Komplett SweC-Bonanza - Diskussion

Permalänk
Avstängd

Mycket fina ord för kampanj som är skrattretande. Vart är de bra priserna ni så stolt nämner? Var kanske lite väl att ta i även om det är en sponsor?

Permalänk
Medlem

Komplett TACK

Gillar att ni ger oss erbjudande. Att jag inte hittar något denna gången är ok när man vet att man fick en bra deal förra gången.

En sådan här grej när det släpps nya grafikkort skulle vara guld 1st kort/swe konto ord pris. (typ X antal låsta till SWE användare)

Sedan att det finns personer här som tror att ni har 100%marginal på allt är inte ert fel.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Komplett TACK

Gillar att ni ger oss erbjudande. Att jag inte hittar något denna gången är ok när man vet att man fick en bra deal förra gången.

En sådan här grej när det släpps nya grafikkort skulle vara guld 1st kort/swe konto ord pris. (typ X antal låsta till SWE användare)

Sedan att det finns personer här som tror att ni har 100%marginal på allt är inte ert fel.

Det är inte vad folk tror och det vet du också. Du kanske ska kolla på vad vi som säger till har reagerat på att ha en EPISK kampanj och ligga flera % över prisjakt på senast 6 månaderna på flertalet produkter är inte en bra kampanj.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Chilluminati:

Är bara ett visst antal av varje produkt som säljs till kampanjpris om jag nu har förstått det rätt.

Ja det stämmer och vi skrev även på kampanjsidan att "Deals kan ta slut och försvinna utan förvarning."

Skrivet av Trigger:

Kul initiativ ändå!

Men som redan många varit inne på så är det nog bra om man inte deklarerar ett ordinarie pris som är uppblåst. Det stör nog denna gruppen av tilltänkta köpare som oftast har bra koll på priser. Måste säga att det är ett märkligt tilltag av de/den som tyckte det var en bra idé att rikta en kampanj till tekniknördar på det sättet.

Ska vi ta en vända till med den här 65-tummaren då och våra "uppblåsta priser" Läs Eriks inlägg tidigare:
#19505307

Skrivet av mrE1:

Jag skulle säga att majoriteten av dealsen inte var Episka där tycker vi olika.

Ni har redan fått synpunkter på prissättningen och ni har själva erkänt att det blivit fel på flera produkter och missvisande prisinfo så jag förstår inte varför du frågar om vad som varit missvisande då du bör veta det vid det här laget( ett exempel i tråden på prishöjning dagen innan/samma dag? för att priset skulle ser bättre ut).

Angående din sammanställning så är det egentligen ditt jobb att ha koll på kampanjen och inte mitt men visst kan ge min syn även där.

SN750 har vid flera tillfällen varit nere på 799 kr inet droppade den för 650 kr så nej det var inte heller en deal.

RX 6700 för 8 k är inte heller en deal, det kortet ligger högt i pris. Se antal sålda kort på er kampanj säger sig självt.

ett exempel för att göra det tydlig, om ni hade bonanzat RTX 3090 för 23990 kr så hade ni varit billigast med 1000 kr från närmsta konkurrent men det betyder inte att det är en episk deal för det då kortet ligger hög för tillfället.

Bara för att produkterna är billigast på prisjakt på ett för närvarande högt pris betyder inte att det är en episk deal. Om du inte vill ta in den informationen så behöver vi inte diskutera vidare då vi nog aldrig kommer ha förståelse för vad den andra tycker.

En sak för er att ta med er är att det här är första gången jag ser så många missnöjda på en kampanj på Swe. Då kanske man ska ta till sig att något gick snett istället för att börja "tjafsa" med personerna som tyckte kampanjen var dålig.

Vi kan väl kanske enas om att vi har olika syn på ordet "episka" och att tröskeln för en "episk deal" är väldigt hög. Självklart vill vi leverera bra deals, men vi har inte vilka möjligheter som helst att pressa priserna tyvärr. Just grafikkort är svårt när prisbilden är så hög redan. Men vi tar med oss att en del inte tyckte dessa deals var episka och tjafset var nog bara tänkt som diskussionsunderlag

Skrivet av mrE1:

Det är inte vad folk tror och det vet du också. Du kanske ska kolla på vad vi som säger till har reagerat på att ha en EPISK kampanj och ligga flera % över prisjakt på senast 6 månaderna på flertalet produkter är inte en bra kampanj.

