Netflix reklamabonnemang får smalare utbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Du betalar även för att kunna titta på 2 till skärmar samtidigt. Standard har bara 2 samtidigt, medans premium har 4 samtidigt.

Förutom 4K då såklart

I så fall förstår jag verkligen inte hur de kan vilja ta extra betalt för lösenordsdelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är att jag tror att dom kommer tappa kunder ett tankefel? Ok, intressant resonemang då mitt första inlägg löd:
Fortsätt med tveksamma beslut ligger tydligen högt på deras agenda.
Och så undrar dom varför dom tappar prenumeranter.

Så jag har inte nämnt nånting om det du nämner, utan det är enbart spekulationer från min sida. Det du citerar är enbart vad jag tror, ingenting som jag påstår kommer hända. Men det är vad jag tror...
Eller är det så att du tog det som att jag agerade som den satt inne på alla svaren och vet hur framtiden kommer bli? Är rätt uppenbart att det är det ingen som gör. Har inte påstått nånting, inte nämnt nånting om deras tjänster i sig. Utan jag säger enbart att jag inte skulle bli förvånad om dom kommer fortsätta tappa.

Jag kan inte tolka ditt inlägg på annat sätt än att du sätter likhetstecken mellan, vad du anser är, "tveksamma beslut" - för en ny produkt - också skall vara anledningen till att NFLX tappar kunder. Det är ett tankefel i min mening. Inget du behöver hänga upp dig på.
Att vi spekulerar är underförstått.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag kan inte tolka ditt inlägg på annat sätt än att du sätter likhetstecken mellan, vad du anser är, "tveksamma beslut" - för en ny produkt - också skall vara anledningen till att NFLX tappar kunder. Det är ett tankefel i min mening. Inget du behöver hänga upp dig på.
Att vi spekulerar är underförstått.

Inget jag gör heller, så no hard feelings 🙂
Men OK, jag tror inte vi kommer längre än så i vår diskussion.

Hur som, trevlig sommar 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Det mesta på skräpflix är inte i 4K, troligen därför du inte ser skillnad på det mesta av det du tittar på.

Sant, men jag har givetvis jämfört med 4K-material i både "4K" och i 1080p. Syns ingen skillnad. Så funderar på att nedgradera och spara några spänn. (Största skärmen jag har är en Samsung QLED 65. Syns inte skillnad.)

Permalänk
Avstängd

Många filmer och serier har försvunnit från Netflix. Vill man välja mellan allt då blir man ruinerad. Uppmanar inte, däremot har jag förståelse för dom som skaffar vpn och tar ner vad dom önskar i bästa kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Netflix drar på mitt VISA-kort 179/mån. Vad gör du för att bara betala 129?
Antar att du har det abonnemanget som ger "bara" 1080p samt max 2 samtidiga strömmar?

Skaffade Netflix 2014, tror jag, har inte kollat deras alternativ sedan dess. Bara betalat och sett "glad ut"..
Jag har testat med 1080p, och ser ärligt talat "ingen" skillnad mot 4K. Har bra skärmar, då jag absolut ser skillnad på 1080p respektive 4k på Bluray.

Man kanske skulle nergradera till ett billigare 1080p?

Japp, har 1080p och det fungerar tillräckligt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Japp, har 1080p och det fungerar tillräckligt bra.

Gör omedelbart i morgon!
50 spänn x12 blir 600/år. (Inte fy skam, på något man egentligen inte "behöver").

Edit: Gjorde det bums!
Ändras 1 augusti. Är det kasst, kan jag alltid ändra tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Jag tänker att en del av problemet med netflix är just utbudet, även om utbudet må vara stort så är det undermåligt. För låt säga 10 år sen så tyckte jag att det fanns mycket att se på netflix, numer så kollar jag i princip aldrig på netflix för det leder nästan alltid direkt till att man bara scrollar för att hitta något som man aldrig hittar. Visst, min upplevelse kanske är fabricerad i mitt huvud och kanske var det så att netflix var precis lika uselt då som nu.

Tycker att du har rätt eller så fabricerar jag oxå minnen.
Innehållet har Imo gått från litet men naggande gott till dussinproduktion.
Mycket bottnar väl i att de gjorde som Steam med sina spel, tar in allt utan kvalitets kontroll för att tjäna en extra krona.
Men det är min åsikt, det finns säkert folk som vill se indie produktioner från jordens alla obskyra hörn och tycker nuvarande intag är kanon.

Visa signatur

i5-9600K@3.70GHz - 32GB DDR4 2666MHz - GeForce RTX 2070 8GB - MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, S-1151 - M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av FormyZee:

Tycker att du har rätt eller så fabricerar jag oxå minnen.
Innehållet har Imo gått från litet men naggande gott till dussinproduktion.
Mycket bottnar väl i att de gjorde som Steam med sina spel, tar in allt utan kvalitets kontroll för att tjäna en extra krona.
Men det är min åsikt, det finns säkert folk som vill se indie produktioner från jordens alla obskyra hörn och tycker nuvarande intag är kanon.

EU beslutade väl att dom är tvungna att ha en viss % med EU-producerat innehåll också. Vilket kan vara en orsak till detta.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

EU beslutade väl att dom är tvungna att ha en viss % med EU-producerat innehåll också. Vilket kan vara en orsak till detta.

Kan vara så, mycket skumma beslut kommer ju därifrån ^^

Visa signatur

i5-9600K@3.70GHz - 32GB DDR4 2666MHz - GeForce RTX 2070 8GB - MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, S-1151 - M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

För 129kr/mån får du endast 1080p. För 99kr/mån får du endast 480p (lol) och för 179kr/mån får du 4K & HDR i de få titlar som nu har det

Och har man inte en enhet som är certifierad av Netflix, så är man fast i 480p oavsett abonnemang. Detta i sig gör att jag börjar avsky Netflix.

Känns lite fel att behöva ha en Chromecast inkopplad i min Android TV-enhet pga att Netflix enbart tillåter installation av mobilappen i 480p. Även cast-funktionen blockeras av Netflix på samma enhet.

Amazon Prime, Disney+, AppleTV+ och HBO Max ger långt bättre kvalitet på samma enhet.

Permalänk
Medlem

Sådär - idag avprenumererade man netflix. Nu får skiten vara, orkar inte med deras påhitt mer. Inte för att det är dyrt men tänker man pris -> värde så är det inte försvarbart.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men är det verkligen dyrt? Vi hade Canal digital tidigare, betalade ca 500 kr / mån. Nu har vi :

Netflix : 129 kr / mån
HBO MAX : 44,50 kr / mån
Amazon Prime : 45,75 / mån
Viaplay : 129 kr / mån
Totalt : 348,25 kr / mån

Detta är mer skräddarsytt efter oss och vi kan titta när vi vill. Man slipper dessutom ALL reklam!! Ärligt talat kan jag tycka att det faktiskt är ganska billigt, särskilt när man i vissa fall får tillgång till 4K och HDR.

YES, det är inte jättebra filmutbud, men Canal Digital var inte bättre. Man hyrde film i stället vilket fortfarande går bra, men nu via streaming.

Inga priser kan konkurrera med "piratande", men det riskerar också mindre produktion av det man gillar.

Oj är det så pass billigt med Amazon Prime? Är det något att ha? Är det en bra streamingtjänst? Jag har testat många olika tjänster men inte Amazons ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Oj är det så pass billigt med Amazon Prime? Är det något att ha? Är det en bra streamingtjänst? Jag har testat många olika tjänster men inte Amazons ännu.

Jag tycker det är så dåligt som man kan förvänta sig för det man betalar, om jag inte missat nåt. Jag hade velat kunna bläddra bland senast släppta (inte tillagda på prime video) filmer till exempel, det finns inte. Det finns extremt primitiva möjligheter att sortera och bläddra som på andra streamingtjänster jag provat och jag saknar en hel del på svenska som finns på amerikanska till exempel som vissa serier. Men så har jag inte nån vpn-tjänst så jag vet inte om det går att lura prime video på nåt sätt att tro att jag är amerikan.

Permalänk
Medlem

@Neon hur får du tillgång till dom lägre priserna? Prime kostar ju ex 69:- /månad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Oj är det så pass billigt med Amazon Prime? Är det något att ha? Är det en bra streamingtjänst? Jag har testat många olika tjänster men inte Amazons ännu.

Tog det i samband med en Amazon order för någon vecka sedan så kan egentligen inte säga så mycket annat än att, jo det funkar bra att streama och det finns en hel del intressant där jag inte sett än. Gissar på att vi kommer köra vidare ett tag med dem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Jimmy hur får du tillgång till dom lägre priserna? Prime kostar ju ex 69:- /månad.

Gör det? På mitt konto står det 59 kr / mån eller 549 kr / år. Loggar jag ut och går hit så står det samma pris där : https://www.amazon.se/prime

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Gör det? På mitt konto står det 59 kr / mån eller 549 kr / år. Loggar jag ut och går hit så står det samma pris där : https://www.amazon.se/prime

Håller med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Gör det? På mitt konto står det 59 kr / mån eller 549 kr / år. Loggar jag ut och går hit så står det samma pris där : https://www.amazon.se/prime

Sorry, my bad. Kollade fel lite snabbt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Och har man inte en enhet som är certifierad av Netflix, så är man fast i 480p oavsett abonnemang. Detta i sig gör att jag börjar avsky Netflix.

Känns lite fel att behöva ha en Chromecast inkopplad i min Android TV-enhet pga att Netflix enbart tillåter installation av mobilappen i 480p. Även cast-funktionen blockeras av Netflix på samma enhet.

Amazon Prime, Disney+, AppleTV+ och HBO Max ger långt bättre kvalitet på samma enhet.

Aldrig hört talas om. Kör själv Netflix på både android tv och google tv utan problem

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB