Permalänk
Medlem

Sås.

Permalänk
Medlem

Ämlans tvesovlare!

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Dessa brukar jag häva ur mig när det inte är på blodigt allvar.
Kattsingen, för böveln, attans, tusan, skit apa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Har ni några roliga engelska varianter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Nu är ju den frasen använd långt tidigare, om jag skall vara helt härlig kan jag inte minnas något hon gjort eller hur hennes musik låter. Har själv använt den frasen sedan tidigt 90-tal ^^

Det kan du ha helt rätt i! Som någon nämnde i tråden kan Frick vara från Scrubs

Frick och Fricking används ganska flitigt som ersättare för fuck och fucking i USA när de redigerar filmer för TV-visning. De skämtade en hel del om det i ett avsnitt av Grounded for Life (eller Freaky Finnertys som det hette på "svenska") från 2004.

Permalänk
Medlem

Kom o tänka på en tidigare kollega som hade för vana att krydda sitt språk mer än brukligt med profana ord i kategorin gudar och deras motsatser, man skulle nästan kunna säga att det var ramen till hela meningsbyggnaden.

Hur som helst blev han riktigt förbannad en gång och jag väntade på vad som möjligen kunde tänkas vara värre än de kreationer han i vanliga fall lät rulla ut från ansiktets största öppning.

Det blev ett kort och gott "ålarens".

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Feck off!

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Skrivet av Mithras:

På svenskar brukar jag skrika ut "FANTA" istället för "Fan" när det är professionella sammanhang eller om barn är i närheten

FAN.tastiskt brukar jag säga tänk med typ litet microskopisk paus mellan FAN och tastiskt.

Kúk.elikú
är också ett vanligt förekommande men oftast bara när man slår sig på tummen eller sätter lilltån i ett stolsben eller liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Frell?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
kkk
Permalänk
Medlem

Älgknä!

Permalänk
Medlem

Pörskans!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

"Det är STRUNT" utbrast jag i lätt affekt under ett möte idag. Not my strongest moment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Bomber och granater!
Mer eller mindre allt som Kapten Haddock säger är bra svordommar.

Har denna godingen hemma:
https://www.jpsmedia.se/wp-content/uploads/2020/08/Bjorn-Wahlberg-Kapten-Haddocks-ordbok.jpg

Du hann före mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag gillar verkligen "Antediluvian bulldozer".