Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Hej congratulations !! Which model did you order ?

Btw, did you fill all the information like email ID, new password etc. when you got stuck on LG website ?

Yup, filled in the info. But when logging in again I used the old credentials and they worked.

My order is for OLED77C25LB.

Permalänk
Skrivet av dave:

Yup, filled in the info. But when logging in again I used the old credentials and they worked.

My order is for OLED77C25LB.

Great ! Even I ordered the same model on 19th June. So some hope finally, pheeww. When did you place the order ?

For some reason I can't get past the LG website ! Stuck on that page as it says xxxxxx@icloud.com-kontot är redan registrerat med Sverige. Ange en annan mejladress.

Edit - Got through the LG website, order status is now Plockdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I'm currently stuck at that page ! It's asking me to integrate my accounts & saying all order history will be deleted.

Even I wanted to check status of my order, placed order on 19th June & no sign of delivery yet. At least give us a tentative date !! This is so frustrating.

Which TV did you order ? I'm waiting for 77C25LB.

Getting this message on LG website when I try to log in -

Kontointegration
All produktinformation och tjänsteloggen för kontot raderas.
Observera att ingen av denna information kan återställas när den har raderats.
Ange ditt lösenord för att bekräfta att du tar bort kontot.

Yes, that is the same page I got when I tried to log in.
I figured it wanted me to change my password and reasoned that it can't delete my account if I don't CONFIRM my password so I typed in a new one and everything was OK.

I also ordered the 77C25LB, my order was placed very early on the 17th of june and my orderstatus has been "Gods på väg" for a couple of working days now. I read on another forum (minhembio.com) that someone got a call and decided a date for delivery so I don't expect any more information than "Gods på väg"

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

I also ordered the 77C25LB, my order was placed very early on the 17th of june and my orderstatus has been "Gods på väg" for a couple of working days now. I read on another forum (minhembio.com) that someone got a call and decided a date for delivery so I don't expect any more information than "Gods på väg"

I recently ordered a OLED42C2 and the status was "Gods på väg" for roughly 1½ week before I got the call.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Vet ej om någon sagt detta än, men känner att fler bör veta om det innan köp.

Man kan inte använda cash back om man använt en rabattkod vid köpet (tex benify)

Detta är svaret från LG efter mitt köp av OLED 42"

Tack för att du har skickat in din ansökan för LG kampanj.
Vi har granskat din ansökan men kan inte godkänna den eftersom:

För att kvalificera dig för kampanjen måste produkten ha inhandlats utan rabatt och inte i samband med någon annan kampanj.

Vänliga hälsningar,
Ditt LG-team

Permalänk
Skrivet av Anton89:

Yes, that is the same page I got when I tried to log in.
I figured it wanted me to change my password and reasoned that it can't delete my account if I don't CONFIRM my password so I typed in a new one and everything was OK.

I also ordered the 77C25LB, my order was placed very early on the 17th of june and my orderstatus has been "Gods på väg" for a couple of working days now. I read on another forum (minhembio.com) that someone got a call and decided a date for delivery so I don't expect any more information than "Gods på väg"

Given that for me it still says 'Plockdatum', it will be easily 1-2 weeks before I get the call for delivery. Same model, order placed late on 19th June.

Permalänk
Skrivet av Growth:

Vet ej om någon sagt detta än, men känner att fler bör veta om det innan köp.

Man kan inte använda cash back om man använt en rabattkod vid köpet (tex benify)

Detta är svaret från LG efter mitt köp av OLED 42"

Tack för att du har skickat in din ansökan för LG kampanj.
Vi har granskat din ansökan men kan inte godkänna den eftersom:

För att kvalificera dig för kampanjen måste produkten ha inhandlats utan rabatt och inte i samband med någon annan kampanj.

Vänliga hälsningar,
Ditt LG-team

That is so sad ! I was expecting SEK 3500 cash back on 77C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

That is so sad ! I was expecting SEK 3500 cash back on 77C2

Yeah i know
So sorry for the bad news..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Vet ej om någon sagt detta än, men känner att fler bör veta om det innan köp.

