Netflix reklamabonnemang får smalare utbud

Permalänk
Melding Plague

Netflix reklamabonnemang får smalare utbud

Netflix reklamfinansierade prenumerationsnivå bekräftas inte erbjuda hela streamingtjänstens film- och seriebibliotek.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kabel TV 2.0

Tror vi kommer se en markant ökning av piratandet de kommande åren. Streaming har blivit för dyrt och dåligt utbud samtidigt som det ät enklare än någonsin att avnjuta piratat material.

Permalänk
Medlem

Och nordiska premiumtjänsten har inte hela amerikanska utbudet. Inget nytt här

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

För egen del inte ett problem då jag skyr reklam som pesten.
Tråkigt för de som har planer på att skaffa reklam-Flix.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Är så glad jag har avslutat deras tjänst.
Skulle jag inte haft fru och barn , så skulle jag inte haft någon streaming tjänst. Skulle fått tag på annat håll..
Har nu Disney och HBO för 119:- tillsammans istället svin dyra 4K Netflix för 179:-

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna betala för en tjänst som bara visar reklam. Gärna i 240p. Bara det är några kronor billigare än den vanliga prenumerationstjänsten. Önskar också att få behålla pausknappen så att jag inte missar någon reklam om jag behöver gå på toa. Får jag det så är jag nöjd.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill gärna betala för en tjänst som bara visar reklam. Gärna i 240p. Bara det är några kronor billigare än den vanliga prenumerationstjänsten. Önskar också att få behålla pausknappen så att jag inte missar någon reklam om jag behöver gå på toa. Får jag det så är jag nöjd.

Du kommer ju missa reklamen som visas när du pausar ju!

För övrigt bryr jag mig inte vad de gör för något med den här budgetgrejen, har redan en riktig prenumeration.

Permalänk
Medlem

Kan köpa att det finns personer som kanske pallar med lite reklam, men så kör man även smalare utbud? Där dog nog intresset för en hel del.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är så glad jag har avslutat deras tjänst.
Skulle jag inte haft fru och barn , så skulle jag inte haft någon streaming tjänst. Skulle fått tag på annat håll..
Har nu Disney och HBO för 119:- tillsammans istället svin dyra 4K Netflix för 179:-

Jag smaken är som baken.
Netflix har väl dock ett ganska så mycket större utbud, så är det egentligen dyrare funderar jag.
Disney blir man som vuxen ganska fort trött på men har man småbarn förstår jag.

Största problemet är egentligen inte all sajterna, det är vi ålbeten till människor som glatt betalar för flera olika streamingtjänster än att vägrar vilket skulle fått marknaden att stanna kvar istället för att varje produktilnsbolag skulle skapa sig ett eget.

Sedan vet jag inte inte om detta stämmer, men räcker verkligen 180kr -minus moms för att driva en streamingtjänst med ett enormt utbud?
Varje produktion kostar ändå ganska mycket pengar att göra eller köpa in, så frågan är om det egentligen inte har varit bättre om alla kunde enas under en flagga och betala mer.

Permalänk
Medlem

Forsätt gräv, Netflix...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kabel TV 2.0

Tror vi kommer se en markant ökning av piratandet de kommande åren. Streaming har blivit för dyrt och dåligt utbud samtidigt som det ät enklare än någonsin att avnjuta piratat material.

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Skippa tramset. Ni som fått inlägg borttagna vet vem ni är.
/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

De gör verkligen sitt bästa för att förstöra tjänsten, herregud! Kommer nog inte finnas kvar om fem år, nu kan inte ens Stranger Things rädda dem.

Permalänk
Medlem

Är väl inget fel med detta, vill man ha allt betala, vill man inte betala så får man ta reklam och sämre utbud. Måste ju vara någon fördel för dom som betalar för en tjänst

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

För 129kr/mån får du endast 1080p. För 99kr/mån får du endast 480p (lol) och för 179kr/mån får du 4K & HDR i de få titlar som nu har det

Jämför vi med Amazon Prime, 60kr/mån så får du fortfarande 4K i de titlar som har det.
Disney+ har 4K i sina egna stora titlar vad jag förstår och kostar ca 74kr/mån (12mån abonnemang, dyrare vid månadsfakturering)
HBO Max har jag inte själv så vet inte hur utbudet av 4K är där. Men om det är som gamla HBO så skulle jag anta att det är typ 0? Nåja, kostar 89kr/mån. Har du kvar abonnemanget från deras deal så är det såklart billigare, 45kr/mån.