Tack, vi ska fundera på hur vi använder ordet "episkt" framöver. Detta verkar ha rör upp många känslor

//Victor

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tack, vi ska fundera på hur vi använder ordet "episkt" framöver. Detta verkar ha rör upp många känslor

//Victor

Fundera på vad som kan vara en bra kampanj till nästa gång istället så att fokus ligger på rätt ställe

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Komplett:

Ska vi ta en vända till med den här 65-tummaren då och våra "uppblåsta priser" Läs Eriks inlägg tidigare:
#19505307

Om man kikar lite i tråden så är det ju ändå på något konstigt sätt fullt av negativ kritik, detta var en av dem. Det här är ingen sån där du har fel och jag har rätt situation som ni verkar intagit som förhållningssätt. Tycker det blir en aning komiskt att ni går in i tråden och tjafsar som någon uttryckte det. Tanken måste ju ha varit att kampanjen skulle bli något positivt för medlemmarna på sweclockers?

Bättre lycka nästa gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag slog till på en AOC UCX2 49'' 165Hz. Har väntat länge på att de ska komma i lager, och dessutom var den nedsatt 3k kontra prisjakt! Ska bli kul att testa i veckan när den kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kan väl kanske enas om att vi har olika syn på ordet "episka" och att tröskeln för en "episk deal" är väldigt hög. Självklart vill vi leverera bra deals, men vi har inte vilka möjligheter som helst att pressa priserna tyvärr. Just grafikkort är svårt när prisbilden är så hög redan. Men vi tar med oss att en del inte tyckte dessa deals var episka och tjafset var nog bara tänkt som diskussionsunderlag
[…]
Tack, vi ska fundera på hur vi använder ordet "episkt" framöver. Detta verkar ha rör upp många känslor

//Victor

Ja, lite synd på ett trevligt initiativ, att det skulle fallera så mycket på ett ordval. Jag tror att marknadsföringsfolk och kunder fortfarande har en ganska olika syn på de flesta värdeorden. Det är ju inte för inte så många raljerar över alla reor med ord som ”superbilligt”, ”fantastiskt billigt”, ”oslagbart”, ”specialdeals” och så vidare.

I folkmun skulle jag vilja påstå att ”episk” betyder ett så bra pris att man minns det i flera år (eller ja, nästan i alla fall).

Jag tycker ändå att det var ett bra initiativ, särskilt önskedelen. 🙂

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mrE1:

Fundera på vad som kan vara en bra kampanj till nästa gång istället så att fokus ligger på rätt ställe

Tack, vi ska göra så gott vi kan. Om du skulle sammanfatta hur vi ska göra "en bra kampanj" i dina ögon, vad skulle vi fokusera på då?

Skrivet av Trigger:

Om man kikar lite i tråden så är det ju ändå på något konstigt sätt fullt av negativ kritik, detta var en av dem. Det här är ingen sån där du har fel och jag har rätt situation som ni verkar intagit som förhållningssätt. Tycker det blir en aning komiskt att ni går in i tråden och tjafsar som någon uttryckte det. Tanken måste ju ha varit att kampanjen skulle bli något positivt för medlemmarna på sweclockers?

Bättre lycka nästa gång

Vi försöker förstå, svara på de frågor och påståenden vi får. En av dem var kring att vi hade sänkt priset innan, vilket vi såklart var tvugna att förklara, då vi inte gjort det för att bluffa några priser. Tanken är inte att "tjafsa", utan att vara transparanta och lyssna på det ni säger. Sen kan vi inte tillgodo se alla önskemål, men vi kan i alla fall lyssna och försöka.

Skrivet av Penguin:

Jag slog till på en AOC UCX2 49'' 165Hz. Har väntat länge på att de ska komma i lager, och dessutom var den nedsatt 3k kontra prisjakt! Ska bli kul att testa i veckan när den kommer hem.

Härligt, kul att du hittade något du gillade! Hoppas du blir nöjd med den, annars har du 60 dagars öppet köp.

Skrivet av LaoLao:

Ja, lite synd på ett trevligt initiativ, att det skulle fallera så mycket på ett ordval. Jag tror att marknadsföringsfolk och kunder fortfarande har en ganska olika syn på de flesta värdeorden. Det är ju inte för inte så många raljerar över alla reor med ord som ”superbilligt”, ”fantastiskt billigt”, ”oslagbart”, ”specialdeals” och så vidare.