Man kan inte använda cash back om man använt en rabattkod vid köpet (tex benify)

Detta är svaret från LG efter mitt köp av OLED 42"

Tack för att du har skickat in din ansökan för LG kampanj.
Vi har granskat din ansökan men kan inte godkänna den eftersom:

För att kvalificera dig för kampanjen måste produkten ha inhandlats utan rabatt och inte i samband med någon annan kampanj.

Vänliga hälsningar,
Ditt LG-team

Det var synd men priset får väl ändå anses som bra.

Jag har kikat här men ser ingen friskrivning vid en snabb skumning:
https://lg-oled-tv-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Så tycker det bör gå att kriga och få denna cashback ändå.
Man bör juridiskt kunna hävda att man förväntat sig det när man läst villkoren. Men kanske LG föredrar att produkten skickas tillbaka då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Det var synd men priset får väl ändå anses som bra.

Jag har kikat här men ser ingen friskrivning vid en snabb skumning:
https://lg-oled-tv-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Så tycker det bör gå att kriga och få denna cashback ändå.
Man bör juridiskt kunna hävda att man förväntat sig det när man läst villkoren. Men kanske LG föredrar att produkten skickas tillbaka då.

Hmm, intressant!

Ska kontakta LG och se vad dom säger

Tack för ditt skarpa öga!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att cashback verkar utebli men ibland blir det så!
Hade jag vetat om det innan beställning så hade jag nog nöjt mig med en 77" B1 för 20k.

LG verkar inte nämna det någonstans i Cashback-kampanjen precis som @dave nämner men dom skriver:
"12. Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen."

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Lite tråkigt att cashback verkar utebli men ibland blir det så!
Hade jag vetat om det innan beställning så hade jag nog nöjt mig med en 77" B1 för 20k.

LG verkar inte nämna det någonstans i Cashback-kampanjen precis som @dave nämner men dom skriver:
"12. Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen."

när som helst ändra dessa villkor
Snacka om att att friskriva sig från ansvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Lite tråkigt att cashback verkar utebli men ibland blir det så!
Hade jag vetat om det innan beställning så hade jag nog nöjt mig med en 77" B1 för 20k.

LG verkar inte nämna det någonstans i Cashback-kampanjen precis som @dave nämner men dom skriver:
"12. Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen."

Juridiskt gäller avtalet som det såg ut när köpet gjordes. Detta är bara en friskrivning om att kunna göra ändringar i avtalet närsom men det går inte juridiskt att det ska gälla retroaktivt. Det hade inte varit ett giltigt avtal.

Vet dock inte vad som gäller för Benify och har inte det avtalet tillgängligt men det är möjligt att det sätter stopp. Ser någon kampanj nu (LGE 25% på vissa tvs) där Benify har med:
"Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter."
Om denna formulering fanns för rabattkoden så är det dessvärre nog kört då LG Cashback benämns som kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Juridiskt gäller avtalet som det såg ut när köpet gjordes. Detta är bara en friskrivning om att kunna göra ändringar i avtalet närsom men det går inte juridiskt att det ska gälla retroaktivt. Det hade inte varit ett giltigt avtal.

Vet dock inte vad som gäller för Benify och har inte det avtalet tillgängligt men det är möjligt att det sätter stopp. Ser någon kampanj nu (LGE 25% på vissa tvs) där Benify har med:
"Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter."
Om denna formulering fanns för rabattkoden så är det dessvärre nog kört då LG Cashback benämns som kampanj.

Jo, den raden från Benify var nog med när jag gjorde mitt köp också så det är vad det är
Hur som så är 28k fortfarande ett hyggligt pris för en 77" C2!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Skrivet av Anton89:

Jo, den raden från Benify var nog med när jag gjorde mitt köp också så det är vad det är
Hur som så är 28k fortfarande ett hyggligt pris för en 77" C2!

Yes. I hope so !

Last time C1 was 33K during BF & now down to 25K. So 28K for 77C2 seems like a good deal.

However I feel this BF the price for 77 C2 will go below 30K. Let's see.

Permalänk
Medlem

Nyfiken hur många som testat att ändra på Module HDR i servicemenyn och vad utfallet blev? I synnerhet i SDR ger det en dramatisk skillnad i ljussstyrka, så pass att även en ljusknarkare som jag känner att det kanske blev lite väl mycket på maxblås Förmodligen ingen bra ide för de som kör HDR rätt ofta dock

Detta så klart förutsatt att man inte har andra inställningar som "blockerar" förändringen, samt att jag ännu inte jämfört det med Auto HDR funktionen i W11, men som iaf tidigare fungerade lite si så där tyckte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Juridiskt gäller avtalet som det såg ut när köpet gjordes. Detta är bara en friskrivning om att kunna göra ändringar i avtalet närsom men det går inte juridiskt att det ska gälla retroaktivt. Det hade inte varit ett giltigt avtal.

Vet dock inte vad som gäller för Benify och har inte det avtalet tillgängligt men det är möjligt att det sätter stopp. Ser någon kampanj nu (LGE 25% på vissa tvs) där Benify har med:
"Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter."
Om denna formulering fanns för rabattkoden så är det dessvärre nog kört då LG Cashback benämns som kampanj.

Dock blir det ju svårt för LG att bevisa att någon ens läst detta iom många bara kopierat koden rakt av på annat forum. Kan inte hänvisa till något de inte själva skriver i villkoren som inte alla har tillgång till.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Dock blir det ju svårt för LG att bevisa att någon ens läst detta iom många bara kopierat koden rakt av på annat forum. Kan inte hänvisa till något de inte själva skriver i villkoren som inte alla har tillgång till.

Bra poäng. Går säkert att kriga lite. Men kan nog juridiskt fungera så att man som konsument har ansvar att se till att man följer alla avtal (inkl. att ha läst eventuella policies som gäller vid kodanvändan). Vore intressant om det togs hela vägen för avgörande som vägledande case

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Juridiskt gäller avtalet som det såg ut när köpet gjordes. Detta är bara en friskrivning om att kunna göra ändringar i avtalet närsom men det går inte juridiskt att det ska gälla retroaktivt. Det hade inte varit ett giltigt avtal.

Vet dock inte vad som gäller för Benify och har inte det avtalet tillgängligt men det är möjligt att det sätter stopp. Ser någon kampanj nu (LGE 25% på vissa tvs) där Benify har med:
"Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter."
Om denna formulering fanns för rabattkoden så är det dessvärre nog kört då LG Cashback benämns som kampanj.

Det är inte Benifies ansvar att förmedla någon information om villkoren i LGs separata kampanj. Möjligtvis skulle LG kunnat vägra Benifyrabatten om man aviserade att man tänkte använda cashback, men har man redan fått den rabatten och LG inte friskrivit sig i sina villkor så kan jag inte se att dom har någon laglig grund för att vägra återbetalningen. Jag lär väl själv testa detta dock

Bör sägas att jag inte läste villkoren i samband med själva köpet, där kan det möjligvis ha stått att flera olika kampanjern inte kan kombineras, och då är det nog kört.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Det är inte Benifies ansvar att förmedla någon information om villkoren i LGs separata kampanj. Möjligtvis skulle LG kunnat vägra Benifyrabatten om man aviserade att man tänkte använda cashback, men har man redan fått den rabatten och LG inte friskrivit sig i sina villkor så kan jag inte se att dom har någon laglig grund för att vägra återbetalningen. Jag lär väl själv testa detta dock

Bör sägas att jag inte läste villkoren i samband med själva köpet, där kan det möjligvis ha stått att flera olika kampanjern inte kan kombineras, och då är det nog kört.

Please try & let us know how it goes. You have way better chances than me given I'll be talking to them in English !