Förutsatt att du hoppade på HBO Max med sitt halva-priset-livet-ut och kör 12måns fakturering på Disney+, så får du alltså Amazon Prime, D+ och HBO Max för samma pris som Netflix 4K-abonnemang

Nej, Netflix är inte "billigt". Men samtidigt är det inte för dyrt personligen med tanke på hur mycket jag använder det. Dock börjar jag fundera på om det verkligen är värt efter att ha kollat på nya Resident Evil-serien...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

För 129kr/mån får du endast 1080p. För 99kr/mån får du endast 480p (lol) och för 179kr/mån får du 4K & HDR i de få titlar som nu har det

Jämför vi med Amazon Prime, 60kr/mån så får du fortfarande 4K i de titlar som har det.
Disney+ har 4K i sina egna stora titlar vad jag förstår och kostar ca 74kr/mån (12mån abonnemang, dyrare vid månadsfakturering)
HBO Max har jag inte själv så vet inte hur utbudet av 4K är där. Men om det är som gamla HBO så skulle jag anta att det är typ 0? Nåja, kostar 89kr/mån. Har du kvar abonnemanget från deras deal så är det såklart billigare, 45kr/mån.

Förutsatt att du hoppade på HBO Max med sitt halva-priset-livet-ut och kör 12måns fakturering på Disney+, så får du alltså Amazon Prime, D+ och HBO Max för samma pris som Netflix 4K-abonnemang

Nej, Netflix är inte "billigt". Men samtidigt är det inte för dyrt personligen med tanke på hur mycket jag använder det. Dock börjar jag fundera på om det verkligen är värt efter att ha kollat på nya Resident Evil-serien...

Man ska givetvis inte betala för en tjänst som inte har något som tilltalar dig men det finns som du redan vet en hel del andra tjänster att ta del av.

För vår den är inte 4K eller HDR ett MÅSTE, det är fint att ha i större filmer eller serier men fortfarande inte ett måste. Detta innebär att vi inte känner att det är värt NETFLIX premium Ultra HD.

Ärligt talat, det händer att vi ser gamla komediserier i 480p och det funkar fint det med, det är inte alltid kvalitén som är det avgörande.

Det jag dock saknas är en tjänst där man kan söka upp specifik serie/film och se vilka tjänster som har den i angiven region. Det är alltid ett meck att gå in och söka på var och en av dem. Det optimala hade varit om det var 1 tjänst som man ser all strömning genom och sen i denna tjänst köper man vilka utbud man vill ha, ex Netflix, HBO o.s.v. Men att få dem att samarbeta på det viset tror jag ligger väldigt långt fram.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Kabel TV 2.0

Tror vi kommer se en markant ökning av piratandet de kommande åren. Streaming har blivit för dyrt och dåligt utbud samtidigt som det ät enklare än någonsin att avnjuta piratat material.

*snipp*
Jag har prenumererat på Netflix i många år men känner att filmer och tv-serier blir mer och mer utspridda mellan tjänster och svårare att hitta. Ett exempel är Supernatural som är lite av en comfort serie som jag kan ha rullande i bakgrunden när jag spelar tv-spel. Det försvann från Netflix för ganska länge sedan och efter ett tag hittade jag serien på Amazon Prime. Men nu är den borta där också, samt på ViaPlay. Väldigt störande.

Permalänk
Medlem

Man vill skapa en en B-tjänst som alla skall veta är B
Antagligen i förhoppning att folk uppgraderar sitt abbonnemang.
Jag tror dock att de just sköt sin egen produkt i sank

Permalänk
Medlem

Som det nämns i artikeln är det inledningsvis så eftersom rättighetstjafset sätter käppar i hjulen. Jag kan ju tycka att det inte är nåt fel att starta en reklamfinansierad variant för de som står ut med reklam, misstänker starkt att det inte går att spola förbi det... Själv sa jag dock upp Netflix för dryga två år sedan då de som bestämmer vilket utbud de ska ha verkar ha bytts ut, eller om de fått nya direktiv. Märkte typ sista året att jag spenderade mer tid på att försöka hitta nåt värt att titta på än att faktiskt kolla på något som var värt att titta färdigt på.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Och nordiska premiumtjänsten har inte hela amerikanska utbudet. Inget nytt här

Vilket är pga rättigheter. Om ett annat bolag har rättigheter i Europa för något som Netflix har rättigheter för i USA så innebär det att det inte kommer att finnas i tex svenska Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

*
Jag har prenumererat på Netflix i många år men känner att filmer och tv-serier blir mer och mer utspridda mellan tjänster och svårare att hitta. Ett exempel är Supernatural som är lite av en comfort serie som jag kan ha rullande i bakgrunden när jag spelar tv-spel. Det försvann från Netflix för ganska länge sedan och efter ett tag hittade jag serien på Amazon Prime. Men nu är den borta där också, samt på ViaPlay. Väldigt störande.

