Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Det är ifall de ormar sig ifrån. En bild betyder mer än tusen ord. Jag har såklart också order bekräftelsen men vill inte att företaget ska komma undan. Vi får se vad ARN säger om fallet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Skapa en egen tråd om komplett och dammsugaren så kan ni fortsätta där vettja👍

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Å ena sidan är vi tacksamma för Komplett när vi får önska grejer när de kör Sweclockers-Bonanza, å andra sidan ska vi strida mot dem när de har gjort ett mänskligt fel med en prissättning. Är det värt det? Ge och ta, eller bara ta, ta, ta? Hur ska vi ha det?

Hoppas ni kan se kommentaren över alla dammråttor.. hehe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Grupptalan? Någon? Blir både kul och intressant!

Skrivet av Techlab:

Det är ifall de ormar sig ifrån. En bild betyder mer än tusen ord. Jag har såklart också order bekräftelsen men vill inte att företaget ska komma undan. Vi får se vad ARN säger om fallet.

Utan att kasta eld på brasan så om någon vill/orkar dra i det vore det intressant; speciellt då jag tycker att förklaringen är lite väl blek.

Bygger detta på erfarenheter delade av andra, jag brukar inte handla från Komplett men har läst en del inlägg där det framhålls att det ofta slarvas med rabatter, kampanjer, lagersaldon och annat.

Ett "större" gruppärenda kanske kan sända en signal till ägarna att denna tendens borde minskas, vare sig det beror på slarv, personalbrist, brister i rutiner, internutbildnign eller annat.

Permalänk
Medlem

Som vanligt får flera Swec användare rabies och blir helt sjukt aggro när något sådant här händer. Samma sak varje gång på Swec
Rätt komiskt att man kan bli så arg över en sådan här sak tycker jag.

Men visst, det är ju rätt kul o läsa i alla fall.

Hoppas verkligen att företag slutar göra erbjudande för Sweclockers dock.
Inet, Komplett, Webhallen borde aldrig mer ha några Swec exklusiva erbjudande.

Så fort det händer något kommer värsta attacken mot företagen. Och ändå spammas det om att "vi vill ha detta på SUPER PRIS" osv alltid i dessa önsketrådar vid exklusiva Swec erbjudande. Swec användare vill tydligen bara ha, ha, ha, ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som vanligt får flera Swec användare rabies och blir helt sjukt aggro när något sådant här händer. Samma sak varje gång på Swec
Rätt komiskt att man kan bli så arg över en sådan här sak tycker jag.
[...]

Vem är det som har blivit arg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Vem är det som har blivit arg?

Har du inte läst tråden?
Sjukt med agg som vanligt.

Permalänk
Medlem

Så en individ på Komplett har gjort ett misstag och satt fel pris på denna produkt. ”Uppenbart fel pris” eller inte, fel har det ju uppenbart blivit, eftersom Komplett inte känner att dom kan backa upp priset.

Kanske var det en sommarpraktikant som f*ade upp. Eller nån som arbetat på Komplett i många år utan att ha gjort ett misstag, men den här gången hade en stressig/dålig dag och tabbade sig och blandade ihop två produkter (eller whatever anledningen är att det blivit fel).

Är det verkligen nödvändigt nu när det blivit fel att högafflarna ska fram och Komplett motas upp till galgbacken för att möta ARN? Har inte de flesta av oss troligen gjort en liten miss på jobbet? Hade det inte vart nice då om vi mötts av lite förståelse för att misstag kan ske?

Jag beställde också dammsugaren och visst, jag blev en liten smula besviken när pengarna swishades tillbaka. Men nu har vi fått en ursäkt iallafall. Tycker det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaleo86:

Så en individ på Komplett har gjort ett misstag och satt fel pris på denna produkt. ”Uppenbart fel pris” eller inte, fel har det ju uppenbart blivit, eftersom Komplett inte känner att dom kan backa upp priset.

Kanske var det en sommarpraktikant som f*ade upp. Eller nån som arbetat på Komplett i många år utan att ha gjort ett misstag, men den här gången hade en stressig/dålig dag och tabbade sig och blandade ihop två produkter (eller whatever anledningen är att det blivit fel).

Är det verkligen nödvändigt nu när det blivit fel att högafflarna ska fram och Komplett motas upp till galgbacken för att möta ARN? Har inte de flesta av oss troligen gjort en liten miss på jobbet? Hade det inte vart nice då om vi mötts av lite förståelse för att misstag kan ske?

Jag beställde också dammsugaren och visst, jag blev en liten smula besviken när pengarna swishades tillbaka. Men nu har vi fått en ursäkt iallafall. Tycker det räcker.

Håller med. Blev lite besviken men inte sur. Absolut inte värt att dra till ARN. Dock håller jag med andra att det inte var ett uppenbart prisfel så allt är ju i en gråzon.
Jag kommer lugnt gå vidare med livet. Ta hand om er. Mvh.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har du inte läst tråden?
Sjukt med agg som vanligt.