I folkmun skulle jag vilja påstå att ”episk” betyder ett så bra pris att man minns det i flera år (eller ja, nästan i alla fall).

Jag tycker ändå att det var ett bra initiativ, särskilt önskedelen. 🙂

Tack för din feedback. Det ligger säker något i det du säger, så vi får ta med oss detta till en annan gång.

//Victor

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Sponsrat inlägg från Komplett
I samarbete med SweClockers


Hallå!

Vi kör igång en liten specialare! Inom kort (onsdag) så kommer alla SweClockare att kunna rösta bland olika typer av erbjudanden. Beroende på resultatet i omröstningen så hoppas vi kunna matcha de och panga ut några fina deals på fredag klockan 11:00.

Vi lovar inte 50% rabatt på några RTX-kort men vi LOVAR att lösa episka priser. För er som likt oss, varit med länge, så påminner detta kanske om våra "1337 -nedräkningsdeals" som vi körde för en herrans massa år sedan. Och ja, det är nog inte helt olikt

Mer info följer. Men häng med för på fredag smäller det.

Feel free att diskutera deals och tankar i denna tråd.

Väl mött!

// Erik, Victor och resten av gänget på Komplett.se

När kör ni nästa Bonanza?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Derix:

När kör ni nästa Bonanza?

Vi återkommer med info om det.
Just nu håller vi på att utvärdera och tar lärdomar av vår senaste Bonanza för att säkerställa att vi bättre lever upp till förväntningarna om/när vi kör igen

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi återkommer med info om det.
Just nu håller vi på att utvärdera och tar lärdomar av vår senaste Bonanza för att säkerställa att vi bättre lever upp till förväntningarna om/när vi kör igen

//Erik

Håller tummarna för en gång till!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Såg reklam att det är en ny bonanza igen! Håller tummarna att det blir något riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Såg reklam att det är en ny bonanza igen! Håller tummarna att det blir något riktigt bra.

Såg också detta, även det lilla "påskägget" om man håller pekaren över bilderna...

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad det blir för saker. Tyvärr är det kl 10.00 och då kommer jag nog inte kunna handla eftersom man jobbar då. Fast jag behöver inget mer, men är lite super på Logitech G Pro X Superlight om bra pris dyker upp.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Komplett.se

Som ni kanske märkt så har det dykt upp banners för nästa Bonanza, en nedräkning och en ny tråd

Vi kör diskussionen och önskemålen i den nya tråden så att vi håller det samlat per bonanza.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett bonanza. Jäääääsp. Bara ett utstuderat sätt att försöka hetsa folk till att köpa sånt som man kanske inte hade tänkt köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Komplett bonanza. Jäääääsp. Bara ett utstuderat sätt att försöka hetsa folk till att köpa sånt som man kanske inte hade tänkt köpa.

Någon är bitter. Både grafikkort och processor hade riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Någon är bitter. Både grafikkort och processor hade riktigt bra pris!

Nej, jag e inte bitter. Däremot sjukt trött på företag som kör sina deals lagom till löningsdags för att stressa folk till att handla saker. Tycker inte det är särskilt seriöst med just denna typen av deals där själva tanken är att hetsa folk genom att inte ens skriva ut hur många produkter man har till salu, allt för att folk ska kasta sig över köpknappen.

Sedan blir det ju extra anti-bonanza när man ser att några produkter säljs till samma pris även utan rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Nej, jag e inte bitter. Däremot sjukt trött på företag som kör sina deals lagom till löningsdags för att stressa folk till att handla saker. Tycker inte det är särskilt seriöst med just denna typen av deals där själva tanken är att hetsa folk genom att inte ens skriva ut hur många produkter man har till salu, allt för att folk ska kasta sig över köpknappen.

Sedan blir det ju extra anti-bonanza när man ser att några produkter säljs till samma pris även utan rabattkod.

Vilka produkter säljs till samma pris? Inte sett några nämligen.

Permalänk

Skulle vara underbart om ni hade med en 1440P ips skärm med minst 144hz🥰

Permalänk
Medlem

1337-deals!!! Spamma F5!!!

Uppdatering: Oops - en gammal tråd...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060