Permalänk
Medlem

Detta koncept finns redan i Hearthstone.
Vill man lira standard så måste man köpa massa packs.

I andra spel kan man också betala för att låsa upp skins, heroes m.m.

Jag och mina närmsta har väntat på ett nytt diablo spel.
Det är gratis och man kan ändå få en bra spelupplevelse. Tycker nästan spelet borde vara svårare.

Vi har haft kul ikväll och jag kan tänka mig att betala några 100-lappar för nån säsong, men inte för varje.
Vi är helt ointresserade av PvP. Där kan jag tänka mig att den som betalar mest vinner.

Jag misstänker att fler kommer göra som mig och många kanske inte ens väljer att spela säsongerna. (vet inte hur det kommer se ut)

Tycker det är ett kul tidsfördriv i väntan på D4.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av SweRobby:

Spelet ser olyckligtvis ut som ett mobilspel på PC. Lite högre upplösning för skärm och texturer hade kanske löst den biten. Det ser bättre ut i telefonen än på datorn.

Jupp! känns som spelet går i 1080p på pc, skulle verkligen vilja kunna höja till 4k för att zooma ut rätt mycket då allt är ENORMT när man sitter på en 48" skärm.
Med det sagt ändå rätt mysigt spel, level 22 nu och blir till att testa lite på telefonen imorgon.

Någon som har koll på detta med servers? Jag landa på "The void" verkar vara mycket Ungrare där, inte mycket som skrivs i chatten som är på engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jupp! känns som spelet går i 1080p på pc, skulle verkligen vilja kunna höja till 4k för att zooma ut rätt mycket då allt är ENORMT när man sitter på en 48" skärm.
Med det sagt ändå rätt mysigt spel, level 22 nu och blir till att testa lite på telefonen imorgon.

Någon som har koll på detta med servers? Jag landa på "The void" verkar vara mycket Ungrare där, inte mycket som skrivs i chatten som är på engelska

Det var fullt med svenskar i chatten när jag spelade förut på Ancient.

Permalänk
Medlem

Ett spel med PvP där det kan kosta över tio miljoner kronor att "maxa" sin character om man har otur med "rolls" .

Blizzard är verkligen dött.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lanbonden:

Jupp! känns som spelet går i 1080p på pc, skulle verkligen vilja kunna höja till 4k för att zooma ut rätt mycket då allt är ENORMT när man sitter på en 48" skärm.
Med det sagt ändå rätt mysigt spel, level 22 nu och blir till att testa lite på telefonen imorgon.

Någon som har koll på detta med servers? Jag landa på "The void" verkar vara mycket Ungrare där, inte mycket som skrivs i chatten som är på engelska

Skrivet av Elektron:

Det var fullt med svenskar i chatten när jag spelade förut på Ancient.

Ancient är inofficiella svenskservern då både swec, fz och svenskadiablo valt att bo där
Ganska rolig chat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Detta koncept finns redan i Hearthstone.
Vill man lira standard så måste man köpa massa packs.

I andra spel kan man också betala för att låsa upp skins, heroes m.m.

Jag och mina närmsta har väntat på ett nytt diablo spel.
Det är gratis och man kan ändå få en bra spelupplevelse. Tycker nästan spelet borde vara svårare.

Vi har haft kul ikväll och jag kan tänka mig att betala några 100-lappar för nån säsong, men inte för varje.
Vi är helt ointresserade av PvP. Där kan jag tänka mig att den som betalar mest vinner.

Jag misstänker att fler kommer göra som mig och många kanske inte ens väljer att spela säsongerna. (vet inte hur det kommer se ut)

Tycker det är ett kul tidsfördriv i väntan på D4.

Att ett koncept redan finns på annat håll legitimerar inte att man kan köpa sig fördelar i min favoritspelserie nu. Jag tycker det är skit. Det går att skapa free2play spel utan Pay2Win. Men det kräver mer effort. Path of Exile comes to mind.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finwë:

Ett spel med PvP där det kan kosta över tio miljoner kronor att "maxa" sin character om man har otur med "rolls" .

Blizzard är verkligen dött.

This.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Blizzard är dött i mina ögon, det har var den sista Spiken i kistan innan den sänks ner i jorden.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ancient är inofficiella svenskservern då både swec, fz och svenskadiablo valt att bo där
Ganska rolig chat

Lite absurt, jag föreslog den i tråden på FZ för de som skulle lira från FZ-folket och någon föreslog det för svenska diablo också. Under den tiden jag spelade så var det 98% svenska i world chat

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Är lvl36 och har inte blivit påtvingad nått än.
I övrigt gillar jag det skarpt. Men det är mer optimerat för att spela på telefonen. Pc blir som sagts lite inzoomat. kan lätt elda av många timmar i detta i väntan på D4.

