Snabbkoll: Är Starfield-trailern bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Känns som Mass Effect har parat sig med Cyberpunk 2077. Kan bli OK men kortvarigt nöje.

Permalänk
Medlem

Jag blir inte supertaggad av någonting längre, känns det som. Jag är dock 100% säker att detta kommer att införskaffas och spelas igenom... precis som jag kommer att införskaffa CP2077 någon gång i framtiden när det kommer en "Complete ultimate enhanced director's edition" eller så.

Permalänk
Musikälskare

PS: Anus låter mindre trevligt, har aldrig gillat det begreppet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Skärpning, ord som Anus hör ej hemma i en artikel här.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de får till världen bra. Det är vad som gör deras andra spel bra. Och därför blir jag lite skeptisk när det finns 1000 planeter att besöka, som man fritt kan knalla runt på. Risken måste då vara stor att världarna är generiska och det flesta blir samma lika, bara några olika planettyper. Men den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det finns gott om respektabla och högt aktade publikationer såsom Aftonbladet och Resume som använder ordet "anus"

Personer som anser Aftonbldet och Resume respektabla är personer som tycker man kan slänga in ordet anus överallt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Stort, häftigt och mäktigt, men förbannat tråkigt. Gameplay såg ju ut att vara ett riktigt sömnpiller.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det finns gott om respektabla och högt aktade publikationer såsom Aftonbladet och Resume som använder ordet "anus" och uttrycket "bra eller anus", så jag skulle faktiskt vilja påstå att detta gör att även vår blygsamma sajt kan säga sig tillhöra till ett synnerligen fint publicistiskt sällskap av rang

<Uppladdad bildlänk>

Mvh

Nu pratar vi viktiga saker, jag struntar i Starfield trailern.

Bra eller anus kom väl ursprungligen från Filip och Fredrik? Betydelsen är väl ungefär som "bra eller skit". Fast skit är så normaliserat och anus hade lite mer kraft på den tiden. Det är en hyfsat tidig binär betygsskala, något som är populärt idag. Till exempel en del på IMDB som bara röstar 1 eller 10, siffrorna mellan betyder inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ej kränkt men har vi inte förpassat uttrycket "Bra eller anus" till en soptipp långt bort i ett pararellt Filip och Fredrik-universum?

Nej för fan! Det är klockrent!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ger "No Man's Sky möter valfritt Bethesdaspel"-vibbar.
Känner mig inte övertygad, men det är kanske bra, möjligt att man blir positivt överraskad.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag fick lite hype, dock krävs nog lite patcher och kanske en dlc innan den når dess fulla potential.
Kommer definitivt lira det någon gång

Du stavade fel på "mods"

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Skärpning, ord som Anus hör ej hemma i en artikel här.

Jag tycker att man skall vara seriös, men man behöver inte vara allvarlig!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Jag hoppas verkligen att det är bättre "On Foot" än Elite Dangerous: Odyssey. I så fall är jag klart intresserad.

Permalänk
Medlem

Känns som No Mans Sky men version 50.0.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Personer som anser Aftonbldet och Resume respektabla är personer som tycker man kan slänga in ordet anus överallt.

Jag har inget att tillägga där min gode herre

Skrivet av Fulci:

Nu pratar vi viktiga saker, jag struntar i Starfield trailern.

Bra eller anus kom väl ursprungligen från Filip och Fredrik? Betydelsen är väl ungefär som "bra eller skit". Fast skit är så normaliserat och anus hade lite mer kraft på den tiden. Det är en hyfsat tidig binär betygsskala, något som är populärt idag. Till exempel en del på IMDB som bara röstar 1 eller 10, siffrorna mellan betyder inte så mycket.

Vet ej vart det kom ifrån men de flesta förstår innebörden, det har blivit ett vedertaget uttryck i klass med "som man bäddar får man ligga"

För att inte glida ifrån ämnet helt så behandlar jag Bethesda som Blizzard nuförtiden, inget förköp utan jag tror på det när jag ser det.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Man brukar säga "en bild säger mer än 1000 ord"
Tyvärr har jag lärt mig den hårda vägen att speltrailers säger absolut ingenting. Går att fejka en trailer utan att ens ha påbörjat utvecklingen.

Ja, det såg bra ut men kommer vänta på recensioner och gameplay som inte kommer från företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Man brukar säga "en bild säger mer än 1000 ord"
Tyvärr har jag lärt mig den hårda vägen att speltrailers säger absolut ingenting. Går att fejka en trailer utan att ens ha påbörjat utvecklingen.

