Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av multiplayer:

Ja jag har nog landat i att leva med känslorna utan att säga något och att det är oerhört positivt att tycka om en annan person. Men egot söker bekräftelse egentligen och det är första gången som gift detta händer. Skulle gärna veta vad arbetskamraten tycker om mig och jag anar att det finns en ömsesidig attraktion. Men det tar även mycket tankar. Försöker verkligen uppskatta relationen med arbetskamraten som en vänskaplig relation. Vi har mycket roligt och mår bra i varandras sällskap. Men jag upplever att det finns underliggande flört som är ömsesidig och det är både jobbigt och trevligt. Men ja, jag bör inte berätta.

Håller helt med @Gustav-P. Han skrev och formulerade väldigt bra det jag ville säga. Har varit i din situation ett par gånger men alltid undvikit att prata med den jag känt starkt för eftersom jag har ett fantastiskt äktenskap jag inte vill förstöra. Har varit gifta i mer än 30 år nu. Har alltid aktat mig för att visa om jag känt förälskelse för någon annan. Är det möjligt att älska flera personer samtidigt? Javisst, men se till att vårda den relation du har. Att avslöja för arbetskamraten hur du känner kan öppna avgrunder. Bättre då att inte förstå om det verkar som om arbetskamraten flirtar.
Jag fick en gång frågan av en arbetskamrat om jag var dum i huvudet och inte märkte att en annan arbetskamrat var intresserad av mig och svaret var: "Ibland är det bra att vara dum i huvudet!" med andemeningen att visst hade jag märkt det men ville inte ställa till det. Båda gångerna har det liksom ebbat ut av sig själv och jag har bevarat mitt fina äktenskap intakt.

Permalänk
Medlem

Sur och ledsen;( Har en knöl på höften som jag nyss har magnetröntgat och som tur är var det bara ett lipom.
Fast nu fick jag svar från min vårdcentral att det är helt normalt och inget kommer göras!! kan det verkligen stämma? lipomet är ganska stort "10cm" och sitter dumt till på höften.
Ska man behöva pynta upp själv på privatklinik eller? va fan betalar jag skatt för??.
Någon som vet om man kan byta vårdcentral och få ett helt annat svar?.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hondaxl:

Sur och ledsen;( Har en knöl på höften som jag nyss har magnetröntgat och som tur är var det bara ett lipom.
Fast nu fick jag svar från min vårdcentral att det är helt normalt och inget kommer göras!! kan det verkligen stämma? lipomet är ganska stort och sitter dumt till på höften.
Ska man behöva pynta upp själv på privatklinik eller? va fan betalar jag skatt för??.
Någon som vet om man kan byta vårdcentral och få ett helt annat svar?.

Mvh

Lipom är helt ofarliga. Finns ingen medicinsk anledning att ta bort dem, det räknas om jag förstår det rätt som kosmetisk kirurgi vilket inte bekostas av skattepengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Sur och ledsen;( Har en knöl på höften som jag nyss har magnetröntgat och som tur är var det bara ett lipom.
Fast nu fick jag svar från min vårdcentral att det är helt normalt och inget kommer göras!! kan det verkligen stämma? lipomet är ganska stort "10cm" och sitter dumt till på höften.
Ska man behöva pynta upp själv på privatklinik eller? va fan betalar jag skatt för??.
Någon som vet om man kan byta vårdcentral och få ett helt annat svar?.

Mvh

Om den skapar obehag ska det nog gå att göra något, Däremot är väl lipom något som oftas kommer tillbaka så de brukar undvika att göra något. (Detta är något jag googlade fram för några år sedan så jag kan mycket väl ha fel)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Lipom är helt ofarliga. Borttagning räknas om jag förstår det rätt som kosmetisk kirurgi vilket inte bekostas av skattepengar.

Förjävligt..ska gå dit och fråga om läkaren själv vill gå med ett likadant.
Eller så kan man ju ta en skalpell och skära lite sen gå till akuten.