Fast det här fallet är ju lite större än bara Sweclockers, är det inte det?

Ska inte andra vanliga medborgare kunna lita på butiken? Då annonsen var inte riktade åt Swec i sig utan för allmänheten så är folk inte "skyldiga" Komplett någonting. Man kan inte dra upp sympatikortet här.

Säg vad man vill men business är fortfarande business. Företagen tycker inte synd om dig som kund, no offence. Jag personligen orkar inte dra upp det här till ARN men de som vill göra det får gärna göra det. Det är deras val och kanske till och med rättighet att få reda på om dessa fallen faller in med ramarna så man lär sig till nästa gång om det är samma butik eller någon annan butik.

Att aktivt motarbeta bort folk pga detta tycker jag är helt fel. Det är hälsosamt att vi har konkurrenter och ha olika företag att kunna jämföra med: Deras kundservice, agerande vid kris, inte minst osv. Allt handlar inte bara om priset.

Vi ska inte få någon "skuldkänsla" bara för att vi granskar dem innan vi köper våra grejer.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Dags att släppa sidospåret ang. dammsugaren från Komplett. Alla har fått säga sitt och det har även kommit svar från ÅF. Är man missnöjd med svaret från ÅF och vill ta ärendet vidare (och behöver tips och råd ang. detta) är man välkommen att skapa en tråd i Konsumenträttsforumdelen.

Edit:

Citat:

@Cenorida
Kort och gott så kontaktade jag deras fantastiska kundtjänst och fick beskedet, att de skulle betala ut ersättningen för täckningsköpet.
Hoppas att moderator kan tillåta att jag gör ett sista inlägg om Komplett-ärendet här. Kort och gott så kontaktade jag deras fantastiska kundtjänst och fick beskedet, att de skulle betala ut ersättningen för täckningsköpet.

Fortsätt diskussionen här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1667437-angaende-damms...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Planning to buy this on the flash sale with 50% off ? Is it a good deal ?

https://eu.switch-bot.com/products/4-curtain-bundle

Edit - Order placed. Noticed this is the new model (Curtain rod 2)

Permalänk
Medlem

Gällande Swive 40” var jag också nyfiken på denna och bett dem återkomma med definitiv paneltyp/leverantör och freesync range. 1:1200 indikerar en riktigt bra IPS men en väldigt dålig VA.

Sen är frågan om 40” rak panel blir för jobbig att använda i kombination med PPI strax över 90 istället för 110 som standard 34”

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Ja, ibland blir priset fel, tryckfelsnisse är framme osv.
Självklart går det att diskutera men ni får tamejf*n växa upp lite nu när det gäller att diskutera sakligt.

Känner man sig orättvist behandlad eller att där är direkta juridiska fel så starta en tråd i ”konsumenträtt”.
Försök hålla facklor och högafflar inne och skjulet nu och ja, detta gäller oavsett vilken återförsäljare det är såklart

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Gällande Swive 40” var jag också nyfiken på denna och bett dem återkomma med definitiv paneltyp/leverantör och freesync range. 1:1200 indikerar en riktigt bra IPS men en väldigt dålig VA.

Ja en kul intressant skärm i intressant format för det priset! (skulle kunna vara en intressant breddning av bilden jämfört med min 32 tummare @1440p, även om det blir trångt på skrivbordet)

Det måste ju nästan vara IPS med 1200:1...
Man undrar ju även över hur responstiden är i praktiken med 8ms i specen. Specen säger ju egentligen inte så mycket om verkligheten, men brukar ju vara en indikation...
Jag orkar dock inte köpa grisen i säcken... Önskar det kunde finnas någon hyfsat proffsig recension för denna skärm!
Nån som hittar nått?

Skrivet av lindstroem:

Sen är frågan om 40” rak panel blir för jobbig att använda i kombination med PPI strax över 90 istället för 110 som standard 34”

Det är i princip identisk pixelstorlek som 24 tum 1080p, 32 tum 1440p eller 43 tum i 4K (2160p) så har du testat nån av dem så borde det funka som referens gällande pixelstorlek

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ja en kul intressant skärm i intressant format för det priset! (skulle kunna vara en intressant breddning av bilden jämfört med min 32 tummare @1440p, även om det blir trångt på skrivbordet)

Det måste ju nästan vara IPS med 1200:1...
Man undrar ju även över hur responstiden är i praktiken med 8ms i specen. Specen säger ju egentligen inte så mycket om verkligheten, men brukar ju vara en indikation...
Jag orkar dock inte köpa grisen i säcken... Önskar det kunde finnas någon hyfsat proffsig recension för denna skärm!
Nån som hittar nått?