Lååånga bossfighter. Och svårigheten skalar snabbt när man levlar upp.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Har sett ganska många som verkar ha köpt saker redan i början av spelet, eller har dom grejer kvar från betan?

Permalänk
Medlem

Jag älskar hela Diablo serien och lagt allt för många timmar med Wow när det kom ut. Tycker faktiskt Diablo immortal är helt ok. Struntar i pay to win dele och spelar det för mig själv. Har inget intresse för PvP så det är kanske lättare att ignorera pay to win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jupp! känns som spelet går i 1080p på pc, skulle verkligen vilja kunna höja till 4k för att zooma ut rätt mycket då allt är ENORMT när man sitter på en 48" skärm.
Med det sagt ändå rätt mysigt spel, level 22 nu och blir till att testa lite på telefonen imorgon.

Någon som har koll på detta med servers? Jag landa på "The void" verkar vara mycket Ungrare där, inte mycket som skrivs i chatten som är på engelska

720 skulle jag vilja påstå. Satan vad dåligt

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Dingade 36 (?) i morse och det här känns verkligen som en bergochdalbana. Det mest positiva är att det är lätt att spela på mobilen, men till syvende och sist lär det bara bli en genomspelning med min Crusader för storyns skull och sen avinstallation.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem

Lvl 48 på min necro. Väldigt roligt spel än så länge och helt gratis 😄

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Var väl givet från start att detta skulle vara ett pay2win spel. I ett mobilspel tycker jag ändå inte det spelar så stor roll. Inte så att man tar ledigt från jobbet för att göra en karriär på ett mobilspel direkt..

Permalänk
Medlem

Varför gnäller alla? Det är gratis, snyggt, kul hittills. Har inte ens sett en shop eller nåt... har det med PvP att göra? Sånt hör inte hemma i Diablo ändå tycker jag, Diablo handlar om storyn, inget annat.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Var väl givet från start att detta skulle vara ett pay2win spel. I ett mobilspel tycker jag ändå inte det spelar så stor roll. Inte så att man tar ledigt från jobbet för att göra en karriär på ett mobilspel direkt..

Vad baserar du detta på? Har spelat till level 22 och det enda jag sett i köpväg är kosmetiska grejer och battle pass etc. Detta är ju väldigt rimligt då spelet är gratis i övrigt.

Förstår inte anledningen till att hata på spelet bara för att det är mobilt.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Har sett ganska många som verkar ha köpt saker redan i början av spelet, eller har dom grejer kvar från betan?

Jag fick några kosmetiska belöningar då att jag förregistrerade i Play Butik.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Vad baserar du detta på? Har spelat till level 22 och det enda jag sett i köpväg är kosmetiska grejer och battle pass etc. Detta är ju väldigt rimligt då spelet är gratis i övrigt.

Förstår inte anledningen till att hata på spelet bara för att det är mobilt.

Vem hatar på spelet för att det är mobilt?

Du kan köpa väldigt mycket mer än kosmetiska grejer och battle pass. Exempelvis legendary gems och drops.

Diablo Immortal är inte ett Diablo-spel.

Permalänk
Medlem

Det folk klagar på är ’legendary gems’, när man kommit upp i bra nivå på gubben och equipment så finns det bara en väg att gå för att fortsätta uppåt. Dessa gems kan bara köpas om man vill komma över en viss nivå

Känns mer som ett problem i lategame om något, men är en mekanik man troligen kommer märka förr eller senare

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller vad folk gnäller över. Det är som sagt gratis och det var väl känt sedan länge att det skulle vara pay2win?

Jag tycker det är perfekt att ha ett vettigt spel på mobilen som man kan lira en liten stund när det passar. Ni som är så uppröra, tipsa mig gärna om ett annat spel av denna kaliber som har cross-progression mellan mobil och PC.

Jag kan tänka mig att lägga någon hundring på season pass då och då. Vad är det, en stor stark på en uteservering?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vem hatar på spelet för att det är mobilt?

Du kan köpa väldigt mycket mer än kosmetiska grejer och battle pass. Exempelvis legendary gems och drops.

Diablo Immortal är inte ett Diablo-spel.

Ja, du t.ex genom att säga att Immortal inte är ett riktigt Diablo-spel.

Hade missat detta om gems, men det du beskriver skulle jag inte beskriva som p2w då det verkar gå att spela och utveckla sin karaktär utan att lägga massa pengar. Om jag fastnar och spelar någon typ av end game här har jag inga problem att köpa grejer, spel är liksom inte gratis.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Har spelat en massa och tycker generellt att det så riktigt kul.

