Permalänk

Logitech Harmony Hub med app

Hej

Kan produkten ovan styra de enheter som man kunde göra med dess fjärrkontroll Harmon One?

Kan den vara som ett tangentbord och mus för Windows?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Jag har använt Harmony Hub i många år, men kan inte påstå att jag sett något som kan antyda att appen skulle kunna användas som tangentbord och mus för windows.
Ja, den kan styra det mesta. Hur länge och ifall nyare enheter kommer att stödjas är dock osäkert då Logitech har lagt ner tillverkningen av Harmony Hub.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Jag har använt Harmony Hub i många år, men kan inte påstå att jag sett något som kan antyda att appen skulle kunna användas som tangentbord och mus för windows.
Ja, den kan styra det mesta. Hur länge och ifall nyare enheter kommer att stödjas är dock osäkert då Logitech har lagt ner tillverkningen av Harmony Hub.

Hm var det inte bara dess fjärrkontroll som logitech har slutat tillverka?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Varfall: Är Logitech Harmony Hub med dess app det bästa idag när det kommer till styrning av HiFi enheter som man kunde med fjärren Logitech Harmony One?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingick Harmony Hub i slakten av de universala fjärrkontrollerna. Jag kollade runt förra året när beslutet kom, men jag hittade inget som var värt att ersätta Hubben med.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk

Finns det något bra alternativ till smarta fjärrisar?

Hittade https://www.unifiedremote.com/. Är det något bra alternativ tillsammans med en s.k. blaster / hub?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Det kommer en ny universalfjärr från Flirc i höst:
https://flirc.tv/products/skip1s-remote?variant=4348909472996...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.