Permalänk
Medlem

I onsdags så fick jag ett samtal utan förvarning om att min TV var på väg och just i det ögonblicket så saknade jag bärhjälp så det skulle det gå bra att ringa upp och boka in en tid så fort jag fått tag på någon, sedan dess har jag försökt att få tag på snubben som ringde mig men han svarar inte... LG har inte gett mig något spårningsnummer heller vilket är rätt kasst.

Så nu är det bara att vänta och se om någon ringer upp igen eller om TV:n går tillbaka
Ska kontakta LG om spårningsnummer... Vad dåligt det här blev

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk

Update on delivery of 77C25LB if anyone's is interested

Order Placed on 19th June late night

TV picked by delivery company this morning

Possible delivery on Monday OR I can go to their warehouse in TUMBA today & pick myself before 1700. As much as I'm tempted to pick it myself, but I know it wont fit my bike & I don't own a car

Permalänk
Skrivet av Anton89:

I onsdags så fick jag ett samtal utan förvarning om att min TV var på väg och just i det ögonblicket så saknade jag bärhjälp så det skulle det gå bra att ringa upp och boka in en tid så fort jag fått tag på någon, sedan dess har jag försökt att få tag på snubben som ringde mig men han svarar inte... LG har inte gett mig något spårningsnummer heller vilket är rätt kasst.

Så nu är det bara att vänta och se om någon ringer upp igen eller om TV:n går tillbaka
Ska kontakta LG om spårningsnummer... Vad dåligt det här blev

Which delivery company is it ? Is it DB or Dachser ? My understanding is that once TV is picked up, you have to coordinate with delivery company only.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Which delivery company is it ? Is it DB or Dachser ? My understanding is that once TV is picked up, you have to coordinate with delivery company only.

Don't know about @Anton89 but I got a message today to schedule delivery and it is from Dachser. Hopefully it arrives early next week

Permalänk
Skrivet av dave:

Don't know about @Anton89 but I got a message today to schedule delivery and it is from Dachser. Hopefully it arrives early next week

Great ! I get mine on Monday morning Super excited.

Permalänk
Medlem

I lördags blev jag uppringd och erbjuden att ta emot TV:n men jag var inte hemma så vi avtalade tid idag och det gick jättebra, nu står den uppe i hallen och väntar på att jag ska sluta jobba så jag kan sätta ihop den!

Är väldigt nervös/orolig över panellotteriet just nu men jag håller tummarna!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

I lördags blev jag uppringd och erbjuden att ta emot TV:n men jag var inte hemma så vi avtalade tid idag och det gick jättebra, nu står den uppe i hallen och väntar på att jag ska sluta jobba så jag kan sätta ihop den!

https://i.imgur.com/t1zacgq.png

Är väldigt nervös/orolig över panellotteriet just nu men jag håller tummarna!

Gratulerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

I lördags blev jag uppringd och erbjuden att ta emot TV:n men jag var inte hemma så vi avtalade tid idag och det gick jättebra, nu står den uppe i hallen och väntar på att jag ska sluta jobba så jag kan sätta ihop den!

https://i.imgur.com/t1zacgq.png

Är väldigt nervös/orolig över panellotteriet just nu men jag håller tummarna!

Du får rapportera när den står på plats

OT: Är det parkeringen bakom gamla Reseshoppen man ser?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Gratulerar!

Haha, jag vet inte om det riktigt är på sin plats med en gratulation men tack

Skrivet av Calle:

Du får rapportera när den står på plats

OT: Är det parkeringen bakom gamla Reseshoppen man ser?

Yes, det stämmer bra!
Jag återkommer med resultat ikväll när TV:n står på plats!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

En s.k. "absolute unit" 😂

Den står på en lite halvcustom Ikea bestå 180cm. Plus Baby Yoda pop for scale.

Leverans kom tidigare än utlovat vilket var positivt. Åskoväder i Sthlmstrakten nu så väntar med att koppla in. Delar paranoja om panel lottery etc. Ska upp på väggen bakom såsmåningom. Men ska testa panelen först. Tack och lov syns inte baksidan öht i färgen som LG kallar "Calming Beige" - sannolikt den fulaste färgen jag sett på någon hårdvara i mitt liv.