Inte seriöst menat freaka inte ur nu:)

Permalänk

Tack för ett bra svar

Skrivet av serafim:

Håller helt med @Gustav-P. Han skrev och formulerade väldigt bra det jag ville säga. Har varit i din situation ett par gånger men alltid undvikit att prata med den jag känt starkt för eftersom jag har ett fantastiskt äktenskap jag inte vill förstöra. Har varit gifta i mer än 30 år nu. Har alltid aktat mig för att visa om jag känt förälskelse för någon annan. Är det möjligt att älska flera personer samtidigt? Javisst, men se till att vårda den relation du har. Att avslöja för arbetskamraten hur du känner kan öppna avgrunder. Bättre då att inte förstå om det verkar som om arbetskamraten flirtar.
Jag fick en gång frågan av en arbetskamrat om jag var dum i huvudet och inte märkte att en annan arbetskamrat var intresserad av mig och svaret var: "Ibland är det bra att vara dum i huvudet!" med andemeningen att visst hade jag märkt det men ville inte ställa till det. Båda gångerna har det liksom ebbat ut av sig själv och jag har bevarat mitt fina äktenskap intakt.

Tack för klok text. Jag försöker verkligen att ha ett vänskapligt sätt. Egentligen vet jag att det är en omöjlighet på så vis att båda är gifta och har flera barn och jag ser verkligen inte att det är möjligt att lämna ett äktenskap jag mått så bra i. Men pandemiåren har helt klart gjort att åren hemma med väldigt mycket tid hemma tillsammans gjort att det inte varit så mycket spännande och oväntat som hänt. Plötsligt kommer en person in i mitt liv som jag verkligen klickar med på ett vis som inte hänt annat än med min partner. Och jag trodde verkligen aldrig det skulle ske. Det är verkligen en gåva oavsett vad som händer i framtiden att ha mött denna person.

Permalänk
Medlem

Galen på mina öron.
Börja klicka/knäppa rejält varje gång jag svalde i båda öronen för typ 2 månader sedan.
Typ som när man tryckutjämnar kan man höra ett högt klick/knäppande, så låter det varje jäkla gång jag sväljer. Så dricker man så låter de förjävligt för varje klunk. Ibland låter det 2 gånger varje gång man sväljer också.

Slutade i vänster för några veckor sedan för det mesta, och nu kvar i höger.

Inget vax i öronen, trumhinnan såg okej ut sa sjuksköterska. Sen fick man inget mer råd ;O
Använt nasonex men inte gjort något.

Blir o boka läkare antar jag, men de brukar vara rätt kassa dessa "akut" tider där man får 5-10 min på sig typ.

Känt mig lite kass allmänt också, ont i halsen typ 1 1/2 månad till och från, lite huvudvärk som kommer som stötar i bakhuvudet på antingen vänster eller höger.

Permalänk
Medlem

Vaxpropp i båda öronen. Lagomt kul att typ vara döv…
Provat revaxör etc… men hjälper sådär, tar väl ett par dagar dock.
Men blir nog att kontakta vc för spolning, måste ju ha hörsel när man börjar jobba efter semestern sen xD

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Vaxpropp i båda öronen. Lagomt kul att typ vara döv…
Provat revaxör etc… men hjälper sådär, tar väl ett par dagar dock.
Men blir nog att kontakta vc för spolning, måste ju ha hörsel när man börjar jobba efter semestern sen xD

Mitt tips är att verkligen gå all in med revaxör, ha det i öronen hela natten(fettvadd i så det inte rinner ur) och sen med sån där gummituta och ljummet vatten stå och spruta i örat, höll på i 30min förut men sen släppte vaxproppen och jag kunde höra igen. Efter typ 15min började det lossna mycket vax så man måste verkligen spola ett tag.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag har också igentäppta öron. Skönt att inte vara ensam.
Behöver med köpa revaxör tror jag. Någon av er som har det återkommande? Min kropp verkar producera hur mycket vax som helst..
Särskilt i ena örat av någon anledning. Ingen aning om varför, blivit så senaste åren bara. Är 33.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Flyttade hemifrån i juli. Flytten gick fint, hade tur o fått tag i en jättefin lägenhet, jättebra läge, trivs i stan, nära till mina syskon o deras familjer, och har en (förhopningsvis) jätterolig och intressant YH utbildning som börjar nu i september.
Framtiden ser väldigt ljus ut, även om jag är nervös inför det.

Men nu den här veckan är jag hemma hos mina föräldrar igen för jag lovat att ta hand om hunden medan de är på lite semester, och jag kan inte känna annat än lite ångest över att jag lämnat dem.
Jag går runt här o kollar nu på alla rummen här i huset som nu är ganska tomma, mitt gamla rum som tidigare alltid hade en dator surrande i sig är nu bara en säng i och helt tyst, hur de möblerat om,
min cykel som nu bara står i ladan, båten som pappa inte satt ut i älven för jag brukade hjälpa honom med det,
små tekniska saker som inte gjorts för jag brukade göra det, alla verktyg i garaget som nu kommer stå oanvända, all mat som ligger i frysen som de aldrig kommer äta, osv osv.

Och det är klart att mina föräldrar (o alla andra) har varit väldigt supportande och stödande och tycker det är på tiden att jag börjar mitt egna liv (vilket det var), men det känns ändå som att jag övergett dem.

Det här är säkert super vanligt att känna när man är den yngste i sin familj o flyttat ut, men idag känner jag det extra mycket.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Flyttade hemifrån i juli. Flytten gick fint, hade tur o fått tag i en jättefin lägenhet, jättebra läge, trivs i stan, nära till mina syskon o deras familjer, och har en (förhopningsvis) jätterolig och intressant YH utbildning som börjar nu i september.
Framtiden ser väldigt ljus ut, även om jag är nervös inför det.

Men nu den här veckan är jag hemma hos mina föräldrar igen för jag lovat att ta hand om hunden medan de är på lite semester, och jag kan inte känna annat än lite ångest över att jag lämnat dem.
Jag går runt här o kollar nu på alla rummen här i huset som nu är ganska tomma, mitt gamla rum som tidigare alltid hade en dator surrande i sig är nu bara en säng i och helt tyst, hur de möblerat om,
min cykel som nu bara står i ladan, båten som pappa inte satt ut i älven för jag brukade hjälpa honom med det,
små tekniska saker som inte gjorts för jag brukade göra det, alla verktyg i garaget som nu kommer stå oanvända, all mat som ligger i frysen som de aldrig kommer äta, osv osv.

Och det är klart att mina föräldrar (o alla andra) har varit väldigt supportande och stödande och tycker det är på tiden att jag börjar mitt egna liv (vilket det var), men det känns ändå som att jag övergett dem.

Det här är säkert super vanligt att känna när man är den yngste i sin familj o flyttat ut, men idag känner jag det extra mycket.

En fin beskrivning, tycker jag. Fint att ha haft ett så bra liv med föräldrarna att man tycker man svikit när det till slut ändå är dags att pröva egna vingar och flyga ut.
Jag kände aldrig så, det var bara skönt att bli fri. Så småningom började jag umgås lite försiktigt med dem igen men det dröjde många år.
Det blev ett OK förhållande till slut men inte mer.
Var glad och tacksam. Din berättelse värmde i själen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Flyttade hemifrån i juli. Flytten gick fint, hade tur o fått tag i en jättefin lägenhet, jättebra läge, trivs i stan, nära till mina syskon o deras familjer, och har en (förhopningsvis) jätterolig och intressant YH utbildning som börjar nu i september.
Framtiden ser väldigt ljus ut, även om jag är nervös inför det.

