Steelseries släpper värstingheadsetet Arctis Nova Pro

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket bättre dessa kan vara vs A50 - om ens något bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Trådlöst är sjukt bekvämt och svårt att gå ifrån när man väl vant sig vid det.

Jag fick damp på min förra setup med modmic.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har gamla Pro trådlöst, väldigt skönt att byta batterier när det tar slut, men trots det så blir 40 timmar mycket bättre än 10 timmar (är närmare 6-8 timmar).

Något som är skönt med modellen är att man kan mixa ljudkällor lite bättre, så om t.ex. någon pratar i discord så kan man snabbt sänka ljudet på sin musik/video istället för att tabba ur spel och pilla. Man kan som sagt också ta in andra ljudkällor än bara datorn till ljudkortet. Dvs. t.ex. sitta i telefon med sitt gamingheadset och ta in ljud från en TV/Stereo...

Dom sakerna i sig kanske inte är värt 3000-4000kr, men ska man ha samma funktioner så får man annars köpa till en ful mixer på sitt bord för ca 800-1000kr.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Arctis Wireless Pro är det bästa headsetet jag har haft! Så det här kanske blir en naturlig ersättare.

Permalänk
Medlem

lite väl dyra lurar för min smak sitter nu med Sennheiser GPS370 laddar dom en gång i veckan då har jag ofta minst 50% kvar av batteriet . har bara lurar till datorn skönt att kunna gå om kring och inte fastna i sladdar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Låter som rätt mycket grejer att pyssla med jämfört med 1 knapp.

Enig, men vi är på sweclockers, inte idg.se -- den lilla manuella manövern gör det långt värt det Jag har som sagt två arctis pro själv, skulle aldrig göra mig av dem för allt smör i Småland, men allt har sin plats. Ville bara belysa att om man vill man snacka discord/skype med bra ljud så finns det långt bättre alternativ för mindre penning.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Undra hur mycket bättre dessa kan vara vs A50 - om ens något bättre!

A50s laddställ och batteritid är ju helt värdelöst så det är en walkover utan att ens testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

lite väl dyra lurar för min smak sitter nu med Sennheiser GPS370 laddar dom en gång i veckan då har jag ofta minst 50% kvar av batteriet . har bara lurar till datorn skönt att kunna gå om kring och inte fastna i sladdar

Håller med, har också GSP 370 som jag köpte för runt 1500. 100 timmars batteritid är svårslaget, vi får se om någon lyckas slå det.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Ner nån tusenlapp i pris, samt att det inte är något jävla white-noise så!

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Jag har gamla Pro trådlöst, väldigt skönt att byta batterier när det tar slut, men trots det så blir 40 timmar mycket bättre än 10 timmar (är närmare 6-8 timmar).

Något som är skönt med modellen är att man kan mixa ljudkällor lite bättre, så om t.ex. någon pratar i discord så kan man snabbt sänka ljudet på sin musik/video istället för att tabba ur spel och pilla. Man kan som sagt också ta in andra ljudkällor än bara datorn till ljudkortet. Dvs. t.ex. sitta i telefon med sitt gamingheadset och ta in ljud från en TV/Stereo...

Dom sakerna i sig kanske inte är värt 3000-4000kr, men ska man ha samma funktioner så får man annars köpa till en ful mixer på sitt bord för ca 800-1000kr.

Nu är det ju inte 40 timmars batteritid utan 20timmar gånger två batterier,
Precis som gamla pro var 10 timmar gånger två batterier eller om man går efter Sweclockers logik 20 timmar ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Ner nån tusenlapp i pris, samt att det inte är något jävla white-noise så!

Förvånad att ingen annan nämt det tidigare, det är nog det enda negativa jag har o säga om mina arctis wireless pro.. riktigt irriterande och värdelöst att det ens ska finnas på såpass dyra lurar. Hoppas verkligen det är fixat!

Permalänk
Medlem

Så mycket white noise i mina Arctis pro samt micen påstår folk att jag är låg osv om jag inte prompt vilar den millimetern framför munnen. Irriterande för funktionalitetsmässigt var de grymma.

Kanske värt att plocka upp dessa och se om de har löst detta (båda punkter väldigt vanliga klagomål på deras subreddit etc) när de oundvikligen dyker upp på 50%-rea, likt allt annat från Steelseries.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Så mycket white noise i mina Arctis pro samt micen påstår folk att jag är låg osv om jag inte prompt vilar den millimetern framför munnen. Irriterande för funktionalitetsmässigt var de grymma.

Kanske värt att plocka upp dessa och se om de har löst detta (båda punkter väldigt vanliga klagomål på deras subreddit etc) när de oundvikligen dyker upp på 50%-rea, likt allt annat från Steelseries.

White noise är borta, "micproblemet" är kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Nu är det ju inte 40 timmars batteritid utan 20timmar gånger två batterier,
Precis som gamla pro var 10 timmar gånger två batterier eller om man går efter Sweclockers logik 20 timmar ;P

Ok, tänkte väl att gå från 10 till 40 lät för bra

Om det är något jag ogillar är just batteri-tjutet och hur dålig den är på varna i rätt tid (man kan ändra från 5-10% tror jag), displayen visar bara 3 bars. Mer bars eller riktig procent på batteriet så hade man vetat mycket lättare när det är dags att byta batteri istället för att få en massa tjutljud när man ska göra nåt clutch i CS.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Hur är kompabiliteten för dessa lurar? För mig med PC/PS5/XSX vore det väldigt smidigt med ett par trådlösa som man kan använda till alla tre plattformar. Dyra? Javisst, men om det är bra kvalité och hållbarhet är det värt det för att slippa använda olika hörlurar när man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hur är kompabiliteten för dessa lurar? För mig med PC/PS5/XSX vore det väldigt smidigt med ett par trådlösa som man kan använda till alla tre plattformar. Dyra? Javisst, men om det är bra kvalité och hållbarhet är det värt det för att slippa använda olika hörlurar när man spelar.

Finns en PC/PS modell och en Xbox modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Undra hur mycket bättre dessa kan vara vs A50 - om ens något bättre!

Bra och Astro rimmar inte imo.

Permalänk
Skrivet av Sandgren:

Som ägare till ett par Arctis Pro wireless, samt sony mdr1000x och Bose qc35, så är väl min åsikt att köp inte skiten. Att ha två batterier att byta mellan är en bra idé, men batteriet håller knappt en dag, och mina sonylurar som nu är 5-6år håller 3-4x så lång tid. Ljudet är dessutom värdelöst ifall man gillar musik. Tänk Blaupunkt från en gammal scaniabuss. Det enda de duger till är teamsmöten, och där fungerar de riktigt bra. De tar inte upp lika mycket ljud från omgivningen som mina andra lurar.

Så ska man lägga 4000kr, köp något bra.

Vill dock tillägga att man kan konfigurera Artcis 7 och Arctis Pro Wireless med Peace och få redigt bra ljud vilket typ alla gjorde om man kikade på reddit.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

A50s laddställ och batteritid är ju helt värdelöst så det är en walkover utan att ens testa.

Haha ja presis, det är uselt. Annars grymt nöjd de 4 åren - säkert haft dem!
Men kanske dax att upgrade helt enkelt 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Vill dock tillägga att man kan konfigurera Artcis 7 och Arctis Pro Wireless med Peace och få redigt bra ljud vilket typ alla gjorde om man kikade på reddit.

Det går absolut konfa dem så att ljudet blir bättre, men aldrig lika bra som ett par hifi-lurar (som kostar samma summa). Som andra skriver så är det riktligt med white noice, och ganska platt ljud.

Jag tror att hur nöjd man blir med dem beror lite på vad man kommer ifrån, och vad man ska ha de till. De gör sig bättre till gaming + discord än min vardag, dvs möten och musik.

Ska jag lista lite positiva saker, så har de aldrig någonsin strulat (när de väl har varit synkade). Jag har aldrig heller fått höra att jag hörs dåligt, eller att det sprakar när jag pratar. Mitt huvud passar de iaf ganska bra, och drivrutiner bara fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Finns en PC/PS modell och en Xbox modell

Suck så värdelöst. Hur svårt ska det vara att kunna få en modell till alla plattformar? Jaja tack för svar, får leta vidare.

Permalänk
Medlem

ser ut som de fortsätter med samma designmiss att bara ha en fästpunkt på lurarda ( nere på sidorna ) så att plasten lär väl spricka vid normal användning på dessa också som med artic pro så man får kasta dem... helvete att de inte kan designa dem med lite hållbarhet i åtanke

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Suck så värdelöst. Hur svårt ska det vara att kunna få en modell till alla plattformar? Jaja tack för svar, får leta vidare.

Du läste alltså inte tidigare kommentarer eller? För i mitt inlägg skrev att jag Xbox-versionen fungerar till ALLA plattformar. Det hade du kunnat hitta själv om du googlade. Så svårt är det inte.

https://sv.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-pro-wi...

Permalänk
Medlem

Åkte och köpte dessa direkt när jag såg att de släppts igår.
Har väntat på rea på föregångaren men de har inte varit i närheten av 1600:- som på BF för några år sedan så det blev aldrig.

Prisvärt? Nja, säkert inte.
Men de är troligen de bästa trådlösa gaminglurarna hittills imo.
Jag är ingen expert, men ljud känns bra och duger för min del för spel/musik/film och det går säkert pilla med egen EQ om man vill.
Det hade varit fint med tygkuddar för komfort, men då får man skippa ANC.(som hjälper lite, men är inte alls på samma nivå som andra märkens ANC)
Det jag tycker är dåligt just nu är att de klämmer lite mycket, men det brukar gå att fixa till.
Får se om några veckor om man fortfarande är nöjd.

Har testat dessa trådlösa tidigare:
Logitech G Pro X
Razer Blackshark V2 Pro
Hyper X Cloud II

Var inte helt nöjd med någon av dessa av olika anledningar och använde andra lurar när jag inte spelade när jag hade de.

Jag vill inte ha någon klumpig bordsmic och min modmic wireless har fått kass batteritid.
Bluetoothlurar från andra märken går bort pga. latency.
Då finns det inte många alternativ kvar när man vill ha trådlöst, det mesta i headset-väg verkar vara samesame.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Åkte och köpte dessa direkt när jag såg att de släppts igår.
Har väntat på rea på föregångaren men de har inte varit i närheten av 1600:- som på BF för några år sedan så det blev aldrig.

Prisvärt? Nja, säkert inte.
Men de är troligen de bästa trådlösa gaminglurarna hittills imo.
Jag är ingen expert, men ljud känns bra och duger för min del för spel/musik/film och det går säkert pilla med egen EQ om man vill.
Det hade varit fint med tygkuddar för komfort, men då får man skippa ANC.(som hjälper lite, men är inte alls på samma nivå som andra märkens ANC)
Det jag tycker är dåligt just nu är att de klämmer lite mycket, men det brukar gå att fixa till.
Får se om några veckor om man fortfarande är nöjd.

Har testat dessa trådlösa tidigare:
Logitech G Pro X
Razer Blackshark V2 Pro
Hyper X Cloud II

Var inte helt nöjd med någon av dessa av olika anledningar och använde andra lurar när jag inte spelade när jag hade de.

Jag vill inte ha någon klumpig bordsmic och min modmic wireless har fått kass batteritid.
Bluetoothlurar från andra märken går bort pga. latency.
Då finns det inte många alternativ kvar när man vill ha trådlöst, det mesta i headset-väg verkar vara samesame.

Någon märkbar white-noise alls? Samt ifall dom har det, går det att justera bort med volymreglaget på lurarna (antar dom har ett)?
Första trådlösa jag testade var Logitech GPX, dom hade WN som ej gick att få bort, oavsett volym på lurarna eller anslutna till något eller ej. Mina nuvarande arctis 9 har, men går att få bort med volymen åtminstone.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protone:

Du läste alltså inte tidigare kommentarer eller? För i mitt inlägg skrev att jag Xbox-versionen fungerar till ALLA plattformar. Det hade du kunnat hitta själv om du googlade. Så svårt är det inte.

https://sv.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-pro-wi...

Aha, där missade jag ju. Tack för att du rättade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Någon märkbar white-noise alls? Samt ifall dom har det, går det att justera bort med volymreglaget på lurarna (antar dom har ett)?
Första trådlösa jag testade var Logitech GPX, dom hade WN som ej gick att få bort, oavsett volym på lurarna eller anslutna till något eller ej. Mina nuvarande arctis 9 har, men går att få bort med volymen åtminstone.

Nix, inget white-noise som jag kan urskilja iaf. oavsett volyminställning.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Men de är troligen de bästa trådlösa gaminglurarna hittills imo.

Har testat dessa trådlösa tidigare:
Logitech G Pro X
Razer Blackshark V2 Pro
Hyper X Cloud II

Vad ogillade du med dem du testat och vad gör Arctis Pro Nova bättre?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Vad ogillade du med dem du testat och vad gör Arctis Pro Nova bättre?

Har tyvärr inte lust att skriva någon lång uppsats om ett flertal headsets, men kan nämna de första punkterna jag kommer att tänka på av min upplevelse.

Logitech G Pro X - räckvidd inte tillräcklig och komfort dålig för mig
Razer Blackshark V2 Pro -"armarna" kändes som att de flyttade på sig av sig självt och jag fick justera hela tiden.
Hyper X Cloud II -bäst av de imo. men svagt white noise brus, sköna men gillar inte kuddarna och byter man ut kuddarna till tyg förstör man ljudet totalt.

Överlag på alla 3 så tyckte jag ljudet var i olika ordning: kanske OK för spel, halvdåligt för musik men OK för film etc.
Därav bytte jag till andra lurar när jag inte spelade och behövde mic.

Arctis Pro Nova:
Ljudet känns bra nog för alla 3, spel/film/musik.
Komfort bra, men klämmer lite för mycket på mitt huvud som sagt.
Stort lyft är att jag inte känner att jag behöver byta till andra lurar beroende på vad jag ska göra.

Det är min upplevelse efter att ha haft det i ca 24h(använt ca 10h nu). Det kommer säkert riktiga reviews snart.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Nova är större vilket är bra för större skallar (som min) men kuddarna är i läder(fejk förmodligen) vilket är både bra och dåligt, jag hade föredragit tyg.