App för att printa Microsoft Word 2010 "rätt"?

Permalänk

App för att printa Microsoft Word 2010 "rätt"?

Hej

Jag har en app som ska printa Microsoft Word 2010 dokument..... men när jag printar dem så verkar allt bli typ 20% mindre än vad som är väntat.

Hmm.... finns det några appar som funkar bra för gamla dokument på Windows 11?

/Lasse

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Jag har en app som ska printa Microsoft Word 2010 dokument..... men när jag printar dem så verkar allt bli typ 20% mindre än vad som är väntat.

Hmm.... finns det några appar som funkar bra för gamla dokument på Windows 11?

/Lasse

App, ska du skriva ut från telefonen ? Ska du skriva ut från win är det väl bara att göra det från Word eller har du nått program som skalar om utskrifterna har du väl ställt in det så själv, vilket program använder du ?
Har du inte Word så kan du använda Libre office, det är gratis.
https://sv.libreoffice.org/

Du kan ju även kolla inställningarna i skrivaren så att det inte är den som skalar om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har en rutten laptop med Office 2010 och jag "måste" använda USB-minne för att överföra filen till min dator som jag inte har nå office i för att skriva ut. Och så hittade jag nån "app" i Windows 11 butiken som var gratis, men utskriften blev sådär

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseedsvik:

Har en rutten laptop med Office 2010 och jag "måste" använda USB-minne för att överföra filen till min dator som jag inte har nå office i för att skriva ut. Och så hittade jag nån "app" i Windows 11 butiken som var gratis, men utskriften blev sådär

Varför kan du inte skriva ut via lan om du inte installerar skrivaren i laptopen, det borde väl gå att dela ut skrivaren i lanet ?
Du borde även kunna överföra filerna via lan i stället för att behöva ett usbminne om inte skrivaren går att dela ut.
Och du kan installera Libre office i stället för nån app.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack för svar. Men jag skär hellre mina handleder än att behöva installera Java på min dator.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tack för svar. Men jag skär hellre mina handleder än att behöva installera Java på min dator.

Hur menar du nu ? Det enklaste är att dela ut skrivaren i lanet så kkan du skriva ut direkt på den från din laptop och vad är det med Java ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Spara en PDF som du skriver ut istället för word-filen?

Permalänk
Medlem

Går det itne att spara filen som pdf i Word 2010?
Sen på bollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur menar du nu ? Det enklaste är att dela ut skrivaren i lanet så kkan du skriva ut direkt på den från din laptop och vad är det med Java ?

https://wiki.documentfoundation.org/Development/Java

Permalänk
Rekordmedlem

Ja man jag undrade varför man inte vill installera det. Java är ju inte Javascript men många blandar ihop dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att problemet ligger i att det du skriver ut försöker skriva ut så långt ut på kanterna att skrivaren ökar marginalerna på sidan så din utskrift får plats inom skrivarens marginaler?

Minska marginalerna vid utskrift så kanske det ger bättre utskrift?

Alternativt om du har en kombo-scanner/printer: kopiera den och förstora 20%

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT