Permalänk

Material till ljuddämpning i tangentbord

Hejsan allihopa nu är det så att jag undrar om ni har nå tips på nåt som jag kan ha i tangentbordey som fungerar som ljuddämpning helst inget för dyrt haha! Mvh.

Permalänk
Medlem

Vanligaste för mekaniska tangentbord är ju att skaffa o-ringar som man sätter under tangenterna.
Det ändrar ju känslan beroende på hur tjocka/styva ringarna är. Tycker mest att den metalliska klangen när man släppt tangenten försvinner. Generellt är mekaniska tangentbord högljudda

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk

Smörjer man i brytarna och lägger något under tangentbordet, typ en större musmatta blir det tystare. Att köra o-ringar förstör enligt min egna preferens känslan av tangentbordet. Tangentbord med "clicky" brytare blir aldrig tysta (typ MX blue).

Hade varit bra att veta vilka brytare som du använder.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av mechersmith:

Smörjer man i brytarna och lägger något under tangentbordet, typ en större musmatta blir det tystare. Att köra o-ringar förstör enligt min egna preferens känslan av tangentbordet. Tangentbord med "clicky" brytare blir aldrig tysta (typ MX blue).

Hade varit bra att veta vilka brytare som du använder.

Jag använder mig av kailh box red switches har även o-rings har tittat lite på Youtube när de missar tangentbord och de brukar lägga nåt slags skum material under pcb'n för att fylla ut så att det inte låter lika mycket men vet inte vad det är för material eller om det finns nåt annat man kan använda som är lite budget-vänligt

Permalänk
Medlem

Bitumen från biltema I chassit?
Billigt och effektivt. Jag har två ark över om du vill ha?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Bitumen från biltema I chassit?
Billigt och effektivt. Jag har två ark över om du vill ha?

Jag tar jätte gärna dom haha tack så mycket! Mvh.

Permalänk

Beror ju mycket på vad det är för tangentbord. Men bitumen är en bra början.
O-ringar på brytarna är generellt en dålig lösning.