Men nu den här veckan är jag hemma hos mina föräldrar igen för jag lovat att ta hand om hunden medan de är på lite semester, och jag kan inte känna annat än lite ångest över att jag lämnat dem.
Jag går runt här o kollar nu på alla rummen här i huset som nu är ganska tomma, mitt gamla rum som tidigare alltid hade en dator surrande i sig är nu bara en säng i och helt tyst, hur de möblerat om,
min cykel som nu bara står i ladan, båten som pappa inte satt ut i älven för jag brukade hjälpa honom med det,
små tekniska saker som inte gjorts för jag brukade göra det, alla verktyg i garaget som nu kommer stå oanvända, all mat som ligger i frysen som de aldrig kommer äta, osv osv.

Och det är klart att mina föräldrar (o alla andra) har varit väldigt supportande och stödande och tycker det är på tiden att jag börjar mitt egna liv (vilket det var), men det känns ändå som att jag övergett dem.

Det här är säkert super vanligt att känna när man är den yngste i sin familj o flyttat ut, men idag känner jag det extra mycket.

Jag kände aldrig så utan tyckte det var skönt att få ett eget liv, när jag flyttade hemifrån.
Tror bara det är förändringsångest du känner. Det kommer bli bättre med tiden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

En fin beskrivning, tycker jag. Fint att ha haft ett så bra liv med föräldrarna att man tycker man svikit när det till slut ändå är dags att pröva egna vingar och flyga ut.
Jag kände aldrig så, det var bara skönt att bli fri. Så småningom började jag umgås lite försiktigt med dem igen men det dröjde många år.
Det blev ett OK förhållande till slut men inte mer.
Var glad och tacksam. Din berättelse värmde i själen.

Tack, var väldigt osäker på att posta det här, tänkte först bara spara det lokalt (som jag gjort många andra gånger när jag behövt tömma hjärnan) men kändes som att jag inte fick ut det tillräckligt nu så prövade här.

Skrivet av griid:

Jag kände aldrig så utan tyckte det var skönt att få ett eget liv, när jag flyttade hemifrån.
Tror bara det är förändringsångest du känner. Det kommer bli bättre med tiden.

Jo det tror jag också, för hela förra månaden o lite till när jag var i mitt "nya liv" så tänkte jag ju knappt alls på detta, för jag var så upptagen med allt det nya. Det var nu när jag kom tillbaka hit som jag blev påmind om allt jag lämnat o speciellt nu när det bara är jag o hunden här så hinner man ju tänka ...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tack, var väldigt osäker på att posta det här, tänkte först bara spara det lokalt (som jag gjort många andra gånger när jag behövt tömma hjärnan) men kändes som att jag inte fick ut det tillräckligt nu så prövade här.

Jo det tror jag också, för hela förra månaden o lite till när jag var i mitt "nya liv" så tänkte jag ju knappt alls på detta, för jag var så upptagen med allt det nya. Det var nu när jag kom tillbaka hit som jag blev påmind om allt jag lämnat o speciellt nu när det bara är jag o hunden här så hinner man ju tänka ...

Ja, men så är det. Det har säkert varit din trygga plats där du rotat dig. När du väl kommer in i det nya så blir det lättare. Det är fullt normalt att känna sådär

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Dejtingzonen, fake eller inte?

Hej på er alla förstående o även ni som bara läser!

Jag har träffat en jättefin tjej på dejtingzonen o den sajten har fått både ris o ros av många jag läst om! På flashback forum skriver före detta chat operatörer att det finns inga riktiga kvinnor där på sajten utan det styrs bara av chatoperatörer! Är det någon som kan bekräfta detta o man blir bara nere av att inte veta, känns som de bara försöker att man ska vara online o skriva! Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peprom101:

Hej på er alla förstående o även ni som bara läser!

Jag har träffat en jättefin tjej på dejtingzonen o den sajten har fått både ris o ros av många jag läst om! På flashback forum skriver före detta chat operatörer att det finns inga riktiga kvinnor där på sajten utan det styrs bara av chatoperatörer! Är det någon som kan bekräfta detta o man blir bara nere av att inte veta, känns som de bara försöker att man ska vara online o skriva! Tacksam för svar!