Supernatural hittar du på HBO Max numera.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :
t fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

Ja "vi" är ledordet för din åsikt. Alla är inte "vi" i ett hushåll, och för en ensam person är inte 500kr per månad en liten summa för endast tv. Och eftersom det finns flertalet tjänster där alla har egna och exklusiva utbud så blir det inte intressant att betala 150+ kronor för någon enstaka serie i en tjänst och 150+ kronor för någon enstaka serie hos en annan tjänst. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Man ska givetvis inte betala för en tjänst som inte har något som tilltalar dig men det finns som du redan vet en hel del andra tjänster att ta del av.

För vår den är inte 4K eller HDR ett MÅSTE, det är fint att ha i större filmer eller serier men fortfarande inte ett måste. Detta innebär att vi inte känner att det är värt NETFLIX premium Ultra HD.

Ärligt talat, det händer att vi ser gamla komediserier i 480p och det funkar fint det med, det är inte alltid kvalitén som är det avgörande.

Det jag dock saknas är en tjänst där man kan söka upp specifik serie/film och se vilka tjänster som har den i angiven region. Det är alltid ett meck att gå in och söka på var och en av dem. Det optimala hade varit om det var 1 tjänst som man ser all strömning genom och sen i denna tjänst köper man vilka utbud man vill ha, ex Netflix, HBO o.s.v. Men att få dem att samarbeta på det viset tror jag ligger väldigt långt fram.

Såklart, men att det ens är en sån prisskillnad när du bara går från 1080p till 4K - som dessutom är väldigt få är rätt märkligt.

Det absolut bästa rent ekonomiskt (och fortfarande ha en tjänst öht) är såklart att köra en tjänst åt gången tyvärr har jag svårt att inte plöja igenom en serie på en helg så det funkar inte att bara ha en tjänst åt gången 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Verkar alltså vara att netflix skrivit avtal med vissa leverantörer om specifik avgift per titt som är för hög jämfört med vad de kan få in via reklam. Då netflix inte vill stå för mellanskillnaden i den kommande mest populära nivån förhandlar de därmed för att sänka ersättningen till externa leverantörer?

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i rättigheterna. Kan man inte se samme utbud så kommer folk inte att nappa.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Fortsätt med tveksamma beslut ligger tydligen högt på deras agenda.
Och så undrar dom varför dom tappar prenumeranter 🫣
Eller vet dom om det och fortsätter bara utan att tveka just nu…? Spännande följetong detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fortsätt med tveksamma beslut ligger tydligen högt på deras agenda.
Och så undrar dom varför dom tappar prenumeranter 🫣
Eller vet dom om det och fortsätter bara utan att tveka just nu…? Spännande följetong detta.

Reklamfinansierat alternativ är en motåtgärd och inte anledningen. Hittar inte deras analys nu men vill minnas att man torrt konstaterade att marknaden är mättad med ökad konkurrensen och en förlorad kundstock gör att man söker andra lösningar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det jag dock saknas är en tjänst där man kan söka upp specifik serie/film och se vilka tjänster som har den i angiven region. Det är alltid ett meck att gå in och söka på var och en av dem. Det optimala hade varit om det var 1 tjänst som man ser all strömning genom och sen i denna tjänst köper man vilka utbud man vill ha, ex Netflix, HBO o.s.v. Men att få dem att samarbeta på det viset tror jag ligger väldigt långt fram.

AppleTV har väl sådan funktionalitet där man kan ansluta olika tjänster till Apple-appen och iaf få rekommendationer från andra tjänster. Osäker om den spelar upp saker i sin egen app eller startar dem i andra appar åt dig, har aldrig använt det själv.

Däremot kan jag rekommendera https://www.justwatch.com/ för informationsdelen. Går att ställa in region och vilka streamingtjänster man har. Finns app där också. Informationen stämmer för det mesta.

Permalänk
Medlem

Inte nog med stängd kista, som är igenspikad, de tog även med sig material ner i kistan för att förstärka på insidan… de borde nog fundera över om de kan behålla kunderna de har

Permalänk
Medlem

Netflix ligger hyffsat taskigt till när det gäller lönsamhet och har det senaste halvåret slagit i taket (eventuellt dalat lite). Detta kommer kunna locka priskänsliga kunder och så länge 'vanliga' tjänsten finns kvar ser jag inga problem. En dryg hunka känns klart prisvärt. Jag ser helst att Netflix överlever då jag uppskattar tjänsten. Som många andra här inne så var man ju inne på pirat bukten och hämtade 90% av all underhållning för sisådär 10-15 år sedan men med alla streaming tjänster som finns idag och kanske åldern som tar ut sin rätt lever vi i ganska bekväma tider. Kan det bli bättre? Såklart, men vi får gilla läget.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |