Permalänk

Trött på Sin Setup…

Hej! Dags för lite gnäll här. Om man är så jäkla trött på sin setup så vill knappt sitta vid den vad gör man då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuldGrävare:

Hej! Dags för lite gnäll här. Om man är så jäkla trött på sin setup så vill knappt sitta vid den vad gör man då?

Man kan antingen:

  • Sälja hela sin setup och vara utan

  • Sälja delar av sin setup och köpa nytt

  • Sälja hela sin setup och köpa nytt

Mer råd än så är svårt att ge utan mer info om vad du har och varför du vill byta osv.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

gör annat, ut och gå, umgås med familj/vänner, testa något nytt.. själv brukar jag gå ut på altanen och mata fåglarna + ekorrarna och bara njuta av naturen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Ta en öl dagen till ära och tänk på dom som inte har en setup..

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Man kan antingen:

  • Sälja hela sin setup och vara utan

  • Sälja delar av sin setup och köpa nytt

  • Sälja hela sin setup och köpa nytt

Mer råd än så är svårt att ge utan mer info om vad du har och varför du vill byta osv.

Är så trött på min dator o min skärm så får inte viben att sitta vid datorn

Permalänk
Medlem

Köp nytt??

Felstavning
Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av GuldGrävare:

Hej! Dags för lite gnäll här. Om man är så jäkla trött på sin setup så vill knappt sitta vid den vad gör man då?

Testar en annan hobby ett tag?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

En ny dator gör inte att suget kommer. Gör något annat!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuldGrävare:

Är så trött på min dator o min skärm så får inte viben att sitta vid datorn

Antingen köpa ny dator/skärm såklart, men det kan vara dyrt. men kanske räcker med att möblera om, flytta datorn till ett annat rum, piffa upp runtomkring med nytt skrivbord/hyllor/belysning/tavlor eller annat?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Vill ha två skärmar men Har bara 1 hdmi uttag på datorn men kommer denna funka? https://www.teknikdelar.se/hdmi-adapter-1xhdmi-ha-till-2xhdmi...

Permalänk
Medlem

uppgradera, byt ut de gör jag efter hand. sista jag började med var custom tangentbord, visade sig vara dyrare än jag trodde.. men najs blev de

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Vad är det du är trött på?
Städa upp på skrivbordet, se över om du kanske kan måla väggarna i rummet, få upp lite hyllor med växter, ljusstakar eller andra prydnader, se över din kabeldragning.
Om det inte hjälper så se över om du ska testa nya tillbehör, typ musmatta, tangentbord, mus eller annat.
Tror mycket gällande hur bra man trivs vid sin station är relaterat till hur du känner när du sitter där.
Men så klart, om inte det estetiska hjälper så kan man alltid uppgradera riggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuldGrävare:

Vill ha två skärmar men Har bara 1 hdmi uttag på datorn men kommer denna funka? https://www.teknikdelar.se/hdmi-adapter-1xhdmi-ha-till-2xhdmi...

Den adaptern lär väl bara visa samma bild på båda uttagen?
Har du ingen Display port eller dvi kontakt annars på datorn du kan använda istället?

Men om du tröttnat på burken så är det kanske läge för en paus - speciellt nu i sommar! Finns nog annat du kan göra
(Känn efter lite hur du mår och om problemet kanske snarare finns där än i setupen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gå o bada, apvarmt ute idag!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Vad för grejer har du i burken ens?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Vatten, is, spann, sexpack öl i spannen, stol, solbrillor, tänk på sverige= Lycka.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Varje gång man känner att man vill ha nytt får man kolla upp varför man vill ha nytt. Att man är trött på det gamla spelar egentligen ingen roll då du säkert kommer att tröttna på nya också efter ett tag. Vad är problemet idag och vad kan en ny setup göra för att lösa det problemet?

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Den adaptern lär väl bara visa samma bild på båda uttagen?
Har du ingen Display port eller dvi kontakt annars på datorn du kan använda istället?

Men om du tröttnat på burken så är det kanske läge för en paus - speciellt nu i sommar! Finns nog annat du kan göra
(Känn efter lite hur du mår och om problemet kanske snarare finns där än i setupen)

Beställde en DisplayPort to hdmi sladd idag

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ok!
Hoppas din skärm inte är mer än 1080p @60hz, annars finns det nog en risk att det inte funkar.
(alltid massa konstiga fallgropar när man byter mellan standarderna - det finns artiklar om det på sweclockers som laxpudding skrivit...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.