Om du har träffat en jättefin tjej på den sajten så spelar det väl ingen större roll vad ryktena säger? Njut av att ha hittat någon du gillar. Har du träffat henne i verkliga livet eller bara online än så länge? Är det bara online så är det kanske dags att göra slag i saken, stämma träff och få reda på om ryktena är sanna.

Permalänk
Skrivet av serafim:

Om du har träffat en jättefin tjej på den sajten så spelar det väl ingen större roll vad ryktena säger? Njut av att ha hittat någon du gillar. Har du träffat henne i verkliga livet eller bara online än så länge? Är det bara online så är det kanske dags att göra slag i saken, stämma träff och få reda på om ryktena är sanna.

Bara online än så länge o det verkar finnas ursäkter o förhinder för att hon skyller på att hon är blyg o försiktig, hon är kring 40 års åldern så det kan ju ha hänt henne något som gjort henne sårad eller likn o hon blir mer försiktig, för mig finns hon inte då jag inte träffat henne i verkligheten än!
jag har haft flertalet fina o långa förhållanden, längsta 9 år o jag hoppas på det bästa o jag kommer att ta hand om henne på bästa sätt, så tänker jag även om det inte blir just hon, tacksam för ditt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av peprom101:

Bara online än så länge o det verkar finnas ursäkter o förhinder för att hon skyller på att hon är blyg o försiktig, hon är kring 40 års åldern så det kan ju ha hänt henne något som gjort henne sårad eller likn o hon blir mer försiktig, för mig finns hon inte då jag inte träffat henne i verkligheten än!
jag har haft flertalet fina o långa förhållanden, längsta 9 år o jag hoppas på det bästa o jag kommer att ta hand om henne på bästa sätt, så tänker jag även om det inte blir just hon, tacksam för ditt svar

Råkade ut för liknande för antal år sedan och det var inte tal på någon svindel, men tyvärr hade tjejen uppgivit fel uppgifter och kände sig tvungen att fortsätta med den lögnen.

Förmodar att hon verkligen vill träffa dig(vad annars) och varje gång det närmar sig så sker något som omöjliggör en träff?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Råkade ut för liknande för antal år sedan och det var inte tal på någon svindel, men tyvärr hade tjejen uppgivit fel uppgifter och kände sig tvungen att fortsätta med den lögnen.

Förmodar att hon verkligen vill träffa dig(vad annars) och varje gång det närmar sig så sker något som omöjliggör en träff?

Tack för din erfarenhet o svar i detta forum o att leka med någons känslor är aldrig ok för någon ifall det skulle vara så, är flera som har skrivit att de har träffats fysiskt via dejtingzonen och jag har sett andra tråkiga saker via flashback forum så tiden får visa vad som händer här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peprom101:

Tack för din erfarenhet o svar i detta forum o att leka med någons känslor är aldrig ok för någon ifall det skulle vara så, är flera som har skrivit att de har träffats fysiskt via dejtingzonen och jag har sett andra tråkiga saker via flashback forum så tiden får visa vad som händer här!

Vi håller tummarna på att de är riktigt, men var beredd på att det finns ett alternativ.
Hoppas att du oavsett, hittar en livskamrat att dela dina år framöver.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Nu börjar värmen gå över den där kritiska gränsen för mitt huvud igen..

Tankeverksamheten går långsammare och jag märker att jag skriver slarvigare och osammanhängande (kanske inte just nu då det är något svalare på kvällen).

När jag reser mig från liggande eller fåtölj svartnar det lite för ögonen ibland. Min hjärna gillar inte värme!
Ska ta en våt handduk och lägga på huvet, hjälper en del. Luftkonditionering är inte att tänka på med dom elpriserna vi har nu och när man bor i villa.. Som tur är blir det svalare efter helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nu börjar värmen gå över den där kritiska gränsen för mitt huvud igen..

Tankeverksamheten går långsammare och jag märker att jag skriver slarvigare och osammanhängande (kanske inte just nu då det är något svalare på kvällen).

När jag reser mig från liggande eller fåtölj svartnar det lite för ögonen ibland. Min hjärna gillar inte värme!
Ska ta en våt handduk och lägga på huvet, hjälper en del. Luftkonditionering är inte att tänka på med dom elpriserna vi har nu och när man bor i villa.. Som tur är blir det svalare efter helgen.

Om det var så illa så det svartnade för ögonen hade jag utan tvekan kört luftkonditionering, oavsett om elpriset vore 100 spänn per kWh.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Om det var så illa så det svartnade för ögonen hade jag utan tvekan kört luftkonditionering, oavsett om elpriset vore 100 spänn per kWh.

Får klara mig denna sommar, verkar som sagt bli svalare nästa vecka och får hoppas politikerna löser elpriset till nästa sommar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nu börjar värmen gå över den där kritiska gränsen för mitt huvud igen..

Tankeverksamheten går långsammare och jag märker att jag skriver slarvigare och osammanhängande (kanske inte just nu då det är något svalare på kvällen).

När jag reser mig från liggande eller fåtölj svartnar det lite för ögonen ibland. Min hjärna gillar inte värme!
Ska ta en våt handduk och lägga på huvet, hjälper en del. Luftkonditionering är inte att tänka på med dom elpriserna vi har nu och när man bor i villa.. Som tur är blir det svalare efter helgen.

Skrivet av Nioreh83:

Om det var så illa så det svartnade för ögonen hade jag utan tvekan kört luftkonditionering, oavsett om elpriset vore 100 spänn per kWh.

Skrivet av Myllerman:

Får klara mig denna sommar, verkar som sagt bli svalare nästa vecka och får hoppas politikerna löser elpriset till nästa sommar..

Grabbar, köp AC och ni kommer bli religiösa för det den gör. Kostar lite, men vad kostar det inte att ligga svettig en hel natt och inte kunna prestera dagen efter.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Grabbar, köp AC och ni kommer bli religiösa för det den gör. Kostar lite, men vad kostar det inte att ligga svettig en hel natt och inte kunna prestera dagen efter.

Ja det känns som man vaknar ur ett zombieläge när tempen återgår till optimala nivåer. Får fundera på det. Hade jag bott i lägenhet hade det varit en nobrainer.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt inte tvekat om det var så illa som du säger @myllermann med att koppla in och köpa en ac. Nu har jag ingen användning av min som jag köpte för några år sen då jag har det otroligt svalt i min nya lägenhet, därav fick den gå till mina föräldrar. Men som flera påpekat, det är inte värt att sitta och pina igenom värmen. Man blir fan tokig när man inte kan ha det svalt omkring sig. En ac är som @valonen säger en närmast religiös upplevelse vissa gånger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skriver av mig lite angående en vän. Jag har känt honom sen födsel, våra familjer har rest mycket tillsammans och till stor del skulle jag kalla honom min bästa vän. Nära på att jag vill kalla honom för min bror då vi utvecklat ett sån nära relation. Men på senaste tiden har jag börjat bearbeta saker som har hänt förr i tiden och hur han har behandlat mig, trots att han kallat mig för sin bästa vän.

Den kanske mest uppenbara händelsen som jag grubblar på hände för ett antal år sedan. Jag skulle fira min födelsedag. Jag, han och några av hans vänner drog ut på klubb. Jag, som inte kunde hantera alkoholen vid det här laget (numera nykterist), blev alldeles för full och utslängd ifrån klubben. På väg ifrån klubben till en snabbmatsrestaurang började jag känna mig extremt full, så pass full att jag behöver hjälp; jag kunde inte ta hand om mig själv kände jag. Jag försöker ringa honom gång på gång men inget svar, tillslut efter säkert en 15 misslyckade samtal svarar han. Jag säger situationen - i bästa mån, och självklart utöver det att jag blivit utslängd - och i svar får jag något i stil med "Jag kan inte höra dig, men du får ha en fantastisk födelsedag!" och lägger på samtalet. Vid det här laget ligger jag utslagen på marken och väntar helt ärligt bara på att bli omhändertagen. Jag försätter ringa min vän, för jag sov över hos honom/hans familj den helgen (tror vi var ute på en fredag så hade precis kommit över innan vi drog ut). Jag ringer honom oavbrutet totalt ungefär 40 gånger innan jag på något sätt lyckas stappla mig iväg till en taxi. Lyckas förmedla till chauffören adressen till hans hus, hela tiden spyendes och knappt möjlighet att stå. Väl hemma hos honom märker jag - han bor i ett attefallshus på tomten - att det är låst och jag vill inte förnedra mig totalt och börja knacka hos hans föräldrar så jag somnar på en solstol. Någon gång på morgonen kommer han hem och blir glatt överraskad att jag sitter där sovandes utan någon antydan på oro.

Den kvällen tänker jag mycket på i nutid, han har sagt förlåt, men endast när jag tagit upp det i ett senare skede. Det får mig verkligen att tänka över vad för slags vänskap han ger mig. Speciellt med tanke på att något liknande hänt honom minst två gånger. En gång spydde han ner hela mig och somnade i min säng medans jag hade fest hemma, jag såg över honom konstant, såklart, för det är väl vad vänner gör om man blir för full? En annan gång hade han försvunnit från klubben och jag ringde honom hela tiden och letade överallt (vi var utomlands). När jag inte hittade honom så drar jag ifrån klubben och hittar honom på hotellet sovandes, fy fan vilken lättnad att se honom vid liv tänkte jag! Men han verkade inte ha något bry i sig när jag behövde hjälp. Vem fan märker inte 40 missade samtal? Vet att han hade ljud på. Vem fan oroar sig inte för sin vän som man inte sett av på flera timmar, när man bara är några få som gått ut?

Börjat grubbla på det här mera i nutid då jag inte riktigt känner av några bra vibbar ifrån honom längre. Kan inte riktigt sätta i ord varför, men han agerar översittare ibland tycker jag. Han har en nonchalant stil mot mig kan jag tycka och verkar inte särskilt intresserad över hur mitt liv är och hur jag mår. Många gånger har jag behövt hitta på något annat en helg då han frekvent glömmer bort saker vi planerat en/två veckor innan. Han ska på grillkväll, han ska vara med en annan vän, dittan och dattan. Inte ens en enda gång har han aktivt frågat om jag vill följa med, det gör jag om han vill hitta på något, för det är väl vad en vän gör?

Jag börjar mer och mer känna att han inte är en vän till mig. Riktigt tråkigt, speciellt då vi känt varandra hela våra liv!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Text om kompis...

Jag var i en liknande situation med två av mina vänner, där jag kände mig lite tagen för givet.

Så jag gjorde ett litet "experiment" och slutade helt sonika höra av mig till dem. Från att vi hördes ett par dagar i veckan så tog det ungefär två månader innan någon av dem hörde av sig.

Vi är inte ovänner eller så, hörs kanske varannan vecka, men vår vänskap är inte vad den brukade vara.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Text om kompis...

Tråkig berättelse..
Samtidigt så finns det alltid 2st versioner av en sådan berättelse, så din kompis behöver inte vara en sådan stor skitstövel ändå alla gånger utan veta hans version. Men jag tycker inte man ska övertänka och älta.

Jag misstänker du bor i en mindre ort eftersom ni har kontakt fortfarande. Annars är tipset att göra mer som mig och sluta umgås med ens gamla vänner som man har växt ifrån.
Självklart bör man ersätta dessa med nya som mer är som man är nu, vilket inte precis alltid är det enklaste.

Jag upplever tidsbrist som ett megaproblem idag. Det går inte planera in något med någon i god tid och alla är så stressade och orkeslösa. När folk får ledig tid (vilket de inte vet när) så tar de och gör något roligt då med de som de snabbt kan göra det med. De som brukar planera saker är barnfamiljer, då med andra barnfamiljer.
Men jag misstänker du som mig inte tillhör dessa grupper.