Det var väl vad första trailern var. En "target render" som är förrendrerad och inte visar någon gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=pYqyVpCV-3c

Permalänk
Medlem

Alltid gillat Open World spel så ska bli intressant att kolla vad dom lyckats fixa med detta spel jämfört med tidigare.

Lagt ner flera 100 tals timmar i Skyrim och Fallout.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Faktiskt genuint chockad att så många här är positivt inställda och inte har nämnt att footaget i "trailern" ser ut att vara typ 15-20 FPS?

Creation engine 2.0 är bullshit ála shackklubb Todd utav dess like också också, det här är samma jävla skit engine de kört med på tok för länge med utdaterade tools.

Det känns lite pinsamt av Bethesda att fortsätta plågas med den där gamla engine när det finns Unreal Engine 5 nu och indie-studior kan göra helt fantastiska spel med deras verktyg. De har ENORMT mycket pengar att röra sig med och är dessutom Microsoft ägda.

Demon såg som sagt ut att köra på typ 15-20 FPS, horribelt gun gameplay, stela animationer, och det släpps om mindre än 1 år?

Ska bli kul att se Cyberpunk 2077 2.0 shitshowen

Permalänk
Medlem

Mina tankar gick också kring Cyberpunk 2077 när jag såg det, typ löfte om "Open world - do what you want", som självklart blir till "do what we want" när det väl släpps.

Det är många av oss som drömmar om ett äkta open world mining-build-sell-trade spel, men håller inte förhoppningarna för höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Mina tankar gick också kring Cyberpunk 2077 när jag såg det, typ löfte om "Open world - do what you want", som självklart blir till "do what we want" när det väl släpps.

Det är många av oss som drömmar om ett äkta open world mining-build-sell-trade spel, men håller inte förhoppningarna för höga.

Fast det här är ju vad Bethesda gjort sedan 1994...

Permalänk
Medlem

Det såg inte perfekt ut, men det kommer vara bättre än något annat som släpps 2023 utan tvekan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Aftonbladet och Resume

De får du tycka. Smaken är som baken... Men jag tänker aldrig slåss för att du skall ha rätten att tycka så.

Trailer = meh.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Letar febrilt efter ett spel jag inte ogillar så alla nya spel av denna typ intresserar

Permalänk
Medlem

Såg riktigt anus ut.

Permalänk
Medlem

Nja, intetsägande. Kändes som ett No Man's Sky 2.0. Det dog lite när Tod nämnde 1000 planeter. För mig har Bethesdaspel alltid handlat om en hyfsat stor, öppen och handgjord värld att förlora sig helt i.

Nu blir det garanterat en hel del procedural generation och jag vet inte... Tekniken är inte tillräckligt bra för att komma över tröskeln "kvantitet före kvalité", det sistnämna är något som i alla fall jag förknippar med Bethesdas världar.

Star Citizen, som exempel, är ju byggt kring den tekniken men där är det spelarna som skapar universumet och vad som händer. I single-player har jag svårt att övertygas när jag möter Bandit NR. 3078 på en random bas som är närmast identisk med den jag såg i ett helt annat solsystem. Det är min farhåga, men tiden får utvisa.

Permalänk
Medlem

Sist Todd lovade runt, höll Bethesda tunt
Det jag såg var "Fallout 76 i jymden" med en färgpallett och gameplay som påminner om Fallout 3
Blir inget köp innan spelet är på rea, och då enbart om recensionerna är positiva och det är "one time buy" och inget abonnemang.

Todds trovärdhet för mig är någonstans mellan "politiker under valår" och "politiker i allmänhet".

Permalänk
Avstängd

1000 planeter = kan inte bli annat än copy pasted tråkighet. Inväntar recensioner och massa patchar

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Min känsla var att det såg gammalt ut, stela animationer av karaktärerna och en död värld med saker som inte riktigt passade in (alla byggnader kändes nybyggda etc)

Ja ser lite ut som köpta modeller. Om spelet ska vara så stort som Howard säger kommer jag inte orka lägga min tid på att spela ett fps där jag farmar material. Hellre då att man får uppgraderingar och "craftar" ihop sakerna som i Fallout spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det var väl vad första trailern var. En "target render" som är förrendrerad och inte visar någon gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=pYqyVpCV-3c

Även gameplay trailers fuskar företag med. Ta första cyberpunk gameplay man fick se. såg så bra ut men visade sig att vara ren smörja. Det är bara ett exempel, Ubisoft är kända för att visa upp falska gameplay trailers.

Tycker det är vilda västern när ingen bryr sig om att reglera spelindustrin.