Dela digitala spel på en Nintendo Switch?

Permalänk
Medlem

Dela digitala spel på en Nintendo Switch?

Hej,

Vi har en PS4 sen tidigare som vi har ett konto som köpt alla digitala spel och sen spelar övriga konton på PS4:an spelen även om de egentligen inte tillhör dessa konton. Kan man göra samma sak på Switchen? Så om jag köper ett digitalt spel till mitt konto, kan mitt barn då spela på sitt konto på samma konsol?

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag, jag sökte en del innan jag postade här men de flesta artiklar pratar om att dela mellan flera konsoler, här vill jag bara dela spelen från ett lokalt konto på en switch till övriga konton på samma switch.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag, jag sökte en del innan jag postade här men de flesta artiklar pratar om att dela mellan flera konsoler, här vill jag bara dela spelen från ett lokalt konto på en switch till övriga konton på samma switch.

Ja alla profiler på Switchen kan spela spelen. Är det spel som kräver online då måste dock kontot antingen ha en onlineprenumeration eller att man har ett familjekonto för online där man lagt till profilerna (kostar lite mer).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Det gick utmärkt att dela utan att göra några särskilda inställningar, det fungerade direkt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide