Hej? är inte så duktig på datorer men behöver köp råd

Permalänk
Medlem

Hej? är inte så duktig på datorer men behöver köp råd

i denna länken så visas det pc, för en prisklass mellsn 7500kr och 9000kr det är vad jag har råd med.så om någon har lust att hjälpa mig få den bästa i den prisklassen.?tack
https://www.inet.se/kategori/81/15-16-9?filters=%7B%227%22%3A...

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda den till? Vad är kraven? Det är svårt att rekommendera något utan att veta vad du behöver.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Bäst för vad?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

laddar ner och surfar mycket,typ

Permalänk
Medlem

Men vill ha en hyffsat snabb och duglig pc för pengarna

Permalänk
Medlem

Hej?

Om du laddar ner och surfar mycket så går det bra med precis vilken dator som helst. Välj en efter utseende och plånbok. Om det är filmer du laddar ner rekommenderar jag en hårddisk på minst 1TB.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hade personligen valt Acer maskinen. Den förefaller vara prisvärd. Har ett modernare WiFi kort med stöd för AX (WiFi 6) samt en dubbelt så stor SSD.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjellO:

Jag hade personligen valt Acer maskinen. Den förefaller vara prisvärd. Har ett modernare WiFi kort med stöd för AX (WiFi 6) samt en dubbelt så stor SSD.

Nu hade ju visserligen ASUS-maskinen också Wi-fi 6 men som du säger en mycket större hårddisk vilket verkar vara av vikt för ts.

Permalänk
Medlem

Asus har ju OLED, hade valt den

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Om bildkvalité är något viktigt så hade jag kört på OLED också, och troligtvis köpt till en extra SSD då den har en ledig plats.

Kan även komma undan med -1k ifall man kör den som just nu finns tillgänglig i fyndhörnan med kosmetiska skador.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp och ha en fortsatt trevlig helg.
Valde först acer,men ängrade mig och tog asus oled.