Det är i princip identisk pixelstorlek som 24 tum 1080p, 32 tum 1440p eller 43 tum i 4K (2160p) så har du testat nån av dem så borde det funka som referens gällande pixelstorlek

Sant det! Återkopplar då jag får svar men blir nog nej då jag nu är van med högre PPI plus den raka skärmen på den storleken

Permalänk
Medlem

With the first prime days ever in Sweden, anyone is excited? Perhaps separate thread for the deals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

With the first prime days ever in Sweden, anyone is excited? Perhaps separate thread for the deals?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1667452-amazon-prime-day-tips

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Vissa i vanliga tipstråden är duktiga på att flagga för vilka amazon-tips som är enbart för prime-kunder vilket uppskattas
(Vore fint om alla gjorde det, då inte alla är intresserade av att bli primekund)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vissa i vanliga tipstråden är duktiga på att flagga för vilka amazon-tips som är enbart för prime-kunder vilket uppskattas
(Vore fint om alla gjorde det, då inte alla är intresserade av att bli primekund)

Helt rimlig feedback! Dock kan vi nog utgå från att i princip alla tips för Amazon idag och i morgon kräver just Prime-medlemskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Helt rimlig feedback! Dock kan vi nog utgå från att i princip alla tips för Amazon idag och i morgon kräver just Prime-medlemskap.

Jo, är väl kanske så enkelt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Sant det! Återkopplar då jag får svar men blir nog nej då jag nu är van med högre PPI plus den raka skärmen på den storleken

Komplett hade ingen aning heller men här är info för den som vill gräva vidare

——
Det var mig du tidigare hade kontakt med gällande Svive skärmen.

I detta fall hade vår logistikavdelning ej dessvärre tillgång till information, utöver det som då står angivet på vår hemsida.

Du kan dock gärna skicka iväg ett mail till Svive direkt via: https://www.svive.gg/support/ om du har några fler frågor gällande det. De ska kunna besvara det!

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Någon som testat denna? Behöver en skärm för ~3500 som enbart ska användas för kontorsbruk. Har sneglat på Samsung:s 4k-skärmar i samma prisklass, men denna såg riktigt trevlig ut.

Köpte du skärmen tillslut?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av aposteriori:

Köpte du skärmen tillslut?

Japp, funkar bra som sidoskärm.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lindstroem:

Komplett hade ingen aning heller men här är info för den som vill gräva vidare

——
Det var mig du tidigare hade kontakt med gällande Svive skärmen.

I detta fall hade vår logistikavdelning ej dessvärre tillgång till information, utöver det som då står angivet på vår hemsida.

Du kan dock gärna skicka iväg ett mail till Svive direkt via: https://www.svive.gg/support/ om du har några fler frågor gällande det. De ska kunna besvara det!

Hejsan lindstroem,

Det där är information som jag ska se om vi inte kan jaga fatt i. Har skickat i väg en ping till vår inköpare och ser till att återkomma så snart jag fått återkoppling.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Sötast
Skrivet av bonafriss:

Produkt: Toshiba Enterprise MG08ACA16TE 16TB
Kategori: Lagring
Pris: 2340:-
Länk: https://www.amazon.se/Toshiba-Enterprise-MG08ACA16TE-SATA-Sil...

Kanske vore fint om en varning i dagens fynd tråden @Nordhnet. (Sry för personspecifik ping, du var första bästa senast i tråden)

Läser man kommentarerna så verkar det vara begagnade diskar dragna ur serverhallarna eller något liknande.
Garantin som anges verkar inte heller stämma.

Edit: Kan vara jag som överreagerar på reviewsen också när man kollar 1-stjärniga.
Verkar vara långt mellan datumen, samt på olika storlekar så.... i don't even know.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kanske vore fint om en rvarning @Nordhnet. (Sry för personspecifik ping, du var första bästa senast i tråden)

Läser man kommentarerna så verkar det vara begagnade diskar dragna ur serverhallarna eller något liknande.
Garantin som anges verkar inte heller stämma.

Alla reviews för en produkt klumpas ihop för en produkt. Köper man disken från amazon och shipped by amazon så har du minst 2 års garanti och du lär inte få en begagnad disk...

Det som verkar vara problem är Toshibas 5 års garanti då dessa diskar verkar vara OEM och inte för privatpersoner.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lindstroem:

Komplett hade ingen aning heller men här är info för den som vill gräva vidare

Hej igen,

Blir lite dubbelpostning då jag fick ett snabbare svar än vad jag trodde. Förtydligande från leverantören:

  • Panelleverantör: BOE-panel

  • Range: HDMI 2.0 FREESYNC range 48-100Hz, DP 1.4 FREESYNC range 48-144Hz

  • Paneltyp: True IPS

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Dispatches from
YLH.FSS.LST
Sold by
YLH.FSS.LST

YLH.FSS.LST
Visit the YLH.FSS.LST storefront
Just launched No feedback yet

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Dispatches from
YLH.FSS.LST
Sold by
YLH.FSS.LST

YLH.FSS.LST
Visit the YLH.FSS.LST storefront
Just launched No feedback yet

Yeah... jag vågar inte chansa

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P