Permalänk
Medlem

hjälp, hyra bärbar dator

Hejsan allihopa

Nu är det så att jag jobbar på annan ort och kommer vara långt från familjen under ca 2 månader. Jag kommer alltså ha gott om ensamma kvällar/nätter vilket ger mig ångest bara jag tänker på det.
Jag skulle vilja se om det går att hyra en bärbar dator som jag kan lira lite lätta spel såsom Dota 2 osv.

Är det någon som kan rekommendera ett schysst företag man kan göra detta hos?

Jag har testat att googla men blir lite osäker då jag inte hört talas om företagen sedan förut.

Permalänk
Medlem

Netonnet har det däremot inga spel laptops. https://hyreshyllan.netonnet.se/laptops/

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Netonnet har det däremot inga spel laptops. https://hyreshyllan.netonnet.se/laptops/

En variant om det finns en vettig uppkoppling är att streama spel med typ Geforce Now.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LupX:

En variant om det finns en vettig uppkoppling är att streama spel med typ Geforce Now.

GeForce now är bra om man har Lan kabel inkopplat Och spelar solo spel. Men brister inom multiplayer spel.

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Inte sugen på att köpa en begagnad laptop då och kanske sälja den när du kommer hem igen? Ett annat alternativ kan ju vara att köpa en laptop på Netonnet och om du är medlem får du öppet köp i 90 dagar, så om du köper en laptop och något billigt tangentbord samt mus och rengör den borde du kunna lämna tillbaka den om den är i nyskick, dock är det ett ganska fult sätt att utnyttja öppet köp om man vet med sig att gör det för att "låna" datorn.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB