Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Blev så förvånad denna månad när xbox series x-dealen var över och man inte längre behöver betala den räntefria låga kostnaden -- men med live gold-tricket har man ~2 år kvar av gamepass-premium. Känns som "gratis" nu, sjukt bra värde med tanke på hur mycket man spelat på PC från Gamepass.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Finns Series X på Inet nu

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Du får ringa eller kontakta deras chatt för att få veta lager saldot för varje butik.

Får nog ringa tror jag, fick det här som svar på mallen:

” Hej bäste kund,

Tack för ditt mail!

Dessvärre är det så att vi inte har någon status på denna varan men vi kommer att återkomma med mer information gällande denna produkten.

Ha en bra dag och ta hand om dig!

Med vänlig hälsning
Johannes
Elgiganten Kundcenter”

Permalänk
Medlem

Inet har just nu 39 i lager.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Inet har just nu 39 i lager.

Härligt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Mitt Game Pass Ultimate går ut nu 12:e Juni och funderar på om jag ska köpa 5st 6 månaders Xbox Live Guld kort varav man får totalt 35 månader om man utnyttjar automatisk förnyelse efter varje aktivering. Frågan är om man kan uttnyttja 10kr dealen igen eller om man behöver köpa 1 månad Game Pass Ultimate för att uppgradera?

Varför man inte ska köpa 3st 12 månaders kort är för det finns en gräns på 36 månader så blir svårt att uppgradera om man kommer över 36 månader med förbetalda kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Du får nog köpa 1 månad gpu för fullpris, men det är ändå en bra deal.
Du får antagligen någon gratis månad om du aktiverar (och sedan avaktiverar) abbonemanget och månaden med gpu räknas också...

Permalänk
Medlem

Sniper Elite 5 kommer till game pass i natt. Och recensionerna ser lovande ut

https://www.purexbox.com/news/2022/05/roundup-heres-what-the-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Du får nog köpa 1 månad gpu för fullpris, men det är ändå en bra deal.
Du får antagligen någon gratis månad om du aktiverar (och sedan avaktiverar) abbonemanget och månaden med gpu räknas också...

Ja så kanske bättre o köpa en 12 månader och tre 6 månader för totalt 34 månader guld med automatisk förnyelse och sen köpa en 1 mån Ultimate och aktivera automatisk förnyelse igen för total 36 mån. 🙂👍

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

lol! Min kontroll börjar drifta.. och finns inte att köpa ny..🥳😂😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jbsr:

lol! Min kontroll börjar drifta.. och finns inte att köpa ny..🥳😂😂

Segt. Min son kräktes på min kontroll (inte hans kontroll förstås) när han var magsjuk för ett tag sedan och efter en snabb rengöring så fastnade A-knappen lite, så jag plockade i sär den och rensade med lite sprit på en tops, kan vara värt ett försök. Det var inte så komplicerat.

Permalänk
Medlem

Någon som prövat?

Permalänk
Medlem

Skulle någon vänlig själ tagga mig när ni ser Xbox series X i lager igen?

Fanns för boknings hos netonnet, men såg precis att de tagit bort detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jbsr:

lol! Min kontroll börjar drifta.. och finns inte att köpa ny..🥳😂😂

Kolla länkar på föregående sida för xbox design lab, kostar 699:- och tar två veckor innan du får den. Värt!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Skulle någon vänlig själ tagga mig när ni ser Xbox series X i lager igen?

Fanns för boknings hos netonnet, men såg precis att de tagit bort detta nu.

https://www.inet.se/produkt/6335950/microsoft-xbox-series-x 21 i lager just nu

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket <3 , la precis en beställning.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Alltså jag hade tänkt ta Xbox All Access på Elgiganten (smidig "förpackning"?) men dom verkar ju f-n aldrig få in någon i lager ^^

Permalänk
Medlem

Tack så mkt! Nu blir tjejen glad

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

En fundering jag tänkt på. Vi alla vet att det förekommer drifting på en större mängd kontroller, speciellt Elite kontrollerna, och lämnar man in en på garantin så resulterar det alltid att man får en värre tillbaka, eftersom de skickar begagnade kontroller tillbaka där de lagats osv. Men hur blir det om man beställer en kontroll från xbox design lab, och kontrollen går sönder? Måste de inte tillverka en ny i samma design, eller får man en svart tillbaka?

Skulle fallet vara så att de måste tillverka en helt ny i samma design, så bara detta kan göra det värt att endast köpa kontroll från xbox design lab, för att försäkra sig om att man får en kontroll utan fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

En fundering jag tänkt på. Vi alla vet att det förekommer drifting på en större mängd kontroller, speciellt Elite kontrollerna, och lämnar man in en på garantin så resulterar det alltid att man får en värre tillbaka, eftersom de skickar begagnade kontroller tillbaka där de lagats osv. Men hur blir det om man beställer en kontroll från xbox design lab, och kontrollen går sönder? Måste de inte tillverka en ny i samma design, eller får man en svart tillbaka?

Skulle fallet vara så att de måste tillverka en helt ny i samma design, så bara detta kan göra det värt att endast köpa kontroll från xbox design lab, för att försäkra sig om att man får en kontroll utan fel?

Bra fråga.
Går det inte att reparera/byta ut insidan? Kanske inte blir billigare än att helt enkelt tillverka en ny iofs och sen återanvända innanmätet likt de andra kontrollerna

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Bra fråga.
Går det inte att reparera/byta ut insidan? Kanske inte blir billigare än att helt enkelt tillverka en ny iofs och sen återanvända innanmätet likt de andra kontrollerna

Microsoft skickar alltid ut refurbished enheter, så du får inte samma kontroll tillbaka som jag förstått det och enligt tidigare inskickningar som jag haft. Microsoft har den värsta typen av "refurbished", eftersom du kan mycket väl få en lagad kontroll, men som har fler fel än den du skickade in, och det förekommer alltid fettfläckar, märken på dessa kontroller.

Du väntar alltså inte på att du ska få din kontroll lagad, utan de byter ut den direkt.

Alla företag har olika märkningar av refurbished och skalor. Apple tex, när de skickar ut en refurbished enhet, så är denna enheten 100% helt ny, skärmen, själva chassit, batteriet är helt nytt, det kan förekomma att de använder moderkort från tidigare enheter men utöver det så är enheterna 100% nya.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Microsoft skickar alltid ut refurbished enheter, så du får inte samma kontroll tillbaka som jag förstått det och enligt tidigare inskickningar som jag haft. Microsoft har den värsta typen av "refurbished", eftersom du kan mycket väl få en lagad kontroll, men som har fler fel än den du skickade in, och det förekommer alltid fettfläckar, märken på dessa kontroller.

Du väntar alltså inte på att du ska få din kontroll lagad, utan de byter ut den direkt.

Just därför jag aldrig mer skickar in en Xbox kontroll på "service". Köper hellre en ny än att få tillbaka en som är i sämre skick än den jag hade. Lärde mig det den hårda vägen och efter 2 månaders skickande av kontrollers fram och tillbaka så sket jag i det och köpte ny istället.

- DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Just därför jag aldrig mer skickar in en Xbox kontroll på "service". Köper hellre en ny än att få tillbaka en som är i sämre skick än den jag hade. Lärde mig det den hårda vägen och efter 2 månaders skickande av kontrollers fram och tillbaka så sket jag i det och köpte ny istället.

- DrAg00nEn

Exakt, och det är också därför som det kan vara intressant att köpa en kontroll från Xbox design lab, eftersom skulle det vara så att de tvingas tillverka en ny kontroll, så är detta bonus för oss alla. Skall se om jag lyckas få svar på allt detta under måndagen.

Permalänk

Hej. har skaffat en xbox series s och undrar ifall denna ssd hade funkat ?

https://www.komplett.se/product/1162410/datorutrustning/lagri...

eller är det någon som har någon erfarenhet av hur det funkar med ssd?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Hej. har skaffat en xbox series s och undrar ifall denna ssd hade funkat ?

https://www.komplett.se/product/1162410/datorutrustning/lagri...

eller är det någon som har någon erfarenhet av hur det funkar med ssd?

Till skillnad från PS5 så kan du inte använda vilken SSD som helst, utan det måste vara denna varianten :

https://www.komplett.se/product/1171434/datorutrustning/lagri...

Om du köper en annan hårddisk, så kommer du bara kunna lagra spelen på hårddisken, men inte kunna spela spelen direkt från hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Hej. har skaffat en xbox series s och undrar ifall denna ssd hade funkat ?

Du kan inte spela XS-optimerade (XboxOneGen9Aware i File info under Manage Game) spel från någon annat än interna eller xbox expansion card.
Däremot äldre spel eller använda den till lagring av vilka spel som helst fungerar bra.

Permalänk

ok så man kan altså lagra spel på annan ssd typ den som jag länkade till ? men man kan inte spela från ssd:n ?

Så för att kunna spela och lagra så måste man ha deras egna 1 tb för typ 2700:-?

Men den ssd:n jag länkade till är det en bra snabb ssd då?

Kan man ladda ner och upp spel hur man vill eller ? via xbox series s menar jag ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

ok så man kan altså lagra spel på annan ssd typ den som jag länkade till ? men man kan inte spela från ssd:n ?

Så för att kunna spela och lagra så måste man ha deras egna 1 tb för typ 2700:-?

Men den ssd:n jag länkade till är det en bra snabb ssd då?

Kan man ladda ner och upp spel hur man vill eller ? via xbox series s menar jag ?

Jag har en sådan för 360 och Xbox One spel. Fungerar utmärkt.

Series X|S spel kräver som du skriver expansions kortet från MS. Man får upp ett tydligt fel om det inte gått att spela från hårddisken det ligger på.

Vad menar du med ladda ner och upp? Flytta spel mellan intern lagring och extern USB går bra. Eller ladda ner igen.

Permalänk
Skrivet av appel1:

Jag har en sådan för 360 och Xbox One spel. Fungerar utmärkt.

Series X|S spel kräver som du skriver expansions kortet från MS. Man får upp ett tydligt fel om det inte gått att spela från hårddisken det ligger på.

Vad menar du med ladda ner och upp? Flytta spel mellan intern lagring och extern USB går bra. Eller ladda ner igen.

ok så för att kunna spela series x/ s spel så måste man ha deras expansions kort och betala 2700 kr ?
Är dom korten värda priset då?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5