Inet startat med clickbait?

Permalänk
Medlem

Inet startat med clickbait?

Hej alla!

Har reflekterat en del på annonserna på sistone från Inet...
Enda sedan Annika ersat Petra så har Clickbait ration på deras videos/annonser om produkter ökat ravinartat..

Missförstå mig inte. Jag finner Annika en trevlig person att titta på.
Men jag vet inte..

Någon annan som har en åsikt om detta?
Vore kul att höra vad andra tycker.

//Drago

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Clickbait är liksom syftet med reklam

Permalänk
Inaktiv

Har du något konkret exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Clickbait är liksom syftet med reklam

Clickbait är väl att locka med något som inte riktigt stämmer.

Permalänk
Medlem

Inget jag tänkt på själv. Men clickbait fungerar väldigt väl, och det är därför det används överallt. Youtube är ett stort exempel, t.ex Linus tech tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Clickbait är väl att locka med något som inte riktigt stämmer.

Så skulle inte jag beskriva det. Jag skulle beskriva clickbait som när något är mer designat för att få en att klicka vidare istället för att vara informativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Hej alla!

Har reflekterat en del på annonserna på sistone från Inet...
Enda sedan Annika ersat Petra så har Clickbait ration på deras videos/annonser om produkter ökat ravinartat..

Missförstå mig inte. Jag finner Annika en trevlig person att titta på.
Men jag vet inte..

Någon annan som har en åsikt om detta?
Vore kul att höra vad andra tycker.

//Drago

hmm,
vad specifikt är det du tänker på?
https://www.youtube.com/c/inet/videos

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Jag klickar i stort sett aldrig på annonser om det inte är en specifik vara jag söker efter för tillfället. Går jag in på Inet för att köpa ett, säg 3070 Ti och jag ramlar över en annons som inte tar upp varan klickar jag inte på den.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Inget jag tänkt på själv. Men clickbait fungerar väldigt väl, och det är därför det används överallt. Youtube är ett stort exempel, t.ex Linus tech tips.

Det är också många som likt mig slutat prenumerera på mycket på Youtube just pga all clickbait. Linus var en av de första jag avföljde.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Kan man få alternativet "har inet youtube videor? :O"
Finns ju vettigare källor om man vill få info om nya produkter ALT. Få reviews av dessa

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Det är också många som likt mig slutat prenumerera på mycket på Youtube just pga all clickbait. Linus var en av de första jag avföljde.

Jag håller med, dock har jag inte avföljt dom för jag vet att jag gillar deras videor iallafall.

Permalänk
Skrivet av PeanutPowerz:

Clickbait är liksom syftet med reklam

Nej, verkligen inte, extremt oseriöst, skulle aldrig handla av en handlare som gjorde reklam på det sättet.

Skrivet av Pecken:

Det är också många som likt mig slutat prenumerera på mycket på Youtube just pga all clickbait. Linus var en av de första jag avföljde.

Jag slutade titta på linus när han påstod att jag "piratade" hans videor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Jag slutade titta på linus när han påstod att jag "piratade" hans videor.

Kör du adblocker så gör du väl nog det enligt nån definition?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Kör du adblocker så gör du väl nog det enligt nån definition?

Ha ha nej, adblock är inte olagligt.

Men eftersom han tycker det så har jag slutat att "stjäla" hans videos och han förlorar på mina likes och views samt pengar han gör från sponsorer. Hans förlust, inte min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kör du adblocker så gör du väl nog det enligt nån definition?

Skrivet av Irregular Programming:

Ha ha nej, adblock är inte olagligt.

Men eftersom han tycker det så har jag slutat att "stjäla" hans videos och han förlorar på mina likes och views samt pengar han gör från sponsorer. Hans förlust, inte min.

Jag adblockar också hans videos. Inte fan är det piratande det inte. Han väljer själv att lägga upp videon där det går att få tag på den gratis, det betyder inte att bara för att man blockerar reklam så stjäl man hans video. Jag ogillade verkligen när han sa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

hmm,
vad specifikt är det du tänker på?
https://www.youtube.com/c/inet/videos

Den som fick mig mestadels att höja ögonbrynen var väl de om robotdammsugaren 😂

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Clickbait är väl att locka med något som inte riktigt stämmer.

Skrivet av PeanutPowerz:

Så skulle inte jag beskriva det. Jag skulle beskriva clickbait som när något är mer designat för att få en att klicka vidare istället för att vara informativ.

Jag skulle säga att det inte är en fullständig beskrivning men det är ju en viktig komponent i hur begreppet används. Begreppet innefattar ju att man lockat med något som man sedan inte riktigt levererar.

Men om man t.ex. har en sensationell rubrik till en artikel och artikeln faktiskt har ordentlig substans som underbygger det sensationella påståendet är inte det vad som kallas "clickbait".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Clickbait är ju när man som jag t.ex. gick med på en sida för det fanns heta singlar i min närhet. När jag väl betalat så var det inte ett fruntimmer på mils avstånd.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Clickbait är ju när man som jag t.ex. gick med på en sida för det fanns heta singlar i min närhet. När jag väl betalat så var det inte ett fruntimmer på mils avstånd.

Haha ja de var ju inte riktigt den typen av Clickbait jag ville diskutera här.. men det var ju absolut otur för dig att de inte fanns någon 😉

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Jag finner Annika en trevlig person att titta på.

Den typen av marknadsföring minskar min benägenhet att handla något av dem.

Nu resulterade det dessutom i att jag började blockera alla reklambanners på Sweclockers, vilket tyvärr drabbar fel part, men är enda alternativet om man inte vill se Inets cringe-banners med fula grimaser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Den typen av marknadsföring minskar min benägenhet att handla något av dem.

Nu resulterade det dessutom i att jag började blockera alla reklambanners på Sweclockers, vilket tyvärr drabbar fel part, men är enda alternativet om man inte vill se Inets cringe-banners med fula grimaser.

Jag håller med dig och funderar med på att aktivera adblock igen.. men som du säger är de ju inte Inet som drabbas av de utan SweClockers..

Lite som annonsen just nu från Inet när Simon ser ut att slå en Msi laptop (produktnamn katana) jag ser kopplingen.. men den är helt onödig i mina ögon..

Eller Annikas vrål av Äntligen mekaniska..

Allt är Cringe och inget jag önskar se.
Dom får gärna ta en bild när dom håller produkten eller annat som reflekterar hur stor den är eller liknande..
Men som dom gör nu.. är adblock och adblock browser på mobilen min vän..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Allt är Cringe och inget jag önskar se.
Dom får gärna ta en bild när dom håller produkten eller annat som reflekterar hur stor den är eller liknande..

Exakt så här känner jag med, cringe.. Det räcker med bilder på produkterna dem marknadsför, finns absolut inget syfte med att ha med någons ansikte a lá youtube thumbnail cringefest.

Permalänk
Medlem

Det fungerar på folk så även om jag ogillar det så är det bra sätt att marknadsföra.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vad är clickbait? Tog en titt på deras kanal och ser inget som sticker ut.

Permalänk
Skrivet av Rinuko:

Vad är clickbait? Tog en titt på deras kanal och ser inget som sticker ut.

Jag tycker inte heller att dem använder sig av någon ren clickbait, som typ "ni kommer aldrig att kunna gissa vad denna produkten kan göra" etc. Men jag stör mig på bilder och banners där produkten i fråga sätts åt sidan för att göra plats åt någon med ett korkat ansiktsuttryck.

Om produkten är en telefon och personen på bilden håller upp telefonen i handen, fine. Om produkten är en elscooter som man knappt ser på grund av ett gigantiskt huvud så är det en instant turn off för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinuko:

Vad är clickbait? Tog en titt på deras kanal och ser inget som sticker ut.

Det är deras Sweclockers annonser vi pratar om, som ofta är linkad med en youtube video.

Stäng av adblock på Sweclockers så kommer du förstå 😂

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Tycker att deras thumbnails och banner bara blir värre och värre.. Någon borde säga åt grabben att slopa sitt cringeface och fokusera mer på att visa upp produkten...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sickulation:

Tycker att deras thumbnails och banner bara blir värre och värre.. Någon borde säga åt grabben att slopa sitt cringeface och fokusera mer på att visa upp produkten...

Fast…hur vill du att han ska se ut då? Att bara stirra in med en tom neutral blick i kameran tror jag inte direkt lockar någon publik 🤔

Personligheter gör att folk tittar. Annars hade man kört med berättarröst.
Jag ser det mer som någon sorts självironi men jag kanske missuppfattat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dragone:

Jag håller med dig och funderar med på att aktivera adblock igen.. men som du säger är de ju inte Inet som drabbas av de utan SweClockers.. [..]

Kan bara instämma. Jag är en väldigt stark motståndare till Adblock och dylikt och har aldrig använt det i något sammanhang men Inet har fått mig att starkt fundera på att installera det, enkom för att slå ut deras annonsering.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kan bara instämma. Jag är en väldigt stark motståndare till Adblock och dylikt och har aldrig använt det i något sammanhang men Inet har fått mig att starkt fundera på att installera det, enkom för att slå ut deras annonsering.

Vore lite intressant att höra vad @Inet säger om detta?

Kan ni göra era annonser lite mer... Normala?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"