Sennheiser HD 800, HD 6XX, Neumann KH 80 DSP

Permalänk

Sennheiser HD 800, HD 6XX, Neumann KH 80 DSP

Ska snart flytta så säljer av lite saker som jag sällan använder. Köpare som kan hämta på plats i Uppsala blir prioriterade, ska saker skickas så står köparen för frakten. Håll gärna alla bud i kommentarerna och inte i PM

Sennheiser HD 6XX: Köptes på (mass)drop.com Nov 2017 och levererades Mar 2018. Använde dom bara i ett par månader innan jag uppgraderade till HD 800, därefter har dom blivit sparsamt använda och är i väldigt bra skick. Orginallådan finns kvar så dom går att skicka Nypris just nu är ca 2300kr med frakt, köp nu för 1500kr eller bud.

Sennheiser HD 800: Köptes begagnat på blocket i Maj 2018, killen jag köpte av sa att han hade köpt dom på en musikaffär i Berlin sommaren innan men hade inget kvitto eller kartong. Använde dom i ca 1½ år innan jag köpte nya hörlurar (igen) och därefter har dom mest legat på en hylla. Utöver orginalkabeln så följer det med en extra kabel från customcans.co.uk som är 1,5m lång och mycket mer flexibel än orginal, värd ca 1000kr. Köp nu för 7500kr eller bud, endast avhämtning i Uppsala.

Neumann KH 80 DSP: Köptes begagnade Aug 2020 av en kille i Belgien så har inget kvitto, dock finns orginalkartongen kvar så går att skicka. Högtalarna är i nyskick och fungerar klockrent, har endast använt dom när vänner har varit på besök. Nypris är ca 9600kr för ett par, köp nu för 8000kr eller bud.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

1300:- plus frakt för HD 6XX

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr hd 800, bor i stockholm kan tänka mig att möta dig vid uppsala c station eller om du vill mötas närmare
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

bjuder 1100 samma som buula här bor i stockholm kan möta vid stationen eller nämre

Permalänk
Medlem

samt är det mini xlr kontakter man kör up i hd800 ?

Permalänk
Medlem

höjer till 1200kr

Permalänk
Medlem

1300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Spöklampan:

1300:- plus frakt för HD 6XX

Noterat, om ingen har bjudit över imorgon vid lunchtid så får du den då.

Skrivet av ResarXam:

samt är det mini xlr kontakter man kör up i hd800 ?

Sennheiser använder en proprietär kontakt för att ansluta kablarna till hörlurarna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja buda på 6xx 1400kr ifall jag blir övertagen i längden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Noterat, om ingen har bjudit över imorgon vid lunchtid så får du den då.
Sennheiser använder en proprietär kontakt för att ansluta kablarna till hörlurarna.

såg nu efter tittade runt lite liknade xlr på distansen

Permalänk
Medlem

1400kr för 6xx

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr för hd800
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2500kr hd800

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 600 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Buulaa:

1400kr för 6xx

Om ingen bjuder över ikväll så är dom dina.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

lite sugen på dina lurar, men har lustig fråga. Hur pass stort huvud/uttöjda är lurarna? Ja har abnormalt litet huvud o väldigt uttöjda lurar sitter ju riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Hd800 3200:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

lite sugen på dina lurar, men har lustig fråga. Hur pass stort huvud/uttöjda är lurarna? Ja har abnormalt litet huvud o väldigt uttöjda lurar sitter ju riktigt dåligt.

Du kan åka till hifibutiken testa par hd 800s vilket har samma form om du litte osäker

Permalänk
Skrivet av GreeM:

lite sugen på dina lurar, men har lustig fråga. Hur pass stort huvud/uttöjda är lurarna? Ja har abnormalt litet huvud o väldigt uttöjda lurar sitter ju riktigt dåligt.

HD 800 sitter inte åt jättehårt från början så de blir inte så uttöjda över tid skulle jag säga, dock är kuddarna väldigt stora så passformen kanske blir lite konstig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

HD 800 sitter inte åt jättehårt från början så de blir inte så uttöjda över tid skulle jag säga, dock är kuddarna väldigt stora så passformen kanske blir lite konstig.

Va mest hd6xx ja va intresserad av men såg nu att du redan gått iväg dom förmodligen.

När hade du tänkt släppa dina hd800? Efter en viss tid eller tills du är nöjd med priset? Kanske ska ta mig till en hörlursaffär o kika på passformen på dom.

Permalänk
Skrivet av GreeM:

Va mest hd6xx ja va intresserad av men såg nu att du redan gått iväg dom förmodligen.

När hade du tänkt släppa dina hd800? Efter en viss tid eller tills du är nöjd med priset? Kanske ska ta mig till en hörlursaffär o kika på passformen på dom.

Om du är intresserad av dom så skulle jag starkt rekommendera att svänga förbi en affär som har dom inne, passformen är som sagt väldigt annorlunda från andra hörlurar och passar nog inte andra.
Har inte superbråttom att bli av med dom så den får gå tills jag blir nöjd med priset, men jag ger en 24 timmars varning eller liknande när det närmar sig

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

HD 6XX är sålda.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

3400 för HD800

Permalänk
Nytt bud: 3 500 kr För HD 800
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Om du ändrar dig och kan tänka dig skicka hd800 så lägger jag ett bud på 4000 + frakt

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index