Det känns lite som två spel i ett. Dels ett riktigt diablo, som dock är lite mer casual, och går ner i fickan. Dels ett riktigt predatory p2w spel med ton av rewards för allt.

Men... för mig är diablo ett single player eller cooperativ pve-spel. Jag har absolut noll intresse av att vara tävlingsinriktad i detta, eller i några andra diablo spel. Pvp, fightas om ladder-platser... Ser inte tjusningen för fem öre.

För mig är diablo kul, casual action-rpg. Köttande. Dödande av mängder av monster. Massor av loot.

Alla de bitarna har diablo immortal, och om jag får säga det själv, gör det riktigt bra.

Jag tyckte att p2w-aspekterna i heartstone var mycket mer problematiska, för det är i grunden ett pvp-spel. Det kändes otroligt begränsande att inte köpa kort.

Diablo (iaf för mig) är inte ett sånt spel i grunden. Jag ser ingen poäng för mig att lägga pengar till det, utöver kanske typ ett battlepass för en femtiolapp. Längre än så har jag svårt att se att jag kommer att gå.

Jag har inte spelat så mycket lategame i de andra diablo spelen. Jag har spelat en hel del men har säkert spenderat mer än 90% av min tid i diablo 3 på karaktärer under maxlevel. Säkert ännu mer i diablo 2. Tror jag "klarat spelet" med alla klasser i diablo 2 och 3 minst en gång iaf.

Så, för vad spelet är för mig, så är jag ändå någorlunda nöjd och jag har haft riktigt kul de senaste dagarna. Återstår att se hur det utvecklar sig och hur "late game" är. Börjar närma mig lvl 50 och än så länge har jag riktigt kul iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Ja, du t.ex genom att säga att Immortal inte är ett riktigt Diablo-spel.

Hade missat detta om gems, men det du beskriver skulle jag inte beskriva som p2w då det verkar gå att spela och utveckla sin karaktär utan att lägga massa pengar. Om jag fastnar och spelar någon typ av end game här har jag inga problem att köpa grejer, spel är liksom inte gratis.

Du får väl kalla det för vad du vill. Men det är P2W enligt dess definition och det är därför folk kallar det för det. Kul om du tycker det är värt det, men det hör liksom inte hit heller.

Spel är inte gratis, det tror jag alla begriper. Däremot funkar det alldeles utmärkt att ta betalt för kosmetiska saker, det finns det andra exempel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Vad baserar du detta på? Har spelat till level 22 och det enda jag sett i köpväg är kosmetiska grejer och battle pass etc. Detta är ju väldigt rimligt då spelet är gratis i övrigt.

Förstår inte anledningen till att hata på spelet bara för att det är mobilt.

Jag hatar väl inte alls? tycker det är fel att andra hatar när det är ett mobilspel. Om ett mobilspel ens är kul så är det en vinnare i min värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Du får väl kalla det för vad du vill. Men det är P2W enligt dess definition och det är därför folk kallar det för det. Kul om du tycker det är värt det, men det hör liksom inte hit heller.

Spel är inte gratis, det tror jag alla begriper. Däremot funkar det alldeles utmärkt att ta betalt för kosmetiska saker, det finns det andra exempel på.

Isåfall är ju t.ex. Escape From Tarkov och Path of Exile P2W. Jag tolkar P2W som att det inte går att spela (i alla fall ha kul när man spelar) utan att betala. Med den tolkningen så tycker jag inte Diablo Immortal är P2W. Vi ser på det på olika sätt helt enkelt!

Skrivet av omdull:

Jag hatar väl inte alls? tycker det är fel att andra hatar när det är ett mobilspel. Om ett mobilspel ens är kul så är det en vinnare i min värld

Läste nog in lite fel ”ton” i ditt meddelande, sorry!

Tillbaka till ämnet, någon som spelar på The Borderlands? Vore kul med en SweC guild!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Nu är det säkert jättebra, men tycker ändå Blizzard missade en chans när de inte döpte det till Diablo Immoral som en homage till deras företagskultur - både etiska och cashgrab-all-the-things.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Nu är det säkert jättebra, men tycker ändå Blizzard missade en chans när de inte döpte det till Diablo Immoral som en homage till deras företagskultur - både etiska och cashgrab-all-the-things.

Är det?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag gillar förändringar i Immortal mot Diablo. Att det är en mer öppen värld, instanser, nya bouties etc. Är det något man möjligtvis har haft i åtanke och testar delarna i Immortal för att sedan implementera snarlika funktioner i D4?

Men jag gillar det med bounties etc, att det går lite mer åt MMO-hållet och inte bara är dött tänkt som i D3. Blir lite mer liv i spelet och inte bara rutin rakt igenom samt ensamheten. Sedan att saker kan poppa upp på kartan som hemliga instanser etc.