Echo Show 15 - Sverige?

Permalänk
Medlem

Echo Show 15 - Sverige?

Amazon har släppt deras nya version av Echo Show "Echo Show 15". Jag har länge varit ute efter en smart display som central styrning av hemmet samt att kasta iväg sambons fysiska kalender

I dagsläget så är den enbart tillgänglig i USA (slutsåld) och som Pre-order på Amazon UK (9 december lanseras den där). Är det någon som vet när den lanseras i Sverige?

Finns det något smart sätta att köpa från Amazon UK och få den skickad till Sverige? Även om Amazon själva inte skickar den vägen? (long-shot, jag vet).

Permalänk
Medlem

Amazon har ju inte släppt någon Echo Show i Sverige, så tveksamt att den kommer inom en snar framtid. Kanske när Alexa kan prata svenska?

Amazon UK skickar ju nuvarande Echo Show-modeller till Sverige, så förhoppningsvis gör dom det med Echo Show 15 också i sådana fall.

Edit: Det gör dom inte alls, jag hade fel! Stod att dom var "Eligible for delivery to Sweden" bland sökresultaten men inte när man väl var inne på produktsidorna eller i kassan. Sorry!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Amazon har ju inte släppt någon Echo Show i Sverige, så tveksamt att den kommer inom en snar framtid. Kanske när Alexa kan prata svenska?

Amazon UK skickar ju nuvarande Echo Show-modeller till Sverige, så förhoppningsvis gör dom det med Echo Show 15 också i sådana fall.

Edit: Det gör dom inte alls, jag hade fel! Stod att dom var "Eligible for delivery to Sweden" bland sökresultaten men inte när man väl var inne på produktsidorna eller i kassan. Sorry!

Ja, de andra Echo Show (ex. Echo Show 8) finns hos svenska återförsäljare men inte på Amazon.se vilket är spännande!

Får hoppas att det dyker upp hos någon återförsäljare. För min del så föredrar jag att köra min home assistant på Engelska. Testade min Google Home på Svenska en period innan jag gav upp och gick tillbaka till Engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Ja, de andra Echo Show (ex. Echo Show 8) finns hos svenska återförsäljare men inte på Amazon.se vilket är spännande!

Får hoppas att det dyker upp hos någon återförsäljare. För min del så föredrar jag att köra min home assistant på Engelska. Testade min Google Home på Svenska en period innan jag gav upp och gick tillbaka till Engelska

jag körde med en Echo Show tidigare men helt ärligt om vi för talar styrning av hus är dom rätt värdelösa,
dom är inte som en tablet där du kan köra Wall panel mot HA och göra egna utseenden.
jag skulle rekommendera dig att köra en väggmonterad tablet i stället och kör wallpanel för HA på den.
med firetablet har man har röststyrning, du kan köra i show läge om man nu vill men vi använder våra med röststyrning och
wallpanel.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men någon kanske fortfarande bevakar den…

Köpte en Show 15 för någon månad sedan och vi gillar den. Vi har den i köket för visning av vår gemensamma (iCloud)familjekalender samt som fotoram.
Hade tänkt att bygga en smart mirror men orkade aldrig ta tag i det. Har köpt hem spegelglaset, virke, RPi, strippat en 24” skärm osv. men har aldrig orkat ta tag i själv bygget. Echo Show 15 är så mycket enklare och så fick vi fotoramen på köpet.

Bytte ut en Echo 2nd Gen (som har en annan plats nu) som bara användes för röststyrning. Vi har våra Echo-enheter för röststyrning av Hubitat.

Har en Show 5 på mitt skrivbord och det är ok ett se kommande kalenderhändelser som tex. när ett videomöte ska börja osv. men har oftast datorn öppen så vet inte om den egentligen fyller något syfte mer än att det är kul att se bilder på familjen under arbetsdagen.
Alla andra Echo-enheter är utan skärm och bara för röststyrning.