påverkar det inte den kvalité HBO oftast levererat när de kommer till serier.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dreas89:

Det måste väl nästan vara någon typ av avtalsbrott?

Det är inte din (eller köparens) livstid som åsyftas utsn det är tjänstens livstid. Och den livstiden är över när tjänsten inte lägre finns kvar (finns andra upplägg med prosukters livslängd i de här fallen också). Det kan hända exempelvis som nu om man sätter upp en annan tjänst.
Avtalsmässigt är det nog inte aå problematiskt.
Problemet ligger väl snarare i att begreppet "livstid garanti" och liknande i grunden nästan aldrig lovar särskilt mycket eftersom att det är just produktens livslägd som åsyftas. Här handlar det väl mer om ett missförstånd.

Räkna med att livstidslöften från företag vanligen är ganska sketchy. Finns säkert några undantag - men rwgelen är att det sällan är så mycket att hänga i granen egentligen. Är man intresserad så läs på exakt vad som åsyftas med livstid i varje enskilt fall.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter också och betalar 44,50kr. Hade kunnat tänka mig att ge lite mer om deras app blev bättre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är inte din (eller köparens) livstid som åsyftas utsn det är tjänstens livstid. Och den livstiden är över när tjänsten inte lägre finns kvar. Det kan hända exempelvis som nu om man sätter upp en annan tjänst.
Avtalsmässigt är det nog inte aå problematiskt.
Problemet ligger väl snarare i att begreppet "livstid garanti" och liknande i grunden nästan aldrig lovar särskilt mycket eftersom att det är just produktens livslägd som åsyftas. Här handlar det väl mer om ett missförstånd.

Räkna med att livstidslöften från företag vanligen är ganska sketchy. Finns säkert några undantag - men rwgelen är att det sällan är så mycket att hänga i granen egentligen. Är man intresserad så läs på exakt vad som åsyftas med livstid i varje enskilt fall.

Jag är helt med på rimligheten i att det inte gäller livet ut. Men när man säger livet ut så tänker man ju minst 2-3 år skulle jag säga.

Det blir konstigt om det inom ett år skulle ändras. Men det tar nog lite tid att slå ihop det bra.

Permalänk
Medlem

Grymt!!!
Då får jag två tjänster för priset av en
Troligtvis en liten extra kostnad. Helt klart värt det isåfall.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Vore bra om allt slog samman för 299kr/mån

Permalänk
Medlem

Låter bra på pappret Allsvenskan + HBO Max. Risk att priset höjs dock.